Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 "Udlejes til ikke-ryger"
Forfatter: 
Dato:  25-11-2015 17:10

Hvordan forstår i betydningen når der står "ikke-ryger" i en annonce om udlejning af lejlighed/værelse.

Betyder det bare der ikke må ryges på værelset / i lejligheden?

Eller betyder det at de vil ha' en person der ikke er ryger.

For som jeg ser det kan udlejer jo være ligeglad med om personen er ryger - så længe det ikke foregår i lejligheden?

(Sidder og leder efter værelser/lejligheder til min veninde som er ryger - men ikke ryger indenfor)


Sagde..

Josefine Hilden

 

HVIL I FRED
KIND OF BLUE

??.04.1993 - 18.06.2012

 

LILLE HVIDE SKID

02.12.2008 - 26.08.2012

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville tolke
Forfatter: 
Dato:  25-11-2015 17:39

det som rygning forbudt i lejligheden, men kontakt udlejer og spørg, for det kan jo betyde begge dele.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke ryger
Forfatter: 
Dato:  25-11-2015 17:43

Jeg forstår det som en person, der ikke ryger.

 

Selv om man ryger udenfor så lugter personen og vedkommens tøj jo stadig langt væk af røg. Så en del af ryger generne kommer jo alligevel med ind i boligen.

 

Ligesom man risikerer problemet med at der ryges lige uden for døren og vinduerne til boligen og røgen dermed alligevel trækker indenfor. Måske ikke så relevant i en større boligblok, hvor det jo må forventes at der ryges i de øvrige lejemål.

 

10
1
Svar på denne tråd
 
 ja det er sandt
Forfatter: 
Dato:  25-11-2015 18:10

Ja det sandt - kommer nok også an på "hvor meget" man ryger.

 

Nu har jeg også en kæreste der ryger(gør jeg ikke selv) og jeg kan kun lugte det hvis han kommer ind og lige har slukket en smøg - ellers er det ikke til at bemærke. Og vores lejlighed lugter heller ikke overhovedet.

 

Og ja man kan jo kontakte udlejer ;-) nok den eneste måde virkelig at få svar, mnu sidder jeg bare kun og sender links til hende, og næsten alle siger ikke-ryger så ville lige høre hvad den mest udbredte forståelse for begrebet var... :D

 


Sagde..

Josefine Hilden

 

HVIL I FRED
KIND OF BLUE

??.04.1993 - 18.06.2012

 

LILLE HVIDE SKID

02.12.2008 - 26.08.2012

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  25-11-2015 19:32

Da vi lejede huset vi bor i nu, sagde udlejeren også han ønskede ikke rygere.

Min kæreste er egentligt ryger, men har aldrig røget indendørs, og ryger maks 2 cigaretter i døgnet. Det ændre ikke faktum i at han ER ryger.

Vi spurgte udlejer om hvad han mente i Ikke rygere, og han sagde at han ikke ville have der blev røget indendørs, da han kun har dårlige erfaringer med det, og at ham og hans kone formentligt en gang om 25år vil han og hans kone gerne selv bo i huset, også vil de ikke have der har været røget. Vi sagde jo så min kæreste røg, men han sagde at så længe det forgik udenfor var der ingen problemer (man kan jo heller ikke nægte gæster at de går ud og ryger en cigaret).

Vi har selvfølgelig accepteret udlejers ønske om der ikke ryges, og har gjort alle der kommer i vores hjem opmærksomme på at vi har underskrevet en kontrakt om der ikke må ryges i huset :)

Så ring til udlejer!

1
0
Svar på denne tråd
 
 ikke-ryger lejlighed og logik
Forfatter: 
Dato:  25-11-2015 20:40

Hejsa.

 

Logisk set er det ofte imod ejerboligforeningers, andelboligforeningers og lejeboligers vedtægter at ryge i opgange, på bagtrapper med videre. Evt heller ikke i baggård mv.

Så, om I ryger nede i park er nok jeres sag, men vær forberedt på at I slet ikke må ryge i ejemdommen.

 

Hvis jeg havde en bolig og jeg skrev "ikke-ryger" skulle det oversættes til "og jeg sender rockerne efter jer, hvis jeg kan lugte det mindste - og jeg har en god næse!"

Men okey, jeg er hospitalslæge. Når folk kommer ind med akut forværring af rygerlunger, hjertesvigt osv lugter de overraskende ofte af tobak. Derfor ser jeg mig om efter en dødssyg patient, når jeg lugter røg - jeg bliver simpelthen stresset over at lugte noget jeg har lært at forbinde med sygdom og lidelse.

Jeg har nultolance overfor røg i min bolig.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 17:20

Her hvor jeg bor står der folk og ryger ude foran hoveddøren. Der er også en spand til skodder. Jeg synes det er ulækkert og man kan sagtens lugte det når man skal forbi. Lugten hænger der ligesom. Derfor tænker jeg sådan en udmelding godt kan betyde man ikke må være ryger overhovdet. Men er nok individuelt.

 

Personligt glæder jeg mig til rygning en dag bliver helt forbudt!

6
4
Svar på denne tråd
 
 Off topic, men:
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 17:30

Hvis jeg nogensinde skal leje hus eller værelse ud, så vil jeg skrive i kontrakten, at jeg kun vil leje ud til folk, der hverken spiser kål eller svinekød. DET er om noget dårlige lugte, der bliver hængende i alting, og faktisk reelt giver mig kvalme. Og faktisk ville jeg helst have det forbudt i hele boligforeningen (hvis jeg altså stadig boede i en), for det stinker også helt vildt i opgangen, og man kan dårligt åbne sin dør, uden det kommer ind.

 

Venlig hilsen

den tolerante ex-ryger. :-)


 

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

8
6
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 17:33

Marlene Men dog er det ikke sunhedsskadeligt at indånde....

3
3
Svar på denne tråd
 
 Korrekt!
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 17:50

Nej, det er ikke sundhedsskadeligt, men bare ulækkert. Det samme gælder vel RESTERNE af tobakslugten. Selve røgen er sundhedsskadelig, og den skal børn beskyttes imod, og andre mennesker have ret til at vælge fra. Men når diskussionen når over i, at folks tøj og hår lugter, hvis de har røget, så synes jeg vi er ude i et hysteri der er sagen uvedkommende. Derfor fik jeg lyst til at skrive en, iøvrigt ærligt ment, provokation.

Det er helt fair, at udlejer har en betingelse om, at der ikke må ryges i lejligheden - især ved fremleje over en kort periode på et par år - fordi det betyder at ALT skal males, og det er dyrt. Men der må være en grænse for, hvormeget af folks privatliv andre skal blande sig i.


 

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

7
5
Svar på denne tråd
 
 blablabla
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 18:29

Altså jeg har selv boet med en stor-ryger der røg indenfor. Fy for satan. Dét er ulækkert.

 

Men personligt (som ikke-ryger) har jeg ikke noget imod folk der ryger - synes kun de lugter de første 5 minutter efter en smøg. Og når jeg har en veninde på besøg der ryger får hun da også lov til at ryge en enkel smøg eller to ud af vinduet (men kun fordi jeg er for doven til at gå med ned )

 

Hvis jeg stod i en situation hvor jeg skulle udleje min lejlighed så ville jeg jo også selv sætte et krav om en "ikke-ryger" - ment som at folk ikke må ryge i lejligheden. Om de så ryger 30 smøger nede på fortorvet er jeg sådan set ligeglad med.

 

Spændende at læse jeres meninger om emnet.. håber flere kommer på banen :)


Sagde..

Josefine Hilden

 

HVIL I FRED
KIND OF BLUE

??.04.1993 - 18.06.2012

 

LILLE HVIDE SKID

02.12.2008 - 26.08.2012

1
1
Svar på denne tråd
 
 Lugt betyder meget.
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 19:47
Grundlæggende betyder lugtesansen nok mere end vi anerkender til hverdag.

Forrige gang vi flyttede, fravalgte vi tilbudte lejemål, en fordi der lugtede virkelig slemt af pølse, en anden hvor opgangen lugtede af kål.

Ift rygning er der folk, der er imod alle former for rygning baseret på sundhed.
Det betyder meget hvis folk ryger, astma kan fx forværres af passiv rygning. Sorry to say!
Men, hvis man skulle forbyde alt som er tilsvarende dumt, er der meget andet som også skal forbydes.
Måske ridning skulle forbydes, folk kommer jo virkelig til skade her!
Og forresten skal en del ting, som er forbudt fordi det er politisk korrekt at definere regler sådan, tillades igen.

Men...
Der kan være lokale vedtægter, de skal bare tages til efterretning.
Og så er der folk med diverse præferencer. Jeg har lært at være på vagt nær tobaklugt. Eukalyptus stinker! Syntetisk bær er også slemt, siden jeg som barn åd mig til mavepine i vitaminer med bærsmag. Citronmelisse er vidunderligt... Fostervand minder mig om kalve og barndoms tryghed, jeg kunne være blevet fødselslæge bare for det!

Mennesker er sære, der behøves ikke være hellighed bag regler om tobaklugt.
3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 21:51

Lugt har virkelig meget magt over vores velbefindende.

Jeg kan blive helt kvalm, og ærlig talt sur, når jeg står og venter på toget, og derfor skal stå i en sky af klammo røg, fordi misbrugere (og jo, det er man, når man er afhængig af noget) skal stå og pulse løs trods forbud.

 

Og jeg vil sige man kan SAGTENS udleje noget og sige, at der ikke må steges svinekød eller kål, men held og lykke med at få det udlejet.

Mad lugter rigtig meget i min opgang, men det har ikke generet mig da det ofte dufter godt (popcorn, skinke, frikadeller osv dufter jo godt).

Men hvis nogle folk har det med madlugt, som jeg har det med røglugt, så har de min dybeste medfølelse, for det er godt nok ulideligt.

 

Der er en grund til, at røgfri lejligheder og HELE røgfri boligkomplekser efterspørges.

Det er fordi mange mennesker ser røglugt som en landeplage, der er svær at komme væk fra. Man kan ikke vente på toget, gå ned til Netto eller ind af døren til sit uddannelsessted, uden at skulle indånde en lugt der er så forfærdelig, at mange automatisk vrider ansigt, og nogle hoster.

 

Sorry to say men rygning er på vej ud. Det er yt og nederen at ryge, fordi det er usundt, og alt der er usundt bliver set ned på i vore dage, fordi så er man svag og har ingen rygrad (man bliver jo nærmest også set ned på hvis man ikke går amok i det lokale fitness center på ugentlig basis).

 

JEG er typen der ville efterspørge lejlighed uden røg. Og disse nye boligkomplekser der bygges hvor rygning er forbudt overalt på området? Er i KLAR over hvor hurtigt de rives væk?

Jeg ville da også være den første til at skrive mig op.

 

Så er der nogen der synes, at det er synd for den personlige frihed og rygning er en del af den danske charme.

Og så er jeg tilbøjelig til at sige "suck it up, buttercup".

 

Bodegaerne og værtshusene er også på vej neden om og hjem, hvilket har været oppe i medierne. Den generation er besøgte den slags steder er ved at være væk, og de har ikke ordentligt fat i de nye generationer.

 

Bliver gaderne kedelige og triste, når/hvis alle bodegaerne går nedenom og hjem?

Ja, det tror jeg de bliver i starten. Men så kommer der noget andet hyggeligt og tager dets plads.

Der er mange der argumenterer for at rygning skal have lov at blive "bare fordi", men faktum er at det er sindssygt skadeligt for dig og alle omkring dig, samt størstedelen af befolkningen synes praktisk talt det er skide ulækkert :)

 

Nogle ting er det altså godt at vinke farvel til. Rygning gavner jo absolut intet, overhovedet.

Der er mange andre ting man kan være afhængig af og bruge sine penge på, som ikke giver en kæmpe regning for sundhedsvæsenet.

 

Jeg synes der er færre og færre unge der ryger, snart bluver det en "underklasse-ting" hvilket det i forvejen næsten er, så går det smarte af det, og så vil det uddø.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

9
4
Svar på denne tråd
 
 rygere......
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 23:08

Lad dem dog være i fred,der drives en helt sindsyg hetz imod dem som ryger,og de udstilles nærmest som enten dumme eller som kriminelle,hvad er det dog for en Nanny stats overformynderri???

 

Der er noget der hedder hensyns fulde rygere,og det er der trods alt nogle der er,jeg har ikke noget tiloveres for en ryger der ikke tager hensyn til andre,eller smidder skodder alle vegne,men mon ikke at nanny staten og alle medløberne har fået det bankent ind i hovedet på dem der vælger at ryge???

 

Selve tobakken er ikke skadeligt,men det er derimod de kemikalier som de fylder i den,samt papiret som har så skadelige kemikalier at de kan danne grobund for kræft.

 

Hvad folk glemmer eller ikke tænker over eller er totalt ligeglade med,er alle de farvestoffer,og andre tilsætnings stoffer som der bliver fyldt i vores fødevare,det er noget der dræber,giver kræft,skader børns indlærings evner osv,men det gider folk ikke se på,næ der er jo vild med dans på skærmen,så det har vi ikke tid til at lære noget om,og forøvrigt har vi lige fået en ( u ) lækker pizza leveret med en sukkerfri cola.

 

Jeg ville ikke leje mit hus ud til personer der ikke lever organisk,da jeg ikke vil have skadelige kemikalier ind i mit hus,de lugter?? Og så er det så dyrt at skulle male for at få de frygtelige lugte ud.

 

Personlig er jeg ikke ryger,har aldrig røget,men tænker på at have en fed cigar i munden,når vi jævnligt har åbent hus i smedjen,hvor jeg smeder hestesko så skolebørn kan se hvordan man smedede i gamle dage.

 

Jeg har mine egne regler her,og folk der bruger mobiles telefoner eller andet ( smart ) idioti får at vide at de må slukke for det sålænge at de er her,om de ryger eller ej jeg er lige glad med,vi har askebære rundt omkring både i grovsmedjen og i svejseværkstedet.

Og helt ærligt hvad skader lidt tobaksrøg i et lokale hvor der bliver svejses,eller der er ild i en kulesse??

 

Her i Australien er det forbudt at ryge på værksteder,det er forbudt at tage en drink i ens eget kontor,DET er Nanny stat så det brager,og jeg er flinterne ligeglad med deres regler,her er det mig der bestemmer,og overformynderiet skal ikke styre mit liv.

Jeg slår ikke folk ihjel,eller røver gamle damer på gaden,eller er bankrøver,men jeg er mig og jeg er fri.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

8
5
Svar på denne tråd
 
 Rygning
Forfatter: 
Dato:  27-11-2015 00:29

Til Den Gamle Smed

Det er jo også et spørgsmål om at rygning koster meget på sundhedsbudgettet, en stor del af dem der får lungekræft er rygere.

 

Nå, det var et sidespring.

 

Der er rigtig mange boligforeninger der forbyder rygning på fællesarealer af den simple årsag at det er brandfarligt. I København er der rigtig mange gamle bygninger, og der skal altså ikke så meget til at starte en brand. Og så er dører og vinduer ofte lidt utætte, så røgen trænger ind i lejligheder udefra, og hvis man ikke ryger selv, så er det bare så ulækkert og irriterende.

Jeg har boet sammen med en ryger engang, det var ikke så fedt, og at blive kysset af en ryger er bare så ad! Det smager simpelthen så grimt, føj!

Og så irriterer det mig at rygere smider deres cigaretskodder overalt. Det er da noget forbandet svineri.

Jeg overhaler også altid en fodgænger som ryger for at undgå at gå i slip-røgen. Selv udenfor. For røg lyger virkelig grimt for en der aldrig selv selv har røget. Og jeg ville til enhver tid fravælge en lejlighed som stinker af røg.

 

Lene

 


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

6
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  29-11-2015 13:12

Sophie Gode observationer, jeg er enig med dig i rygning er på vej ud. Og det er generelt blevet "usmart" at ryge.

 

Jeg oplever også tit i bushuse at der ligger skodder overalt. Det er så klamt. Eller der lige kommer en ryger ind og tænder en smøg, så vi andre er nødt til at stille os udenfor.

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-11-2015 16:10

Jeg oplever det samme Caroline.

Som bekendt er det forbudt at ryge på DSB's perroner, og det pisser folk stort og flot på.

Jeg må stadig vandre op og ned af Valby station for at finde et sted at vente på S-toget, hvor jeg ikke skal indånde eller komme til at lugte af cigaretrøg.

 

Mange er sure, fordi de skal da have lov til at ryge på en perron, når det er udenfor.

Jeg tror slet ikke de har forstået pointen: det handler ikke kun om os passagerer, der ikke gider lute af røg eller indånde røg. Det handler FAKTISK også om arbejdsmiljøet for DSB's personale, men folk synes måske ikke at togpersonalet er noget værd?

Alle andre arbejdspladser kan befries fra røg, men folk synes måske DSB er et dumt selskab, og derfor må deres personale lide uner passiv rygning hele deres arbejdsdag.

Det kan virkelig gøre mig sur, magen til respektløshed overfor folk der arbejder for føden og gør deres job

 

De har altså også krav på et godt arbejdsmiljø, de døjer i forvejen med dieselos, så lad dem da slippe for cigaretrøg.

 

Og fordi det er HN: ja, hensynsfulde rygere findes, og de er dejlige mennesker. Det er "desværre" ikke dem man ser, man ser dem der sviner, ryger folk i hovedet, ryger i opgangen, overtræder forbud osv.

Og der er MANGE af dem, derfor er der "heksejagt", fordi en stor del af befolkningen bare er godt dødtrætte af det.

 

Jaaa vi har alle vores laster og pommes fritter kan også give blodpropper. Jeg lever da ikke helligt.

Men rygning er bare så dumt på ALLE områder: brandfare, eget helbred, ANDRES helbred, lugtgener... Jeg kan ikke se hvorfor det skal beskyttes sådan.

 

Desuden hader jeg "nanny-state" udtrykket. Hvem bruger det udtryk? Det gør de republikanske amerikanere, når NOGEN i det land forsøger at indføre noget godt.

Sund mad til skolebørn, i stedet for at skolemaden er sponsoreret af Pizza Hut?

NANNY STATE, DET SKAL VI IKKE HAVE!!! Det er et FRIT land og vi må gerne fylde vores skolebørn med transfat uden de har mulighed for at vælge et sundt alternativ i kantinen, vi skal ihvertfald ikke have en nanny stat.

Nej, flot makker.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

5
3
Svar på denne tråd
 
 Hhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  29-11-2015 21:38

Haha fedt Sophie, alt det du har skrevet er de tanker der går igennem hovedet ret ofte.

 

Det er klamt at ryge og det er heldigvis ikke populært mere og er yt. Heldigvis.

 

Jeg synes det så klamt med røg iver det Hele. Det stinker og jeg bliver fysisk dårlig af det :(


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

1
2
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-11-2015 22:41

Jeg hader også lugten af cigaretrøg og fair nok vi har alle vores laster. Men andre bliver ikke udsat for passiv fedme, hvis jeg vælger at spise en pizza.

Derudover er der også det sundhedsmæssige aspekt af det. Jeg tror vi vil nedsætte udgifterne til rygerrelaterede sygdomme og indlæggelser væsentligt hvis rygning blev gjort forbudt i Danmark. De penge kan jeg sagtens se blive brugt et andet sted i sundhedsvæsenet. (Y)


- Sascha & Kjærgaards Golden Champ <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

Klipning tilbydes i Nordsjælland - klik her

3
1
Svar på denne tråd
 
 ikke ryger...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 03:24

Om din veninde ryger eller ikke ryger, er jo sagen ligegyldig, så længe at hun/eller andre ikke ryger i lejligheden.

Men når der skrives "ikke ryger", så forstår jeg det som, at ingen må ryge i lejligheden.

 

Dog, noget som jeg bliver total dårlig af, det er sved, mennesker der lugter at sved, dvs. som ikke går i bad dagligt, eller jævnligt, dvs. som lugter/stinker af gammel sved, føj...

 

Der er forskel på frisk sved og gammel sved, nogle mennesker stinker bare af gammel sved og sure tæer, føj...

(eller det der er værre....)

 

Gå dog i bad.... jeg vil hellere dufte til en cigaret end sur sved, som kommer fra div. ....(skriver det ikke, men tænker det)

 

Ja, flere mennesker går aldrig i bad, føj hvor de lugter,


Thombs up eller down, rager mig en høstblomst.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Forståes som.
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 18:48

Jeg vil forstå det som, at der ikke må ryges i boligen.

 

Jeg er selv ryger og syntes selv jeg er meget hensynstagende til andre. Men er også selv mega sart overfor andre rygere.

 

Det er sku da klamt, når man står i en mængde af mennesker, og en så tænder en smøg, eller et lokale er helt røget til. Føj!

 

Kunne aldrig drømme om, at ryge inde i min lejlighed, og andre får heller ikke lov. Men ryger heller ikke inde hos andre (med mindre det er et ryger hjem.) Har familie, hvor man hjertens gerne må ryge inde døre trods der normalt ikke bliver røget, men skal da ikke komme og forpeste hele huset, kan da gå ud, hvis jeg trænger til en smøg.

2
0
Svar på denne tråd
 
 sdfghjjhgf
Forfatter: 
Dato:  02-12-2015 23:19

Vi er da enige i at rygning ikke ligefremt er sundt,men hvad med de ting som ikke lugter eller vi ikke ser.

Alle de giftstoffer som vi indtager hverdag,og som bevistligt giver os og vores børn diverse sygedomme,som mange gange for at skjule fact bliver henlagt til at det er de (kriminelle???? ) rygere.

Det er sgu for billigt at være så snævertsynet,men jeg forstår da godt at folk, når de bliver bombaderet med propaganda om de sindsyge rygere,og hvor væmmelige de er og tænk på den lugt som gør andre sååå syge,ja en her bliver fysisk syg hvis at der er en ryger i nærheden.

 

Andre vil have rygning forbudt?? Det forslag er jo til at grine af,totalt uigennem tænkt hvordan skulle det kunne stoppe folk i at ryge,så ville det netop blive holdt inden dørs,og det ville gå ud over de kedelige hvide vægge som alle bruger idag,i mangel på personlighed.

Desuden er et samfund som er overfyldt med love og regler,som fratager borgernes frihed,med historien om at det er for borgernes egen skyld,vi vil jer det godt??? en diktatorisk politi stat.

Forbud hjælper ingen steder,hvad der hjælper er sundfornuft og ikke mindst oplysning,ikke forbud.

 

Desuden vil lidt tolerance fra begge sider være hjælp til selvhjælp.

Det er jo ikke mange år siden at man kunne se annoncer for tobak,hvor læger anbefalede nogle mærker,som var gode efter en hård arbejdsdag.

 

Problemet er vel idag at der ikke er mange der arbejder hårdt,da de sidder på hver sin side af skranken på komunekontoret eller andre statsstøtede såkaldte job.

Der er selvfølgelig stadig dem som bidrager til samfundet,ved hjælp af deres hårde arbejde,men skulle disse mennesker ikke have lov til at tage en smøg hvis at de har lyst?? selvfølgelig skal de da det.

 

Det kan ikke være rigtigt at rygere skal behandles som det værste afskum,fordi folk er blevet oplyst?? om at det er åhh så farligt,og det lugter osv.

 

Brug dog fornuften og tænk for jer selv,hvis I ikke kan tage det,eller bliver fysisk-psykisk syge af det, ironi kan forekomme,så hold jer væk fra steder hvor I kan blive påvirket?? af røgen.

Personligt holder jeg mig væk fra steder hvor der bliver udøvet diverse former for kampsport,eller motorsport,på sidst nævnte er der så meget smoke fra motorer og dæk som i mine øjne virkelig gør os syge og sider i tøjet,men det glemmer de fleste,og jeg nævner det kun fordi jeg vil vise at vi alle har et valg,vi kan enten opholde os disse steder eller lade være,sådan er det.

 

Lige til sidst jeg kan godt forstå at det ikke er morsomt at side i et bus stoppested og der er en som sidder og oser op i hovedet på andre,jeg ville bede vedkomne om at gå udenfor,og en hensynsfuld ryger ville gøre det,hvis at de ellers forstå dansk.

 

Igen et godt samfund er ikke et samfund der er basere på syge love og regler som tager friheden fra os,men derimod på sund fornuft tolerance imellem os,og ikke mindst OPLYSNING.

 

Dette er sagt og skrevet af en person som aldrig har røget,men har respekt for dem som gør det,og har valgt at leve mit liv med respekt for andre,om jeg er enig med dem eller ej er underordnet.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

2
2
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider