Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hiroshi Hoketsu
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 09:57

Nogen der kender ham??

Alle hans heste skumsveder - han ligner bare der rider hårdt. En del billeder, hvor hesten kigger "skræmt" væk......

Ja, manden er 74 år flot, men det berettiger vel ikke, at hesten skal smadres.

 

www.ridehesten.com/nyheder/74-aring- rig-h-aring-ber-at-kvalificere-sig- til-ol/41123

 

Er det bare mig eller er han en Andreas Helgstrand type

2
14
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 10:13

Hvor finder du de billeder henne? Jeg kan kun se dem i artiklen?

 

Og så er jeg simpelthen nødt til at spørge; hvorfor blande Andreas Helgstrand ind i det her? Det har jo INTET med hinanden at gøre.

 

Man bliver SÅ træt af at der altid ledes efter en grund til at få bragt Helgstrand frem i det negative lys hele tiden!

10
1
Svar på denne tråd
 
 min mening
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 10:13

 

For min skyld så kunne de godt tage ridning af OL programmet!

Selvrealisering på dyrenes bekostning, nej tak.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges, evnt. bytte.

5
10
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 10:21

Hvor ser du tegn på, at han "smadrer" hestene? Det synes jeg er en temmelig voldsom anklage at komme med, såfremt den er udokumenteret. Baserer du det rent på, at hestene sveder? Eller har du kendskab til episoder med overtrædelser af dyreværnslovgivningen eller FEIs regler? Jeg kan nemlig ikke umiddelbart finde noget, når jeg googler.

At man kan se lidt hvidt i øjnene på hesten på billeder fortæller ikke mig noget om, at de er skæmte, han rider dem for hårdt, forkert eller "smadrer dem" (hvad dét så end indebærer...?) Og selv på billeder hjemmefra (eksempelvis: engageasyouage.com/wp-content/ uploads/2012/03/hoketsu.jpg) kan man se en smule hvidt i fuksens øje - det viser mig, at den ganske enkelt er sådan skruet sammen, at den nemt viser lidt hvidt.

 

Jeg kender ikke til mandens træningsmetoder, så jeg vil hverken forsvare ham eller anklage ham.

6
1
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 10:32

Enig Shagya - fjern heste fra OL - det er ikke til at holde ud at se på.

 

Nu var det ikke en anklage mod HH: det var et spørgsmål !!!!

 

Jeg kender ham ikke, er bare sååååå trist over, at det accepteres at folk tæver og skam rider heste.

 

Andreas burde bare ikke være i nærheden af heste.

3
14
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 10:43

Så skal du se min hest om sommeren efter træning.

 

Hun er skumsvedt. Hun er bare en hest der sveder rigtig meget når hun arbejder.

 

Pyha, sikke en heste mishandler jeg er :(

 

Billede

 

Bare rolig, hun lever endnu :D


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

11
1
Svar på denne tråd
 
 OMG!!!!
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 13:23

Den er gal med øjnene, de er jo helt skæve - og hans næse, den er lille og næsten flad!

Hudfarven - jeg kan slet ikke finde ord - den er jo nærmest gullig, den stakkel!

Nej, det er meget værre end Andreas Helgstrand...helt sikkert!

12
2
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 14:40

Jeg kan godt forstå din bekymring, men at hestene er skumsvedt er ikke tegn på mishandling altid.

Nogle hester sveder meget under hårdt arbejde.

 

Hvis man vil tale om mishandling, så kan en mishandlet hest godt være skumsvedt, men det kan ikke stå alene. Altså, der skal være andre mishandlingstegn før, at man kan rejse den mistanke.

For at hesten er skumsvedt alene er ikke tegn på, at den er i smerte eller andet, det betyder blot den har arbejdet meget hårdt, måske i varmt vejr.

Det er selvfølgelig vigtigt at passe hesten godt, efter den har været skumsvedt. Dvs. få den kølet ned ordentligt, få hesten gnubbet ren, nogle vil måske skylle benene med vand da det kan hjælpe med at køle i sommervarmen.

 

Men alene kan man ikke sige, at det er tegn på mishandling.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Stop dig selv...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 21:38

Eller find en anden sport.

Selvfølgelig skal heste behandles godt, det kan vi kun være enige om. Men du dømmer manden på baggrund af sved og hvidt i øjne. Min KWPN vallak, har et øje med hvidt i, så det næsten ligner et menneske øje og så har han et normalt.

Der kan være mange årsager til hesten sveder. Oftest fordi de arbejder hårdt, det er jo heller ikke synd for folk i et fitness center...
Derudover er meget pres på heste ved større stævner, pynt, publikum(som er utrolig dårlige til at vise hensyn), nye omgivelser osv.

Derudover har AH intet med ham her at gøre, andet end de begge har redet OL ligesom MANGE andre.

5
2
Svar på denne tråd
 
 Så måtte man kigge....
Forfatter: 
Dato:  23-01-2016 09:51

Så måtte jeg lige kigge nærmere på ham her "mishandleren".

 

Først googlede jeg billeder af ham, og ud over et enkelt billed, hvor det ser ud til at hesten springer frem og han taber balancen og hiver bagud i kandaren - så var det pæne billeder.

 

Hmmmm nu kan billeder jo snyde, hvis man bare ligger de pæne ud - så jeg måtte jo se hans OL ridt på Whisper i 2012 i London.

Og chok ve og ohhh rædsel - jeg synes faktisk manden rider rigtig sympatisk :-)

Generelt en hest i lod eller let foran lod, en lille smule halevifteri, når øvelserne bliver rigtig svære - men slet slet ikke i samme stil som visse andre heste viser ved OL.

 

Tænk sig, han måtte såmænd gerne ride en af mine heste, hvis det var - og det er der ikke mange der må !

 

Mht Hvidt ved øjnene, så har hesten stor hvid blis og 4 hvide sokker - dvs store aftegn, hvilket ofte er hos de heste som har "menneskeøjne" med tydelig og ofte set hvidt i øjet.

Og de billeder hvor hesten er svedt - æhhhhh hvis jeg red i de asiatiske mesterskaber, så ville jeg nok formode at hesten blev rimelig nemt svedt, for de holder sig jo ikke ligefrem dansk sommervejr med 15 grader midt på sommeren :-)

 

Mvh Charlotte

14
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2016 11:19

...det er efterhånden ikke svært at blive anklaget for hestemishandling

 

Nu har jeg fulgt Charlottes eksempel og har søgt på omtalte rytter - og jeg har ikke fundet et eneste billede - og mindst lige så vigtigt - eller videooptagelser der viser mishandling under nogen former!

 

Tværtimod er der adskellige der viser det stik modsatte, nemlig en dejlig afspændt hest, som har lukket mund og kun når det er HELT svært lige svirper en enkelt gang med halen...

 

At en hest sveder er altså ikke defenitionen på mishandling - heller ikke at man kan se det hvide i øjet!

 

For det første, så VIL en hest på det niveau altså svede - der er en grund til at topheste selv om sommeren ofte klippes. Højt aktivitetsniveau = megen sved...

 

For det andet, så har heste med meget hvidt i hovedet tendens til at se "spookede" ud - selvom de rent faktisk bare kigger til siden - har selv en af slagsen, og hun kan altså stå på marken med en mega tot hø i munden og hvile på det ene bagben og alligevel ligne en der er ved at dø af skræk - hvis man KUN kigger på øjnene...

 

Så, helt ærligt - få nu ro på og lad være med at anklage i øst og vest - og lad især være med at sammenligne ryttere, det er SÅ usmageligt!

 

Trine (Faxa)


7
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-01-2016 12:23

Jeg må erklære mig enig med Morgan og Trine - jeg synes faktisk, at han rider ganske pænt, bedømt ud fra videoen fra Ol i London 2012

 

Det eneste "negative" jeg kan finde ved hans ridt, er at man kan høre, at hesten går og grynter og "brokker" sig lidt under programmet. Jeg kan ikke helt finde ud af, om det er fordi, den bare snakker, har fået tungen over biddet eller den har lidt besvær med at trække vejret???

Nogen der har en forklaring??


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
1
Svar på denne tråd
 
 Så kom der lyd på....
Forfatter: 
Dato:  23-01-2016 14:35

Så fik jeg sat lyd på, hvilket jeg ikke havde før :-)

 

De lyde der høres er bare en hest, som arbejder.

 

Mine to heste går på M-plan, og hvor den sorte er "lydløs" under ridtet, men meget gerne går og pruster højlydt, når han får lange tøjler, så siger den brune, de samme lyde ala "hmppff", når han bliver bedt om mere bæring o.l., dvs sige når det bliver lidt hårdt for ham.

 

Jeg har en rideveninde med en dv'er, som dissideret "larmer" med højlydte "hmppff", når han bliver bedt om at sætte sig i galoppen ect - man er så absolut ikke i tvivl om, hvornår Lillemand synes det er svært og hårdt :-)

 

mvh Charlotte

2
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-01-2016 14:47

Egentlig også min opfattelse

 

Jeg så videoen første gang i går aftes, og troede dengang, at det var fordi den havde tungen over biddet. Så genså jeg den her til morgen, og der lød det mere som lidt brok over, at skulle lave noget


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
1
Svar på denne tråd
 
 Sympatisk ridning
Forfatter: 
Dato:  23-01-2016 21:58

Jeg ser nu også kun sympatisk ridning :)

Ved selvfølgelig ikke hvordan det er på hjemmebane, men jeg synes nu han rider rigtig pænt:

www.youtube.com/watch?v=nrAKm40n4Xk


Nu med Sarona <3

 

R.I.P Ninus :'(

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Shitstorm
Forfatter: 
Dato:  24-01-2016 13:38

Hvor er det trist, at hestefolket er blevet så grupperet og jeg synes, vi rykker længere og længere fra hinanden. Der er efterhånden stor forskel på, hvad man mener en hest må bruges til. Og ikke mindst hvornår lider hesten egentlig overlast..

jeg går helt klart ind for hestevelfærd, men når det (mis)bruges til en shitstorm imod konkurrence ryttere, så står jeg altså af. Med mindre der selvfølgelig er beviselig grund til en mishandlings sag. Det ser jeg heller ikke her..

Med henhold til menneskelige øjne, så har jeg selv haft en plag med dette. Mød lille Bob. :-)

Billede

 

Venlig hilsen

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

7
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-01-2016 15:30

Jeg orker ikke engang brug tid på at Google manden for at se billeder eller video, bare fordi endnu en barriererytter har gjort sig til dommer over alt.

 

At det betyder jo ikke at hesten er mishandlet blot fordi den sveder, jeg regner med alle heste og ryttere ha svedt dengang i Hong kong.

 

 

Det hvide omkring øjet, betyder heller ikke at den er mishandlet, det hedder hvid sklera. Det er der mange heste der har.


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

4
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2016 21:55

Nå, jeg kommer lidt sent på banen, men føler næsten jeg bør blande mig med min ekspertise (ja, altså ikke dressur...)

 

Men jeg har researchet lidt, og ud fra hvad jeg kan dømme af interviews, og ud fra hvad andre siger om ham, behandler han sine heste pænt. Jeg læste nogle, der snakkede om Anky og Rollkur, og det blev nævnt, at han fx ikke bruger det i sin træning.

 

Søgte også på nationale nyheder om ham og mshandlingssager, men fandt absolut nada. Han virker som en ret sympastisk mand, der overlader tingene til skæbnen, og ikke vil vinde for enhver pris.

 

Og billedet i artiklen fra Ridehesten. Hvis det er taget om sommeren er det ikke sært, hesten er svedt. Selv jeg sveder som en hest om sommeren i Østasien! Det er rædsomt!


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider