Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fange rotter...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2016 17:52

Håber nogen kan svare på mit spørgsmål. Vi har fundet ud af vi har rotter i vores bolig bag væggen og har forsøgt med de gængse fælder. Har fanget et par stykker. Vi kan dog stadigvæk høre dem rumstere og de er ligesom stoppet med " at gå i fælden". Da vi boede ude på gården havde vi bestilt en rottemand som bare lemfældigt gik rundt og smed rottegiftsposer. På steder vores hunde og katte med stor lethed kunne komme til. Derfor er vi blevet noget(meget) kritiske overfor rottemænd ( Rentokill etc).

Er der nogen af Jer der ved hvor stor faren er for katte og hunde hvis vi får en rottemand ud igen og han stiller de små metalbokse m gift indeni. Hvis nu rotterne tar giften og går ud af kassen igen og kort efter dør og div hunde og katte gnaver/spiser respektive mus/rotte? Har nogen hørt om dødsfald på denne konto?

Er virkelig nervøs for vores dyr.( Vi ved iøvrigt nok at vi er forpligtede til at melde det.... :-) )

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrenes risiko
Forfatter: 
Dato:  09-02-2016 18:09
Kasserne burde være sikre. Dvs andre dyr kan ikke få fat i giften, for kun få dyr er så smidige som rotter.

Får en hund eller kat dog fat i giften, kan de få en dødelig dosis.
Rottegift virker som den blodfortyndende medicin marevan.
Dvs blokerer kroppens produktion af koagulationsfaktorer, dvs død ved indre blødninger. Og konakion virker modsat af giften.

Dvs der findes en effektiv modgift, som du kan nå at give hvis dine kæledyr æder giften.

Jeg VED dog ikke hvor mange forgiftede rotter en kat eller hund skal spise for at få dødelig dosis
0
0
Svar på denne tråd
 
 Én er nok
Forfatter: 
Dato:  09-02-2016 18:43

 

Der skal altså kun een død rotte til for at en hund eller kat vil dø af gíften rotten spiste. Det er der desværre en del eksempler på. (Forgiftede mus koster også kæledyr livet!)

 

Mht. rotter så havde vi desværre det samme problem for år tilbage. Først fik vi et marsvin som siger nogle lyde som rotter ikke kan li'. Det er ikke nok men et skridt på vejen.

Man kan både fange rotter i klap fælder og i tråd fælder. Hvis i ikke vil have rottekasser stående.

 

 

Vi endte med at rive indervægge ned, grave gulvet op og få lukket af og bugt med dem på den måde, med nyt gulv og nye indermure. Alt i sten og beton så de ikke kan gnave i det. (Langs stalden har vi lagt knust glas under betonen, da de så ikke kan grave der.)

 

Forresten så er rotter så snu at de kan finde på at klatre op i træer og ud på grene som hænger ind over huset. De lader sig falde ned på taget, tager en ruche tur ned i tagrenden og går op under udhænget. Det bruger de i det mindste på vores vej.

SÅ det er en rigtig god idé at fjerne beplantning tæt på huset.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

2 Welsh heste sælges.

Den ene er 2 år og den anden er 6 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skadedyr - Rotter
Forfatter: 
Dato:  16-03-2016 21:05

Det er noget sludder, at en hund eller kat kan dø af at spise en rotte, der har spist rottegift ! I så fald skal hunden/katten være syg i forvejen.

LD50 værdien for den stærkeste rottegift svarer generelt til, at en hund på 5 kg. skal indtage ca. 1.2 kg. rottegift for at have 50% chance for at dø !

Omregnet: En rotte vejer ca. 200 gram - den æder 1/10 af sin kropsvægt om dagen - Dvs. 20 gram.

Det betyder igen, at en hund enten skal spise 60 rotter, eller en rotte på 6 kg. ( for at have 50% chance for at dø af forgiftning )! Mildere gifte kræver en større mængder.

Er der tale om større hunde, så ganger man bare op !

Problemet er større med rovfugle, da de vejer langt mindre

Tror der står skrevet noget her: http://chrisal.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Rotter
Forfatter: 
Dato:  19-03-2016 21:45

Vi har desværre også haft rotter her i vinter.

Vi havde rottemand ude og han måtte ikke bare lægge gift ud når rotterne var indendørs i beboelse. Hvis vi insisteret på at der skulle lægges gift ud, så skulle vi skrive under på en erklæring om at det var vores eget valg. Hvis rotterne spiser gift og kravler ind i væggen igen, så bliver huset næsten ubeboligt i den tid hvor den er i forrådenelse.

I stedetfor blev det sat massere af fælder op, først med mad men uden at de blev spændt, når maden var væk et par gange (vi skiftede mellem rosiner, havregryn og spegepølse), så spændte vi fælden og på den måde kunne vi få et par stykker før vi igen skulle lade dem stå uden at være spændt op Vi flyttede også på fælderne så de ikke stod samme sted hver gang.

Jeg håber at i får bugt med dem, de er så ulækkert at have dem i huset

 

Mvh

Britt


 

 

Savnet er stort:

 

 

Lady Lianna 1984-2004

Magic 1996-2006

Cherie 1986-2009

Freja 1991- 2010

Miss Kath xx 1992-2014

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget muligt,
Forfatter: 
Dato:  19-03-2016 22:22

men jeg har oplevet katte dø af at have spist død mus som var døde af gift. Dem der lægger gift ud siger også ensstemmigt, at det er på eget ansvar fordi kæledyr KAN ikke tåle at spise de døde dyr.

 

JEG vil aldrig lade tvivlen komme kæledyret til gode!

 

Hvad andre vælger, er jeg ikke herre over, men man skal tænke sig om.

 

Jeg har en gang reddet en so fra den visse døg da den havde spist gift som var udlagt til gnavere. Dyrlægen sagde at den med garanti var død, hvis vi ikke havde grebet ind.

 

Gift er ikke at spøge med!

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

2 Welsh heste sælges.

Den ene er 2 år og den anden er 6 år.

0
1
Svar på denne tråd
 
 giftkasser
Forfatter: 
Dato:  19-03-2016 23:05

Havde rotter i stalden, og fik giftkasser sat op. INTET resultat. Det var først da alle heste havde forladt ejendommen, i forbindelse med et salg, at rotterne gik i kasserne.

Har man rotter i huset, skal "indgangsdøren" findes, og afspærres.

Har tidligere boet sammen med MANGE rotter i huset, dog ikke i rummene. De hylede,gnavede og skreg om natten. Jeg havde radioen indstillet på radio Luxemburg, som dengang var den eneste kanal som sendte musik efter kl 2400. Når jeg vågnede om natten på grund af larmen, tændte jeg for radioen på fuld skrald... SÅ blev der HELT stille i et stykke tid ;-)og jeg kunne nå at falde i søvn.

Vi kunne ikke finde ud af, hvor de kom ind, indtil en dag hvor fruen i huset oplevede en rotte springe fra tagrende til tagrende mellem lade og hus. Så blev alle indgange under taget blokeret, og rottegift lagt ud på loftet.

Der gik en måned før den sidste lyd fra rotterne ophørte. Dengang var det tilladt, at anvende et middel, som fik dem til at tørre ind, så lugten var ikke så slem..... uak.

Marsvin med deres lyd er nævnt, og jeg kan efter sigende tilføje Perlehøns.

Og så skulle fritter være effektive, hvis man ellers kan holde dem på matriklen. Det ER afprøvet, men fritten forsvandt efter et par dage ;-)

mvh

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider