Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Massevis af æbler
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 10:43

Hej alle Hn'ere.

 

Jeg er i den heldige situation at jeg får smidt æbler i nakken - flere end jeg ved hvad jeg skal gøre med. Så nu har jeg brug for nogle ideer til hvad jeg kan bruge dem til

 

Jeg har allerede lavet gammeldags æblekage nogle gange, har planer om en rigtig æbletærte (mangler dog en rigtig god opskrift ). Planen er yderligere at koge noget mere grød og fryse ned, så der altid kan laves en æblekage i løbet af vinteren. Ville skære en del i både og fryse dem ned, så der både kan laves tærter og evt. koges mere grød.

 

Er der nogle der kan tilføje noget spændende man kan bruge så mange æbler til? Meget gerne noget der kan holde sig et stykke ud i fremtiden f.eks. Ihh hvor er jeg kørt sur i at være opfindsom med det her

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 11:03

Hej,

 

Man kan også lave æblemarmelade. Æbler kan f.eks. kombineres med havtorn, ingefær, kanel eller lignende og så får man nogle skønne marmelader.
Bortset fra havtornen, så tager de 0,5 at lave og så kan man give dem i gave til de venner, man har, som ikke sylter.


Ellers kan du købe en frugtpresser og lave skøøn æblejuice! De kan købes for omkring 400 kr.


Heidi

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 11:56

Se det var da en god ide. Nu har jeg aldrig lavet marmelade selv - er det nemt?

 

Æblejuice/most laver min far, så det han få lov at have besværet og oprydningen med ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 12:44

Du kan også skærer æblerne tyndt ud og tørrer dem. Kan bruges til både snack og te


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen forslag
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 16:59

Jeg har ingen forslag udover de allerede nævnte . Her er der en sølle æbleavl i år. Der var vist kun et enkelt Ingrid Marie æble, og det var der orm i. Der er en smule Belle Boskop æbler, men det er nogle små ubrugeligt knotter. Men så slipper jeg da for at samle æbler op før hestene lukkes ud. I morges var der dog knap en 10 liters spand Belle Boskop faldet ned i blæsevejret, men som sagt meget små. Der var ellers masser af blomster i træerne i foråret.


0
0
Svar på denne tråd
 
 æblegele
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 19:00

Æble-gele er meget nemt at lave. Æblerne skal selvfølgelig lige renses, men ikke skrælles eller kernes ud. Man koger det hele - snittet i mindre stykker.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 19:46

denne opskrift på æblemarmelade har jeg hørt skulle være god

 

politiken.dk/mad/opskrifter/ ECE181317/karamelliseret- aeblemarmelade-med-ingefaer/


Carina Overgaard... Militaryrytter

 

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 22:16

Tusind tak for nogle brugbare forslag. Vil prøve at lave æblegele og marmelade i weekenden.

 

Lady Pernille: er det bare at smide dem ind i ovnen ved lav varme eller findes der et trick, så smag og det hele bliver i?

 

Jeg er en smule ny på æbleområdet, så må hellere lige sikre mig jeg ikke laver nogle ulykker i køkkenenet

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 23:16

bare et super godt forslag

 

prøv at lave æble/pære marmelade. det smager virkelig super

 

vi laver simplenhen en masse forskelligt hver år. I år har vi gele med hyldebær (virkelig lækkert), så er der lavet af æbler (godt nok vilde æbler - de er mere sure), og vi har en med hindbær og så er der stikkelsbær. og så skal vi lave gele af paradisæbler

 

marmelade laver vi med syltesukker. virkelig nemlig. frugt+ lidt vand koges, så så kommer man bare syltesukkeret i. og så har man marmalade. vi laver rigtig meget med jordbær

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 æbler...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 11:38

Skræl og tag kernehuset ud, skær dem i både eller stykker, og smid dem i fryseren, så har du det nemt til en æbletærte eller æblegrød eller andet med æbler :)


M.v.h.

Britta T.

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-10-2015 14:37

Jeg kaster mig ud i en gang æblesirup, men kom til at tænke på noget. Skyller selvføgelig flaskerne i atomon, men er det nok, eller skal siruppen henkoges hvis den skal holde vinteren over?

 

Skal lige siges at skræller og skrog bliver kogt, saften taget fra og kogt op igen med sukker.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider