Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 ekstrem glat sadel
Forfatter: 
Dato:  13-11-2015 09:14

what to do?

 

min nye (brugte) dressur sadel, er helt åndsvagt glat, og man skøjter rundt i den.

 

hvad kan man gøre? er der noget sæbe eller noget man kan bruge til at "slide" lidt? eller skal have fat i grib ridebukser?


Nu Med Egen Hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-11-2015 09:39

Du kan købe sådan en spray her, så klistrer man bedre til sadlen: www.fynsrideudstyr.dk/sporty-haft- spray

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  13-11-2015 11:25

Du kan bruge klister, se overstående link. Det virker rigtig godt.

 

Hvis sadlen er glat kan det godt betale sig at pudse den rigtig grundigt. Bad den i en omgang sadelsæbe først. Lad den tørre. Spray over med læderrens bagefter, en god omgang.

 

Så giver du den en ordenlig omgang læderfedt. Et godt kvalitetsmærke. Jeg har god erfaring med læderfedt fra Car, Day and Martin :) Det "klistre" og suger sig godt ind i læderet.

 

Giv den godt med læderfedtet. Lad det suge til næste dag og tør let over med en klud hvis ikke alt er suget ned og der er sumpet områder.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralallwlwms
Forfatter: 
Dato:  13-11-2015 17:15

Okay tak Sandra :)

det vil jeg prøve

 

er det der klister til at få af igen?


Nu Med Egen Hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  13-11-2015 21:05

Du kan godt få klisteret af sadlen igen. Men det kræver at du efter hver ridetur (hvor du har sprayet det på) renser sadlen. Så der er lidt mere arbejde i det. Til gengæld virker det super godt til at få et bedre sæde og mere ro. Man har en anden følelse.

 

Da jeg red med det i en periode sprayede jeg det på og så skal man rense det af med læderrens eller noget sadelsæbe bagefter. Læder rens er okay, det tager lige toppen af det. Men jeg ville give sadlen et bad et par gange om måneden.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Andre bukser?
Forfatter: 
Dato:  14-11-2015 17:11

Har du prøvet med et par andre bukser? Bare en tanke :)

Jeg har et par ganske udmærkede bukser, som fungerer fint i de tre af mine sadler - men når jeg sætter mig i Felix' sadel, så bliver det hele så glat, at jeg ikke engang kan lave en halv parade i sædet uden at være lige ved at skride af

Ingen problemer med andre bukser eller andre sadler - men lige netop dét match duer bare ikke.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Træsaks
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 09:24

Nej det har jeg ikke :) men min part har samme problem og vi her hver vores "slags" :)

 

pudsning virkede desværre ikke :(


Nu Med Egen Hest

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider