Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Angora - positivt nyt
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 12:24

Synes lige, I skulle have en positiv opdatering.

 

Thanks to the more than 53,000 PETA, peta2, and PETA Latino members and supporters who urged GUESS to stop selling angora, the company announced today that it will no longer sell angora, which comes from rabbits who have their fur ripped out of their sensitive skin as they scream in pain or who are tethered or suspended in the air while they are aggressively sheared. We're pleased that GUESS made the compassionate decision to stop selling a product that causes rabbits a tremendous amount of pain, distress, and suffering. More than 110 retailers around the world, including Gap Inc., French Connection, H&M, and now GUESS, are angora-free.

 

Personligt har jeg ikke noget imod dem, der har et par angorakaniner og selv klipper ulden til senere brug. e.lign.

 

Eller når det i det hele taget foregår på en forsvarlig måde, der ikke piner dyrene.

 

Har selv haft angorakaniner og ved, hvor forsigtig man skal være, når man klipper dem, så de ikke får skader.

 

Den gang var der ikke tilgængelig oplysning om, hvordan forholdene var for mange dyr i industrien.

 

Heldigvis er det meget nemmere i dag, når man ønsker viden.

 

De fleste af jer, har jo nok set videoen, hvor kaninen bliver bundet og strukket ud, og en person så trækker pelsen af det levende dyr.

 

1
2
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 15:14

Jo flere der tager afstand, jo bedre.

 

Det jeg synes der er skørt er, at de ikke "bare" køber uld fra de steder, der behandler dyrene ordentligt?

De behøves da for pokker ikke købe fra dem, der flår dyrene levende, det har jeg aldrig forstået.

Og så er jeg ligeglad med hvor stort et firma man er - der er folk ansat som indkøbere, og de skal død og pine tjekke leverandørerne. Det har jeg aldrig fattet.

 

Så for min skyld må de hjertens gerne sælge angora, de skal bare sørge for at købe fra producenter, for dyrene klippes skånsomt, og hverken flås eller klippes på voldsom facon som man kunne se i den der frygtelige video.

 

Lyder det mega dyrt? Ja, og det er det også. Det må man som forbruger tage med, hvis man vil købe tøj med dyreprodukter i.

Og kan butikken ikke sælge til den pris, så må butikken lade være med at føre varen. Så simpelt er det faktisk.

 

Det "gode" ved angora er jo netop at man kan klippe dyrene, modsat mink hvor man er nødt til at aflive for at få pelsen. Så faktisk synes jeg det er en udemærket ting - HVIS det gøres ordentligt.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 21:02

Stemmer i med Sophie -hvorfor ikke bare skifte til en ordentlig leverandør?

 

Jeg holder meget af naturmateriale som f.eks. angorauld (og andet uld i øvrigt). Det har nogen egenskaber som ikke så let lader sig efterligne af kunstigt fremstillede materialer, og yderligere er jeg ret sikker på at kunstigt fremstillede materialer heller ikke nødvendigvis gør noget godt for miljøet.

 

Så jeg synes det er super ærgerligt at det bliver sværere og sværere at købe den slags produkter -selv når man ellers er villig til at betale for nogen der er fremstillet på forsvarlig vis.

 

-så må man jo selv til strikkepinde/symaskine, hvor man jo selv bestemmer hvor man køber sine materialer og dermed hvad man støtter.



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 MichelleW
Forfatter: 
Dato:  07-02-2016 15:51

er det dig, der har givet mig tommel ned?

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 så dejligt...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2016 12:37

jeg har selv angora kanin, og hvis i ser videorn hvor den skriger af smerte menns de flår den levende så går i ikke i angora trøjer mere....

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 angora..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2016 17:55

Pilou -nej, jeg bruger ikke det system... og da slet ikke til et trods alt ikke voldsomt kontroversielt indlæg som dette (der er vel ingen der er modstander af at man undlader at bruge uld fra dyr der har det sindssygt ringe).

 

Dyreelsker -det gør jeg nu glad og gerne alligevel. Det handler jo om hvor man køber pelsen og ikke så meget hvilket dyr det er fra.

-angoragarn kan købes hos enkelte gårdbutikker, og der kan man jo selv se hvordan dyrene behandles. Det kræver bare at man osse selv gider lave sin trøje/handsker eller what ever når garnet er købt

 

Jeg ELSKER naturprodukter som uld -i alle afskygninger. Og ja, der er masser af dyr der producerer uld, som ikke behandles særligt godt (jeg mindes osse en kapagne mod australske fårefarme for nogen år siden)... så må man jo overveje hvor man får sin uld fra -problemet er jo ikke uldden i sig selv, men stedet det kommer fra.



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 To tomler ned har jeg trods alt fået
Forfatter: 
Dato:  09-02-2016 21:49

Så der må jo være nogle, som er uenige med mit indlæg.

 

Glad for at det ikke var dig så.

 

Men da der stadig væk er mennesker, som er uvidende omkring emnet, synes jeg, at det er på sin plads, at gøre opmærksom på det.

 

Godt, der findes gårdbutikker, hvor man kan finde og købe uld med god samvittighed.

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider