Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sugetablet?
Forfatter: 
Dato:  02-10-2015 17:50

Jeg blev opereret i maven i onsdag. Da jeg blev udskrevet igår fik jeg nogen smertestillende kapsler med hjem.

 

Her til morgen ringede jeg så til min læge, for at få nogen flere smertestillende, for at sikre at jeg ikke løber tør i weekenden, men......

Dem jeg fik fra sygehuset var kapsler. Sådan nogen torpedoformede med pulver indeni.

Dem min læge har givet mig er sugetabletter

 

Spørgsmål: SKAL man suge sugetabletter, eller kan man godt synke dem med et glas vand??


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sugetablet
Forfatter: 
Dato:  02-10-2015 18:42

En sugetablet er beregnet til, at det aktive stof optages gennem munden. Nu ved jeg ikke hvor i maven du blev opereret, men da du tidligere fik smertestillende på kapselform, ville jeg ikke eksperimentere med at synke en sugetablet. Det er ikke sikkert dine mave kan tåle det.

Du skal følge lægens anvisning eller indlægsseddel.


 

Emile

The lovelist horse ever borne

1997 - 2011

You will never be forgotten

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-10-2015 20:11

Nej det går ikke, de skal suges af en grund.

 

De skal nok virke smertestillende på din mave alligevel. Sådan noget smertestillende som du får, det virker "systemisk", så det skal nok virke selvom du ikke synker det ned i maven! :)

 

God bedring Pernille!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2015 20:27

Du er sikker på at det er sugetabletter?

Synes slet ikke jeg kan komme på smertestillende som sugetablet (i hvert fald ikke til systemisk virkning) Kunne det måske være en smeltetablet eller en opløselig tablet i stedet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  02-10-2015 22:15

Mette: Du har ret. Det er en smeltetablet. Men den smager stadig ikke godt

 

OxyNorm.

 

Tak for jeres svar.


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-10-2015 07:17

Smeltetabletter kan du godt bare synke.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smelt tbl
Forfatter: 
Dato:  03-10-2015 11:15
"smelt" betyder den kan opløses og optages i munden, hvilket er smart da der er 117 mulige årsager til at folk ikke kan synke...

Smelt kan også optages fra munden, synk bare.

Husk at tage noget imod forstoppelse, så maven ikke går i stå, oxynorm og alt andet i morfika familien virker stoppende og det er lettest at tage en smule afføringsmiddel fra dag 1 i stedet for at vente på forstoppelse.

Hav rigtig god bedring
3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider