Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Pony springning
Forfatter: 
Dato:  25-11-2015 21:32

Undskyld på forhånd det sure opstød.

 

Jeg er begynder på mange punkter og lære rigtig meget af at se andre springe. Derfor har jeg her til aften set Christmas warm up pony klasser. De ponyer der er på det niveau er super dygtige ponyer, de kan deres ting, jeg vil faktisk sige at for de fleste der skal rytteren bare styre mod spinget og så hopper den, hvis altså ikke rytteren laver en større rytter fejl.

 

Nu er det så at jeg bliver lidt sur, for vil mene at 95% af de ryttere der får et stop(eller fejl), der er det en rytter fejl der er til grund for det, alligevel så stopper rytteren op foran springet(det er der ikke noget i vejen for, det har jeg også lært), men at de sparker flere gange hårdt i siden på hesten og slår den flere gange med pisken. Det er her jeg står af, hvor er træneren, forældrene og i sidste tilfælde dommeren.

 

Havde det været mit barn, hvad hun/han ikke fået lov til at ride i en uge eller mere. Hvorfor er der ikke flere dommere der griber ind? Jeg tog mig selv i at ærge mig over at en af rytterne ikke faldt af.

 

Jeg håber at der står nogle forældre og trænere, som har filmet og vil gå hjem og kigge filmen igennem med deres børn, og vise dem at det er deres skyld og at de skal behanle deres heste ordenligt.

 

Det skal siges at min også får et slag fra tid til anden, jeg syntes bare hver ting til sin tid, er det en rytter fejl så er det ikke okay at det er hesten som får skylden, ej heller hvis man kan mærke på den at der er fordi den er nervøs ved det. Er det hesten som er en "@!#$" så syntes jeg at det er okay at man lige bruge de redskaber man har til lige at "råbe" dem op.

 

Hilsen julie

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-11-2015 23:20

Så også pony spring til aften... Og græmmes!

 

Så mange pisker, sparker og hakker de stakkels ponyer i munden, værst er det når dyrene refuserer, så bliver de straffet!

Samtidig med at de så får frem signal, til trods for de står foran springet og rytteren hiver i tøjlerne samtidig....

 

Det er så grimt og jeg er så træt af at se så mange unge ryttere stadig læres at det er ok og sådan man gør!

 

Det er ALDRIG ok at give hesten "et slag" eller hvad man vil kalde det.... A L D R I G!


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
1
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 08:47

Det er okay, at bruge pisken på skulderen fremaddrivende - altså hen mod springet.

 

Det står også tydeligt i reglementet.


Så at de stopper ponyen op foran og pisker den, det må de - i følge reglementet - altså IKKE.

 

Så op og tage fat i dommeren.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider