Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Spørgsmålet: Vask af hest?
Forfatter: 
Dato:  01-10-2015 13:31

Hvor tit vasker du din hest?

 

Hvorfor i alverden ville man vaske sin hest hver dag/hver 2. dag??


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vask af hest
Forfatter: 
Dato:  01-10-2015 13:35

Det gør jeg da :)

 

Jeg kan ikke holde ud at ride rundt på en hest med gulgrønne pletter, som lugter af p*s - så alle pletter får en tur med vand og svamp eller vaskebørste.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
1
Svar på denne tråd
 
 Dyrevask
Forfatter: 
Dato:  01-10-2015 14:32

 

 

Jeg kender folk i UK, som vasker deres hest fra top til tå mindst 1x ugentligt i stævne-/jagtsæsonen, men jeg synes ikke selv, det gør dyret nogen tjenester, og er holdt helt op med det.

I stedet køber jeg kun mørke heste

 


 

 

4
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-10-2015 17:05

 

Jeg havde svært ved at svare, fordi definition "vaske min hest" er ret vag.

Er det et bad med sæbebobler fra øre til hov? Det sker yderst sjældent og kun på varme sommerdage.

Er det at vaske sadellejet, når hesten har svedt, at vaske klamme pletter (som Sif nævner) eller at ordne halen? Det gør jeg nemlig, når det trænger, hvilket godt kan være hver dag.

 

I Schweiz vaskede vi kørehestene overalt en gang om ugen om sommeren og ellers blev de støvsuget og fik altid vasket benene efter en tur. Men alle stalde med respekt for sig selv havde selvfølgelig også et solarium.

Heidi

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vand og sæbe.
Forfatter: 
Dato:  01-10-2015 17:35
Tja. .

Før show bliver dyret vasket med vand og sæbe all over.

Og alm spuling bare med vand er hver gang han har svedt og har brug for at få skyllet sveden af. Så det kan jo være alt fra dagligt til et par gange om ugen.

Sari

Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011

 

The Winner Is AQHA/APHA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er jo...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2015 17:35

... Lige nøjagtig det!

For mig er der også stor forskel på sommer og vinter i den sammenhæng.

 

I tilgift har jeg en hvid hest, så han bliver vasket oftere, end jeg ellers ville gøre.

Især fordi Herren ærligt talt er et svin så han bliver udsat for vandslangen jævnligt. Jeg vasker dog kun med sæbe to-tre gange om året, hvor jeg stort set aldrig vaskede den sorte og den brune jeg havde tidligere.

 

Jeg kan faktisk krydse alle svarmulighederne af, undtagen den med "Har ikke hest"


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-10-2015 21:50

har aldrig vasket mine.

var begyndt at træne med dem , bare med at få vasket ben, men så blev de flyttet, og så gik det i glemmebogen.

nu er de foldbumse, så vi kommer ikke lige med til stævner eller andet.



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2015 14:15

Mine heste er aldrig blevet vasket (10+ år).


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Underlige svarmuligheder
Forfatter: 
Dato:  02-10-2015 15:16

Det er da nogle lidt underlige svarmuligheder... Jeg gør lige som det fleste, jeg skyller hesten om sommeren med vandslangen, hvis hun har svedt, ellers får hun tit bare en svamp i sadel- og gjordleje, og vasket med sæbe over hele kroppen plejer at være 3-5 gange om året, hvor forårsvasken (på den første dag hvor det er varmt nok) er den eneste faste, derefter er det efter behov sommeren over, har ikke solarie, så vil ikke vaske hende om vinteren.

Lige for tiden er vi dog ved at få bugt med noget muk som har hold ved ret længe, så bagbenene bliver vasket næsten hver dag med desinficerende sæbe.


Sagde Johanna

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  02-10-2015 16:21

Haha tænkte det samme.

 

Øhh er der nogle der seriøst vasker deres hest så tit. Det er sku da lidt synd for dyret at få vasket alt fedtlag ud af pelsen hver- hveranden dag :D


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider