Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Shoppe i Tyskland
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 14:48

Vi skal en tur over grænsen ved Tønder/Kruså i efterårsferien og købe lidt slik, chokolade, sodavand mm.

hvor er det bedst og billigst ?

hilsen Mia

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 18:21

Jeg plejer at tjekke tilbudsaviserne ud inden jeg kører hjemmefra

 

http://www.calle.dk

http://www.fleggaard.dk

Det er som regel de billigste og med de bedste tilbud :)

God tur :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 18:22

Forresten ...

Jeg plejer også at købe vaskepulver og skyllemiddel dernede, det er som regel noget billigere end i DK.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilslutter
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 18:58

Tilslutter mig Dortes kommentarer.

Udover drikkevarer, køber vi næsten alt vores vaskepulver, skyllemiddel, opvasketabs og håndsæbe på den anden side af grænsen.

Også kæmpeposer med mandler + marmelade + de her kaffedrikke i breve(Nestle)

Måske ikke de mest eksotiske indkøb, men der er meget at spare.

 

Handler oftest i Fleggaard ved Padborg-grænsen. Lige deromkring ligger også andre butikker. Calle, Priess, Fakta, Poetsch osv.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tønder og
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 19:18

Kruså ligger jo ikke lige ved siden af hinanden

 

Jeg bor syd for grænsen på østkysten, så jeg har selvfølgelig ikke så stort et behov for at handle billige dagligvarer, men de danske varer, som vi er glade for, dem køber vi i grænsebutikkerne i Harrislee. Hvis I ikke partout vil have danske dagligvarer, men også gerne napper de tyske, så kan jeg anbefale at tage i et alm. tysk supermarked i/omkring Flensborg for at sammenligne priser - alm. dagligvarer er ofte billigere end i grænsebutikkerne. Det gælder bl.a. for mandler, som jeg altid køber til min mor i vores lokale Lidl, da det er billigere. Men så kan man selvfølgelig ikke altid få 2 kg. Haribo eller 3 paller øl til spotpris, hvis det primært er det, man er taget til Tyskland efter

 

Vi plejer at tage i Fleggaard (og Fakta, hvis jeg mangler sukkerfri Fun-saft og makrelsalat ).


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 1243233/
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 19:47

Jeg ville køre herud: http://www.foerdepark.de

Her er der alt fra dagligevarer, tøj, sko, mv.

jeg er altid i Rosssman (ligger i foerdepark), der er virkelig meget at spare på kosmetik, personlig pleje mv. Vi købte fx Syoss shampoo (mener de er på 750 ml) til 10kr da vi var afsted sidst.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fördepark
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 22:37

Vi kører også altid i Fördepark og handler i Real,-.

 

Hvis det var så billigt i grænsebutikkerne, så handlede tyskerne nok selv der, men de kører i supermarkederne i Flensborg, sååå ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  10-10-2015 00:30

Jan: Selv tyskerne kører til grænseshops efter øl og sodavand og tilbud. Men dagligevarer og alm indkøb køber de selvfølgelig i tyske forretninger.

 

Du må også huske, at Tyskland har pant på dåser og flasker. Så hvis du, som dansker, kører til Förderpark eller alm supermarkeder, kan du stadig køber alle de sodavand og øl, du lyster, men ønsker du din pant tilbage, må du returnere til selvsamme butik med dine dåser og flasker.

 


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
2
Svar på denne tråd
 
 Pant..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2015 23:07

Pernille, det er ikke korrekt. I Real (som ligger i Fördepark), Sky mv. har de eksporterklæringer, så ingen problemer der mht. pant. Har handlet der massevis af gange, senest i skdste uge, UDEN at betale noget som helst i pant.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  10-10-2015 23:12

Jeg undskylder mange mange gange og trækker i land.

 

Og så kigger jeg mig bedre for næste gang jeg er i Lidl. Undskyld.

 

Tænkte heller ikke på at de tyske nummerplader på parkeringspladerne omkring de store grænseshops.... det er jo de ansatte. Jeg undskylder med at jeg var træt i nat.


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  10-10-2015 23:22

>>Hvisker lige forsigtigt<< Nu er især SKY altså også en grænseshop, efter min mening. Real kender jeg ikke rigtig til. Men kedeligt for Flennsborg hvis de ikke har andre supermarkeder. Så kan jeg bedre forstå at der er kø altid.


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er så enkelt,
Forfatter: 
Dato:  11-10-2015 14:49

at tyskere (og os andre, der har adresse i Tyskland) ikke må købe sodavand og øl på dåse i grænsebutikkerne. Det er helt verboten Du må faktisk heller ikke åbne dine dåser i Tyskland, selvom du har adresse i DK - de skal også ud af landet inden for et vist antal timer (det står på eksportsedlen, mener jeg).

 

Så dåserne må vi holde os fra, men alt det andet kan man sagtens købe med adresse i Tyskland. Jeg tror bare ikke, at mange tyskere gør det, da det jo mest er danske varer, som de ikke savner på samme måde som sådan nogen som mig

 

Flensborg har masser af supermarkeder. Edeka, Aldi, Lidl, Sky, osv. De har ikke noget med grænseområdet at gøre, det er alm. dagligvarebutikker. Personligt synes jeg, at de store supermarkeder i Fördepark og Citti Park ofte er dyrere for alm. varer end f.eks. Edeka, men udvalget er jo kæmpe, og det er rart at have alt i én butik, hvis man kommer langvejs fra.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-10-2015 15:31

Vi kører i et af de store outlets nede i Tyskland på onsdag, og der skal selvfølgelig handles ved grænsen på vejen hjem!

 

Vi tjekker altid følgende tilbudsaviser online inden afgang:

- Fleggaard

- Fakta (som ligger dernede i nærheden og kan være rigtig billig)

- Otto Duborg

- Calle

- Pöetzch

 

Og så kører vi ellers rundt mellem dem :)

Gerne en SKY, hvis vi falder over den også.

 

Jeg elsker at handle ved grænsen, der købes Jägermeister, Små Sure, vodka, diverse Cuba osv med hjem, det er skønherligt.

 

Slik køber jeg kun en enkelt ting af til turen hjem, da jeg ikke vil spise slik i hverdagen :)

Mandler kan også være billige.

 

Min mor køber en masse sodavand.

 

Jeg elsker at handle ved grænsen!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 tøj- de kendte mræker
Forfatter: 
Dato:  13-10-2015 08:42

kører man ind til en tysk by, er tøj, sko, lædervarer etc billigere end i DK- så kan varmt anbefale at handle andet end dagligvarer i tyskland.

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider