Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Antaste børn udenfor skole
Forfatter: 
Dato:  24-11-2015 19:00

Hej alle.

 

Jeg har i dag været ude for at møde en mand, der udenfor min datters skole, står og antaster og derefter udleverer noget til børnene.

 

Manden står lige ved stien ind til skole og børnene kan derfor ikke på nogen måde undgå ham, han træder måske ikke direkte ind foran dem, men når han taler til dem og bukker sig ud for at omdele "det han omdeler" må børnene ud på cykelstien for at undgå ham.

 

Jeg ved naturligvis hvad han omdeler (jeg tog kontakt og forhørte ham), men umiddelbart er det er sagen ligegyldigt da jeg gerne vil høre jeres mening om situationen og ikke hvad der uddeles.

 

Hvordan ville jeres reaktion være? Er der nogle produkter det ville være ok med eller?

 

Jeg bliver selv voldsom harm idet INGEN skal udlevere noget somhelst til mine børn eller i det hele taget tage kontakt til dem for at uddele noget uden mit vidende.

 

Jeg undrer mig over at det er lovligt at pådutte mindreårige noget uden forældrenes tilladelse, når det er taget ud af sammenhæng og i en situtation hvor man nok godt er klar over at børnen som oftest er alene og der udnyttes at mange børn samles. Jeg mener så altså også at en bolle/smagsprøve i føtex er ok, fordi der har vi taget dem hen for at hente madvarer. Reklamer i BR ok, fordi vi igen har taget dem med hen et sted hvor det er forventeligt at møde sådanne ting, så feks en tur hen ad gågaden kan selvfølgelig give samme, men jeg mener ikke skolevejen skal bruges til at "fange" et publikum, specielt fordi de fleste af ungerne er uden forældre.

 

Jeg mener desuden det er stik imod enhver fornuft idet børnene en anden dag ikke nødvendigvis ville kunne skelne mellem en børnelokker og enhver anden.

 

Jeg glæder mig til at høre jeres reaktioner, også meget gerne jer der ikke har børn.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

2
1
Svar på denne tråd
 
 Kotrt pog
Forfatter: 
Dato:  24-11-2015 20:04

Kort og godt: jeg er enig med dig :)

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

1
1
Svar på denne tråd
 
 Nu ved...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2015 20:33

jeg jo tilfældigvis fra FB, hvad det var han delte ud :-)

 

Da jeg for maaaange år siden var skolesekretær, kom de faktisk rundt inde på skolerne i en eller anden bestemt årgang - 3. måske - og uddelte det samme - og jeg har faktisk aldrig hørt en klage fra forældrene.

 

Jeg har egentlig aldrig tænkt over, om det var ok eller ej - han, den samme mand hvert år, kom bare og fik lov af skolelederen, til at gå ind i den eller de relevante klasser og dele ud.


Ønsker du et vægttab med Forever Livings C9-program, så kontakt mig for yderligere info.

 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-11-2015 21:32

Nu holder du det jo ganske hemmeligt, hvad det er han omdeler, hvilket jeg ikke forstår pointen af.

 

Hvis han er bare en semi-klam idiot (dog ikke pædofil) der synes det er sjovt at give børnene slik, så synes jeg han skal VÆK.

Børnene risikerer at lære, at voksne der står og tilbyder slik og den slags ikke er onde, og de ender med at gå i grebet på en børnelokker.

Ja ekstremt, men sorry din beskrivelse gav mig gåsehud. Det lyder virkelig ulækkert.

Han skal sgu da ikke stå på stien på vej til skole og tage kontakt til børn! Klam type, uanset motiv! Om det så var reklamer ville jeg sige han skulle væk.

Det er børnenes frirum, de har helle, de er på vej til/fra skole og skal ikke antastes, uanset om det er slik eller Føtex-reklamer eller hvad pokker han står med.

 

En ting der virkelig kan få mit @!#$ i kog, er religiøse mennesker, der står og uddeler ting til børnene.

Det har JEG prøvet, og kan skrive under på det er skide ubehageligt, for at sige det som det er!

Jeg var vel 9 år gammel, på vej ALENE hjem fra skole. To personer i en bil standser op, ruller vinduet ned og allerede dér er jeg faktisk rigtig bange.

De spørger om noget med Gud og viser et billede af en havskilpadde der svømmer melllem koraler, og at sådan noget SÅ flot kunne ikke bare være skabt af naturen, det måtte jo være en Gud der havde skabt noget så flot.

 

De stikker mig to pamfletter og kører væk igen. Jeg var bange.

 

Til den dag i dag kan jeg stadig blive rasende. Religiøse mennesker skal holde sig langt væk fra børn med deres propaganda! Det skal siges det var Jehovas vidner, og bare tanken giver mig kvalme.

TÆNK at køre op i bil til et stakkels forsvarsløst barn der går ALENE på vejen, og begynde at prædike og give barnet ting!

Jeg kan godt sige jer, det sætter mit @!#$ i kog. Simpelthen ikke i orden.

 

Børn er let påvirkelige, og skal ikke have religiøs propaganda af fremmede mennesker, der står og antaster dem på stier og villaveje, hvor det er meningen de skal føle sig trygge!

 

Ja nu vil du af uransagelige årsager ikke fortæller hvad manden uddeler, men hvis det er religiøse pamfletter var jeg flegnet FULDSTÆNDIGT og gået direkte til rektor.

Jeg var fulgt mit barn i skole og taget en alvorssnak med vedkommende.

 

Hvis de absolut skal lure på mindreårige, så kan de gøre det fuldt offentligt hvor forældrene er til stede. Børnene går ALENE på stien og skal ikke antastes af nogen!

 

Til TS, jeg er ligeglad med om det er slik eller benzinkort manden står og uddeler, jeg ville gå direkte op til ham og bede ham lade børnene være i fred.

Det er ulækkert og forkert, børn kan ikke vurdere om det de gives er farligt.

 

Efter den oplevelse jeg havde med Jehovas vidner, gik jeg en anden vej hjem fra skole, fordi jeg var så rystet og havdet fundet det SÅ ubehageligt.

 

Tænk på børnene i denne sammenhæng, de kommer først.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

5
5
Svar på denne tråd
 
 Syntes
Forfatter: 
Dato:  25-11-2015 12:20

Jeg syntes der er en verden til forskel om en mand får lov af rektor, til at gå rundt i klasserne og dele en folder ud eller lign. og så en "tilfældig" man der deler "noget" ud halvt skjult i skoven på stien på vej til skole.

 

Sidstnævnte er ikke iorden - samme årsager som Sophie nævner...


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ingen børn,
Forfatter: 
Dato:  25-11-2015 13:13

og jeg skal på ingen måde udnævne mig selv til ekspert, men det kan da aldrig være smart at friste børn til at tage imod ting fra fremmede på vej til/fra skole? Selvom det denne gang er noget uskyldigt (som jeg læser det).

 

Men jeg er godt nok nysgerrig efter, hvad der deles ud - hvorfor er det hemmeligt?


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

2
1
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  25-11-2015 13:41

Min daværende folkeskole havde på et tidspunkt en kampagne omkring "Sluk tørsten" i vand, hvor der blev delt flaskekølere (sådan nogle termojakker til flaskerne) ud til børnene. Det var ikke lærerne der delte ud, men formentlig nogle som havde et samarbejde med skolen.

Ligeledes har vi haft nogle fra Arla ude, da de jo leverer skolemælk, som delte små ko-bamser ud.

 

Hvis skolen har en form for samarbejde med leverandørerne, generer det mig ikke. Ligesom jeg heller ikke ville flegne ud, hvis der blev delt brochurer om sikker @!#$, prævention whatever ud som led i 6-ual-undervisningen fra nogle ydre instanser (ambassadører fra sikker-6 eller hvor de kommer fra).

 

Men alle andre former for reklame-stunts, religiøse eller politiske sammenhænge hører ikke til på en skole!


Med venlig hilsen Cecilie :-)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 06:15

Tak for jeres svar :)

 

Jeg ville netop holde det uddelte hemmeligt fordi det er hele situationen jeg mener det er galt med og ikke hvad han delte ud, han delte i øvrigt det ny testamente ud. Grunden til de nu vælger at tage fat i børnene UDENFOR skolen, er at de har fået nej til at komme i klasserne på skolen. Det var derfor ikke det de uddeler, men det at de specifikt går efter børnene på deres skolevej.

 

Som flere af jer er inde på så er det i mine øjne ikke ok at standse børnene uden forældres vidende og friste dem til at modtage noget fra fremmede, det er det jeg synes er så klamt. Som skrevet er det noget andet hvis det er samarbejde med skolen eller os forældrer, der placerer børnene et sted hvor der forventes/kan forventes reklamer i alle afskygninger om det er slik, pamfletter eller bibler :)

 

Jeg synes situationen var klam, ikke manden, han var jo sikkert tilforladelig nok, men børnene lærer jo netop at så er det ok at snakke med fremmede og tage imod noget fra fremmede, og det er der hele min verden vælter i forhold til forståelsen. Og en pædofil er jo nok heller ikke klam at se på umiddelbart, så forskellen er jo motivet bag uddelingen, som børnene jo hvertfald ikke selv kan skelne. Jeg kunne se flere børn blive utrygge når han tog kontakt, jeg kunne nemlig pga hundeluftning betragte ham i 1-2 minutter og med mange børn forbi.

 

Jeg tog iøvrigt kontakt til skolen og til hans hovedkvarter, hvor førstnævnte mener det er udenfor deres område og sidstnævnte ikke kan se problemet, og de siger de har spurgt politiet om det er lovligt. Manden selv tog jeg også kontakt med og han holdt fast på at han stod udenfor skolen og det derfor var lovligt.

 

Jer der har givet tommel ned, i må jo være uenige og jeg vil faktisk rigtig gerne vide hvorfor? Jeg synes nemlig selv det er så himmelråbende forkert at jeg er ved at arbejde på at få børnene fredet på vej til skolen, så alle indputs er velkomne :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

2
3
Svar på denne tråd
 
 skolevejen
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 08:41

Jeg ville også blive ret sur over det, for skolevejen er kaotisk nok i forvejen og en idiot, der står og distraherer børnene er der absolut ikke behov for.

 

....Og så er der lige det med det, han delte ud. Det kunne godt nok få mig til at se fuldstændig rødt på en travl skolemorgen.....

 


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kommer an på situationen..
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 08:44

Jeg kan desværre ikke forklare dig grunden til tommel ned, da jeg ikke giver ud af dem Men jeg kan sige, at jeg var tilbageholdende til at komme med min mening, da jeg var lidt delt og synes, at det kom meget an på situationen, hvordan det blev gjort og hvad der blev givet.

 

I dette tilfælde hvor det er noget religiøst, der forsøges at pådutte børnene uden forældrenes viden, er jeg helt enig med dig og Sophie i, at det på ingen måde er på sin plads og ubehageligt for børnene.

 

Skal jeg komme med et forslag, hvor jeg synes det kunne være ok og ikke skråsikkert bare ville give dig ret uden at vide, hvad det handlede om, så ville det f.eks. være, hvis en repræsentant fra Rådet for Sikker Trafik eller lignende stod og delte reflekser ud - og netop ville gøre det ved vejen for at fange dem, der var helt mørke og prøve pædagogisk at vise og forklare dem, hvor svære de er at se.

 

Nok mest fordi jeg hver morgen er pissebange for at ramme en cyklist i et højresving, da der kommer mange uden lys, som jeg simpelthen ikke kan se uanset hvor meget jeg prøver at kigge i spejle, over skulderen osv., da der bare er MØRKT. Og det er både børn og voksne


Mvh. Charlotte


"Smil til verden, og verden vil smile til dig"

[Ella Wheeler Wilcox]

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke okay
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 10:41

Jeg synes helt ærligt ikke at det er okay. I min verden er det en skærpet omstændighed at det er noget religiøst de står og deler ud. Om det er fra en sekt eller en af de større religioner er underordnet for mig - religion skal ikke påduttes nogen og slet ikke børn, der er uden opsyn og voksen opbakning.

 

Kan også godt se pointen med f.eks. sikker trafik og reflekser. Dog ville jeg mene at det så burde ske i samarbejde med skolen og enten være meldt ud på skolen at nu kører vi den her kampagne. Eller nogle af de faste lærere/voksne fra skolen, som børnene kender burde stå sammen med uddeleren.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er helt
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 10:45

enig med Pærevælling


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 11:03

Jeg er også enig med Pærevælling, at det ville være en meget bedre måde at gøre det på

 

Men den situation ville være knap så sort/hvid, hvis den allerede var sket på den præmis, at det var en person, der stod og delte reflekser ud, selvom det kunne være gjort på en bedre måde, så ville jeg ikke på samme kategoriske måde kunne sige, at det slet ikke var iorden og ryge i bål og brand. Dog med reaktionen fra TS i mente og andre, der vidste hvad det handlede om, kunne jeg nok godt regne ud, at det ikke var det, som det drejede sig om.


Mvh. Charlotte


"Smil til verden, og verden vil smile til dig"

[Ella Wheeler Wilcox]

0
0
Svar på denne tråd
 
 markedsføring til børn
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 13:43

Altså, nu er det jo faktisk imod markedsføringsloven at markedsføre ting direkte til børn (påvirke dem direkte) så tår han og deler ud af feks produkter uden foran en skole hvor det kan antages det ikke er en selvfølge at der er vokse (de fleste børn fra 5-6 klasse kan jo godt finde ud af tage alene frem og tilbage) og så vil jeg mene, at der kan være tale om direkte markedsføring til børn - hvilket ikke er lovligt.

 

Er det noget religiøst han står og laver så syntes jeg bare han skal fise af. Alle har ret til deres egen religion, men jeg syntes personligt at man skal holde den for sig selv og ikke prøve at pådutte den andre som feks Jehovas Vidner så desperat prøver at gøre. Og de skal SLET ikke påvirke noget så let-påvirkeligt som børn og unge!

 

Børn skal lære om religion men så skal det være i samarbejde med feks skolen (vi havde feks besøg af JV, Scientology osv di undervisningen).

 

Jeg har ikke selv børn men havde jeg nogen, ville de bestemt blive opdraget til ikke at tale med fremmede og SLET ikke tage imod noget fra fremmede mennesker de møder på stien - ligesom jeg selv var lært det!

 

---

En lille sidehistorie: jeg var vel 9-10 år gammel eller noget i den retning og på vej hjem fra skole (ca 1,5km). Et ældre ægtepar spørger mig om noget på vej hjem, noget ganske uskyldigt som jeg husker det, men i stedet for at svare råber jeg efter dem "JEG MÅ IKKE TALE MED FREMMEDE" og sætter i løb hjemad


Venlig hilsen

Cecilie A.P.

 

------------------------------------ ----------------

Riding: The art of keeping a horse between you and the ground.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ahhfjkhfr
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 16:45

Jeg er enig i at det er klamt og helt forkert håndteret, og for mig er det også en skærpende omstændighed at det er religiøs propaganda.

Dog er argumentet om børnelokkere ikke det jeg ville slå på, da næsten alle seksuelle overgreb sker af nogen barnet er i familie med, eller som kommer i hjemmet


"Friday left me fumbling with the blues,

and it´s hard to win when you always loose" - Tom Waits

1
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 16:48

Æh, jeg tænkte det nok.

Jeg tror alle mine tommel-ned'er skyldes mit meget dramatiske udbrud, men det var fordi jeg fra TS's side allerede lugtede lunten om, at det var en religiøs person, og DET kan altså få mit @!#$ i kog.

 

Han skal bare pille af. Hjem og læs i din lille bog, det skal han bare gøre, men han skal IKKE påvirke børn og unge for de er let påvirkelige.

 

Var det mine børn der gik der var jeg blevet rasende og havde taget et alvorsord med ham.

FEDT at TS har taget kontakt til skole, religions-kontor samt manden selv.

 

Puha, nej der skal ikke deles religiøse ting ud til børn, slut basta. Som en anden nævner står det også i markedsføringsloven.

 

Som TS vil jeg også gerne høre forklaringen på tommel ned (har jo samlet mig en hel flok), for jeg vil gerne høre det modsatte argument.

Jeg er ikke så klog og har derfor slet ikke fantasi til at forestille mig modargumentet.

Synes folk det er super lækkert at der står en fuldvoksen mand og tager kontakt til små søde børn på vej til skole?

Vil meget gerne høre tankerne omkring dette.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tak igen
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 19:20

tak igen til alle tilbagemeldinger, den manglende forklaring på tommel ned må bunde i noget andet da vi åbenbart ikke kan få en uddybende forkaring desværre, måske det skyldes nogen bekender dig til religioner for hvem det er helt ok ;) Jeg er ellers oprigtigt interesseret i hvad der har udløst dem, så vil man stå frem pr pb er man velkommen til det :)

 

Jeg var lidt tilbageholdende med at fortælle det var religiøst, netop fordi det hurtigt kunne blive omdrejningspunktet og måske netop få folk til at komme lidt væk fra selve situationen.

 

Refleksbrik-ideeen er feks noget jeg ikke selv tænkte på, idet jeg jo reagerer følelsesmæssigt på situationen. Jeg synes det er helt skørt at man finder på at stå og kontakte børnene udenfor skolen og stå fast på at man gerne må stå der fordi det er uden for skolen, og man har fået nej til at komme derind, det virker helt væk på mig.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 21:53

Det ER også helt væk, Karen.

 

Det må være fordi pågældende religion styrtbløder, og er så desperate at de nu kaster sig over sagesløse børn for at hverve medlemmer.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider