Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvor blev HN af?
Forfatter: 
Dato:  04-02-2016 16:16

 


Der har netop været afholt ISTØLT Winthermatch 2016 i Iscenter Nord i Frederikshavn, som er et show som kombinerer en absolut top-konkurrence for islandske heste. Nogle af de bedste ryttere og heste fra Skandinavien deltog i konkurrencen. Jóhann Rúnar Skúlason var en af dem. Han er seksdobbelt verdensmester i tølt.

 

Det var sådan et arrangement som jeg troede og forventede at HN ville vise interesse for og omtale! Men måske en anden gang..

 

Uanset hvilke race man interessere sig for, så er det facinerende at få et kik ind i en sådan verden.

www.tv2nord.dk/artikel/istoelt- winthermatch-2016


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

2 Welsh heste sælges.

Den ene er 2 år og den anden er 6 år.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Istølt
Forfatter: 
Dato:  05-02-2016 19:51

Tak for dit link, jeg havde ikke fået set det, hvis du ikke havde lagt det op her :-)

 


Med venlig hilsen Tina

 

 

Gør livet til en fest - rid islandsk hest

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-02-2016 21:01

Jeg takker også for link, det var gået min næse forbi.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-02-2016 21:16

Nå men så er aftenunderholdningen da klaret!

Jeg ved ikke så meget om gangartskonkurrencer, men jeg elsker at se dem, for islænderne har de flotteste pelsfarver!

Dejlige små heste.

 

Sidder med min bog om islandske hestefarver og prøver at følge med, er sikker på der var en sølvblak i starten af udsendelsen (min favorit farve).

 

Er jeg den eneste der ser konkurrencen bare for de dejlige heste, uden at vide så meget om hvad dommerne ser efter? :P


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 højde/vægt kontra stg./vægt
Forfatter: 
Dato:  05-02-2016 21:23

Der er godt nok nogle flotte heste imellem. Hvor høje er de?

Sidder med en lille klump i halsen over nogle af granvoksne mænd som fylder både sadel og hest/pony liiiidt for godt ud. Er mærkeligt at det ikke er noget der bemærkes/kommenteres på på så højt et plan. Er det bare mig der er sippenippe, eller ser i andre det også?

 


Med Venlig Hilsen

Nanna


3
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for link
Forfatter: 
Dato:  05-02-2016 22:53

Ja, de små istotter fylder alt for lidt i hesteverden. Jeg lever med at HN ikke har dækket begivenheden. Hvis jeg ville have et hestesite med opsøgende journalistik, skulle jeg nok have hostet op med noget betaling.

 

Tusind tak for linket TS. Jeg vidste godt det kom, men var ikke lige i et selskabeligt lag, der ville se det med mig Jeg anede ikke at det kunne tilgås på nettet. Så TUSIND tak for linket


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-02-2016 23:13

Det er altså sjovt at sidde og se, og så dukker der pludselig en gammel gymnasiekammerat op :)

Jeg havde engelsk A-niveau med Sys Pilegaard, og kan huske jeg var så dødmisundelig på hendes flotte islændere! Sjovt at se hende, og en fin 4. plads hun fik :)

 

Var der nogen der fik fat i den allersidste pris der blev uddelt til den brogede hest? De sagde bare den var prestigefyldt og god at have på CV'et, men syntes aldrig de sagde hvad det egentlig var for en pris han fik.

Det var den allersidste man så inden det sluttede, en broget hest der kom ind efter præmieoverrækkelsen.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 At se det for de pæne heste
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 15:57

Absolut - har ikke en dyt forstand på gangarterne som sådan, og hvad de skal vise/kunne, så ser det udelukkende for at sidde og saaavle over de lækre heste :P

 

Men fulgte med på TV2 Salto på aftenen, sikke nogle skønne heste - og der til sidst med fuld fart henover isen, ooooh...

 

Næste gang, må der sendes link m.v. afsted til HN, så de kan nå at få det med på forsiden ;)

 

Ellers kan man følge dem på Facebook

www.facebook.com/ IstoeltFrederikshavn/?fref=ts

 

Vi er i hvert fald nogle, som næste år godt vil op og kigge :)


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider