Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Dressur og Hut??
Forfatter: 
Dato:  10-02-2016 18:40

er der nogen herinde som rider med hut, som er dressur ryttere? Jeg er selv dressur rytter og er lidt i tvivl om jeg vil have en hut til ponyen. Meget gerne billeder

 

et andet spørgsmål er om man må ride med hut til dressur stævner?

 

tak for hjælpen på for hånd


Hilsen Emilie;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg gør ikke.....
Forfatter: 
Dato:  10-02-2016 21:02

Jeg rider ikke med hut på mine heste.

 

Du må gerne ride med hut til udendørsstævner i dressur, men ikke til indendørsstævner.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  10-02-2016 22:38

Jeg rider med hut i udendørs sæsonen og jeg dressurrytter. Hesten kan godt blive lidt irriteret over evt fluer, myg i luften om sommeren nemlig.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hut i dressur
Forfatter: 
Dato:  11-02-2016 07:53

Det svinger lidt om jeg har hut på eller ej.
Min seneste stævnehest var ikke synderligt generet over insekter, men ved mange insekter red vi med hut.
Havde både sort og brun til hende.
Til dette stævne red vi med brun, da vi om søndagen havde brunt underlag på i küren.

Hvis man rider med hut skal man efter min mening ride med samme farve som ens jakke, støvler og hjelm.

Billede

 


Mvh Kathrine

www.facebook.com/kathrineoghopperne

Med to smukke stjerner på himlen og tre dejlige i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hut er et hit
Forfatter: 
Dato:  12-02-2016 00:11

Hej!

 

Jeg foretrækker at ride med hut om sommeren (man må ikke indendørs). Det skærmer for vind, så de ikke bliver forvirrede i blæsevejr, plus at vildfarne fluer holdes væk, så man er sikret, at hesten ikke ryster på hovedet under programmet.

 

Jeg har faktisk lige skrevet en artikel om hutter på min blog, hvor du kan se links til nogle fine nogle, som er på tilbud ligenu:

www.horsesandlipstick.com/hut-til- staevne/

 

Her er et par billeder af min Rumba med hut...

Billede

 

Billede

 


KH Line

 

Grevens Rumba, e. Blue Hors Romanov x World Cup 1, tysk oldenborg, B-hest i dressur, Vallensbæk Ridecenter

 

SE MIN BLOG OM DRESSUR, UDSTYR OG STÆVNEOPLEVELSER: http://horsesandlipstick.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  14-02-2016 14:20

Jeg red også med hut om sommeren på min part, da han godt kunne blive noget irriteret over fluerne, og miste koncentrationen lidt Synes bestemt ikke det er pænt - så det var rent funktionelt.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


 

... Sofie Støjko

- stud.med.vet

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  31-03-2016 09:01

Tror måske ikke helt det godkendes til dressurstævner ;) Men lyder ellers effektivt :D


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Dejlig allround vallak sælges: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/348154/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indendørs
Forfatter: 
Dato:  31-03-2016 14:00

Jeg sad og så dressur fra Göteborg i weekenden og undrede mig over at en red med hut? Jeg husker ikke hverken navn eller nationalitet på hest/rytter, det var en mørk brun el sort meget fremadsøgende hest. Min veninde fortalte mig, at man nu må ride med hut altid. Jeg har lige ved en søgning fundet dette militaryhesten.dk/mobil/ default.aspx?Id=3824, hvor det fremgår, at man må ride med lyddæmpende hut også indendørs, og bl.a også må ride med leggins i dressur.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  01-04-2016 12:46

sakset fra dressur reglementet:

 

Hut: Hut er altid tilladt udendørs. Det er ikke tilladt at benytte hut indendørs men den må benyttes på opvarmningen. Hutten skal være diskret og må ikke dække hestens øjne. Hutten må ikke være vatteret og der må ikke være materiale i hestens ører.


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 FEI vs DRF
Forfatter: 
Dato:  01-04-2016 17:06

Dvs det er kun internationalt, man må ride med hut indendørs i dressur iflg de nye regler og ikke under DRF?Ikke at det er aktuelt for mig, jeg kommer næppe ud at starte stævner igen.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider