Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Det dyre brugtmarked..
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 11:04

Hej

Når I sætter jeres brugte rideudstyr til salg, hvordan sætter I så prisen i forhold til nypris og tilbud?

Jeg synes, at meget brugt rideudstyr er meget dyrt. Altså jeg kan godt se, at sadler og trenser af gode mærker selvfølgelig kan holde prisen oppe.

Men f.eks. brugte dækkener. Mange sætter prisen så højt, at man kan få et nyt på tilbud. Det samme gælder sadelunderlag, bandager osv.

 

Altså får I solgt til de priser, I sætter?

 

Nu skal jeg selv have solgt en sadel, og jeg er da lidt i tvivl om, hvordan jeg skal sætte prisen......


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 11:16

Hejsa.

 

Ja, det er virkelig også noget, jeg har studset over.

Jeg har kigget efter nogle BOT gamacher, men selv i brugt tilstand, så koster de jo næsten det samme som nyt!

 

Da jeg var lille, havde jeg en "fantasirideskole" og den havde et nyhedsbrev. Der var der altid én af privatrytterne, som solgte sit rideudstyr, når han ikke kunne bruge det længere. Det var ofte slidt, mudret og generelt i halvdårlig stand - alligevel blev det kun solgt lidt under indkøbspris. Jeg lavede de annoncer for sjov. Nu er det blevet sådan i virkeligheden!

Jeg sælger selv af og til brugte ting og jeg sætter prisen så meget ned, at der altid er et stort tab forbundet med det.
Hovedtøj til 250 kr., sjældent brugt og yderst velholdt, sætter jeg ned til 100 kr.

En mountainbike, som jeg købte for over 3000 kr., fik jeg kun 1000 kr. for kun et halvt år efter, jeg havde købt den! (Det var så dumt...!)
Jeg sætter kun ting til salg, der stadig er i flot stand. Jeg har f.eks. også nogle ret slidte grimer, træktov, schabracker osv. Ting, man virkelig godt kan se, der har været brugt. Jeg har ikke længere brug for dem, men jeg sælger simpelthen ikke ting i så dårlig stand.
Jeg morer mig altid lidt, når jeg ser, at der er én, der vil have 50 kr. for en godt brugt grime eller 150 kr. for et sadelunderlag med tydelige slidmærker! ;D Får de det mon solgt?

 

Den ene gang blev jeg faktisk så frustreret over brugtmarkedet, at jeg gav en hel flyttekasse med rideudstyr væk! ;D Jeg sælger ellers rigtig billigt, men jeg kunne ikke få det solgt alligevel... men da jeg skrev GRATIS, så kom der godt nok henvendelser skal jeg lige love for! :D :D

 

Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 
 ´ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 13:02

Sætter mit brugte udstyr til en del under indkøbspris.

 

Skal bare af med det, det flyder og roder :)


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brugte ting
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 13:37

Mit udgangspunkt er 50% af nyprisen, hvis det er brugt, men uden synligt slid. Og så ellers nedad afhængig af stand. En sikkerhedsvest, der er brugt af et barn i to år, og hvor man ingen slid kan se på kanter, mener jeg f.eks. er 50% værd. Og det er uanset om jeg køber eller sælger. Så er dilemmaet selvfølgelig, at en brugt mærkevare kommer til at koste det samme som en ny af de billige, eller endda mere. Så må man jo vurdere, hvad ens behov er. Jeg har f.eks. ikke behov for, at der står RBH på hverken underlag eller dækken. Til gengæld har vi rigtig dårlige erfaringer med de billige lamelveste, ikke sikkerhedsmæssigt, men de vejer mere, og to gange har jeg måttet skifte lynlås på veste, jeg havde købt fra ny.

Hvis forholdet mellem slid og pris er iorden, kan jeg godt finde på at købe slidte ting. F.eks. kunne jeg rigtig godt bruge et meget billigt overgangsdækken, bare hullerne sidder et sted, hvor jeg selv kan lappe dem.

 


 

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 16:29

Jeg havde nogle ridestøvler som jeg havde købt dengang jeg troede ridningen var kommet for at blive. Da ridningen så igen blev en mulighed var de for små (mine læg var åbenbart vokset en del efter løbetræning )

Jeg mener at jeg selv gav 900 for dem - brugt! jeg satte dem til 500 kr, men intet skete. Jeg endte med at kontakte Helle Rideudstyr, hvor de ikke ville give noget for dem, men jeg kunne bytte dem for et par ridebukser der var 75 kr værd

 

Resten af mit rideudstyr har jeg besluttet mig for at beholde. Det har været svært at komme af med noget af det jeg havde, så skal jeg af med noget af det en dag, bliver det til nogle af de frivillige organisationer som tager sig af mishandlede heste.

 

Generelt tror jeg det er svært at sælge rideudstyr med mindre det er en mærkevare som er billigere hos privat end på tilbud.


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

0
0
Svar på denne tråd
 
 udgangspunkt
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 19:39

mit udgangspunkt på alt andet end sadler, trenser og fortøj er som sådan 50 % indenfor det første års tid hvis det er fint og så ellers lavere derefter.

 

En del dækkener har jeg givet væk, selvom de har været fine og uden fejl har de været nogle år gamle og der er bare ingen garanti for at de holder længe, og så prissætter jeg gerne i forhold hvordan jeg selv ville betale hvis jeg skulle købe.

 

det eneste tidspunkt jeg sætter prisen højere er hvis det er nyt og ubrugt(evt. prøvet på).

 

Personligt synes jeg rigtig meget udstyr i dag er hundedyrt både fra nyt men også som brugt, bare fordi det hedder et eller andet specielt navn.

 

Mvh

Mie


Life is what we make it.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-12-2015 14:31

Jeg sætter som regel prisen ud fra hvad jeg selv ville give for det hvis jeg selv skulle købe det. Og de ting jeg har til salg, er stortset kun til salg fordi hesten (ny hest) eller jeg selv ikke kan passe det.

 

Jeg syntes så omvendt, at folk forventer at brugt udstyr skal koste så godt som ingenting! Det meste af det udstyr jeg sælger, har været brugt en enkelt gang, hvis det overhovedet nogensinde har set en hest. Noget af det endda stadig med priser på. Og stortset alt sammen er mærkevarer. Det meste er sat til halv pris (det helt nye) eller et pænt stykke under (moderat brugt).

 

Men folk vil åbenbart ikke betale prisen for det. Og så beholder jeg det hellere, end sælger det til langt under nyprisen.

 

Jeg køber engang imellem selv brugt udstyr, og jeg giver altså gerne noget for det. Senest har jeg købt et BOT lændedækken for 425,- og et mylerbid for 450,-. Ikke ligefrem fordi jeg har fået det smidt i nakken, men jeg betaler gerne for kvalitetsudstyr, som er i god stand :)


Mvh Mie

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2015 01:08

ja det der brugt markede......

Jeg har en del år deltaget i brugt markede i Darup ved Roskilde, jeg har hver gang solgt en stor del af det, jeg havde med der ind, og er derfor en glad sælger, både ridetøj, dækner, underlagt, heste fag bøger osv er blevet købt, af glade købere, men jeg sælger også gerne til billig penge, jeg gider nemlig ikke slæbe det med hjem igen. Jeg har det jo til salg fordi jeg ikke selv kan bruge det mere

Hvad pokker skal jeg feks med et dækken eller et underlag, jeg ikke bruger mere, det ligger jo bare i skabet og fylder, og hvis jeg er færdig med at bruge det, vil jeg da helre have 40-50 kr for et underlag, jeg aligevel ikke får brugt mere, også selv om det hedder " Anky" end at det bare ligger i skabet.

jeg oplever hvert år i Darup, at mange sælgere mener, at det er "guld" de har med, og at de derfor sætter prisen for højt, altså hvem gider give over 100 kr for brugte underlag, eller 500 for et godt brugt dækken, lige meget hvad det så hedder, ikke mig i hvertilfælde.

jeg har oplevet, at andre sælger lidt småfornærmet, siger "der er jo ingen der gider købe noget på de her brugt markeder"

men det er altså ikke min oplevelse, hvis prisen er billig/fair på brugt udstyr, er der også købere til det. Men hvis der ikke er nok at sparre, køber folk helre nyt på udsalg, og det gør jeg jo også selv.

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider