Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Indbinding 2015
Forfatter: 
Dato:  01-10-2015 09:49

 

Hvor mange af jer har hesten(e) på stald nu?

 

Alle heste og ponydyr her, går på døgnfold og vejret er jo fantastisk, men de plejer for længst at være kommet ind nu.

 

 

De 2 Islændere kommer først ind senere, de vil dø af varme nu (eller i det mindste blive syge), men så har vi jo fået en Jersy-hest...

Han har pels som Is-hestene så jeg er ikke sikker på at kan tåle at komme på stald uden at blive klippet, han er en åring.

 

Hvornår tager i jeres heste på stald og klipper i dem eller hvordan håndterer i dem med ekstra pels?


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

 

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indeboer
Forfatter: 
Dato:  01-10-2015 12:31

Mine ponyer går i løsdrift. Den brogede sætter ikke meget pels og har haft dækken på de sidste to vintre, jeg har haft hende. Det er hendes første år i løsdrift, så jeg vil lige se det an og håber, hun ikke får brug for dækken.

 

Quarteren kommer nok på stald i næste uge, men han er vist heller ikke typen, der får bamsepels.

 

Normalt ser jeg det bare an. Hvis de sveder, bliver de klippet og får dækken på, og hvis de taber sig, får de dækken på.

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-10-2015 13:01

De første heste kom ind i starten af sep. Det var de heste der gik herhjemme, dvs. hoppe med føl, tantehoppen, min ridehest og en shetlænder. På døgnfold da havde vi da stadig en gammel pony på 28, en 2 års DV og en 1 års DV.

 

Hestene hjemme kom ind fordi hoppen med føl trængte til lidt mere at spise, og det var lettest at ta alle ind, da hun eller ville stress når hun var færdig med sin mad.

 

De unge får normalt lov til at stå ude længst muligt. Sidste år var de ude til slutningen af nov/starten af dec, med foder og tildeling af wrap på folden.

 

I år kom de sidste tre dog ind allerede her sidst i sep. Primært fordi min 1 års dressurmusse, synes at det var sjovt at gå til spring, så hun spring over hegnet flere gange på trods af masser af græs på deres store eng. Så da hun havde været over hegnet og den ene gang endda ude på vejen og ikke bare ind på nabo folden, så var det slut og de måtte hjem.

 

Det er kun den gamle pony og shetlænderen der sættw rigtig god pels, men ingen af dem får så meget at de ligefrem sveder, den gamle har endda dækken på om vinteren, så det er højest ridehestene der klippes hvis de sveder under ridning.


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indbinding
Forfatter: 
Dato:  01-10-2015 13:36

Vores har næsten ikke gået på døgnfold i år - og de har været inde om natten siden midt august.

 

De sveder ikke - vores stald er ikke varmere end temperaturen udenfor.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  02-10-2015 14:23

Konkurrence hesten er blevet klippet i sidste uge over det hele inkl. ben. Hun svedte desværre rigtig meget under træning så af med pelsen. Hun har 150 gram på.

 

Hun går i løsdrift. Hun bliver klippet igen så snart hun begynder at blive våd. Det plejer som regel at være i december nr. 2 klipning er på hende.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 stadig på døgnfold
Forfatter: 
Dato:  02-10-2015 15:09

Min er også stadig på døgnfold, dog plejer hun at komme ind omkring midten af september, men jo længere hun kan være ude des bedre :) De kommer dog ind i løbet af næste uge, for der ser temperaturen ud til at falde, så der kommer de 3 store ind (to varmblodsheste og en varmblods kat. 1 pony... Opstalders 4 ponyer (3 islændere og en connemare med pels som en isbjørn), går i løsdrift, men plejer at komme en måneds tid ned på sommerfoldene når de store er kommet på stald, så det kommer de nok også i år ;)


Sagde Johanna

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 På boks....
Forfatter: 
Dato:  03-10-2015 09:26

Sidste år var første år mine to rideheste ikke kom på døgngræs. En skade hos den ene gjorde, at han ikke måtte løbe rundt på folden, hvilket insekter hurtigt udløste - så de gik primært ude om natten, og stod inde om dagen.

Og det viste sig at de trivedes utroligt godt med det, holdt fin huld og energi.

 

Så de kommer ikke længere på døgnfold, men kommer i boks hver dag hele året rundt.

Det gode er så, at jeg har rigeligt græs nu her, så de går næsten længere ude nu ( ca 10-12 timer) end i sommers i den værste klægtid.

 

Den ene af hesten sætter megapels, og da han begyndte at svede bare efter 10 min træning, så røg pelsen i sidste uge i en fuldklipning.

Den anden sætter aldrig en stor pels, så han bliver aldrig klippet.

 

Min stald har en stor port som ligger i læ, så den står åben året rundt, undtagen i stormvejr. Dvs at tempmæssigt så er det ens udenfor og indenfor, derfor er det nemt at de kan stå med samme dækner inde og ude :-)

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tidligt ind i år
Forfatter: 
Dato:  03-10-2015 10:15

Vores heste er kommet tidligt ind i år, normalt plejer de at komme ind omkring efterårsferien +/- alt efter hvordan vejret er.

 

Men i år mistede vi vores ene avlshoppe 4. september, og da vi ikke var hjemme i den weekend blev valget at føllet og den anden hoppe vi har stod inde, så vores datter bare skulle fodre/vande. Da vi kom hjem igen kom de så på fold om dagen, og de andre de går sammen med, 2 hoppeåringer og en ponyhoppe vi har lånt, kom med ind om natten.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hoppeplag og føl sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2015 21:03

mine har ikke været på dørnfold i år. Den ene kommer aldrig og den andrehar været inde på grund af enormt mange insækter. Men de får stadig 12 timer på fold om dagen.

 

Den lille er klippet for 14 dage siden, hun får en kæmpe pels allerede i begyndelsen af August. Så af med den.

 

Appaloosaen får knapt nok noget så har går uden dækken undtagen de dage det regner.


 

Berta - Blandet hoppe 2003. Part søges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/325043/

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 læææænge endnu
Forfatter: 
Dato:  04-10-2015 16:15

går stadig ude i døgn drift og det bliver de ved med ihvertfald en måned endnu :)

 

De (Mini shetlænder og varmblod) har begge fået et regn dækken på, og min store hoppe for snart en underdyne på om natten :)


Nu Med Egen Hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 inde nu
Forfatter: 
Dato:  04-10-2015 20:00

Mine kom ind for godt 14 dage siden, da jeg solgte begge ungheste og købte en ældre ridehest og grundet lidt hoppefnidder fnadder kom de på stald om natten, men går ude 12-14 timer de fleste dage.

 

Min ældre hoppe bliver klippet her i løbet af ugen, da hun sveder en del under ridning, men jeg har valgt at trække den lidt indtil de lovede regn igen, da hun bliver klippet og så får dækken på.

Den nye har ikke sat meget pels så her lægges blot dækken på nu her når regne kommer og så må jeg se.

 

Vores stald er altid kølig, året rundt, om vinteren lige en tand for kølig (den fryser desværre). så her er lidt pels kun en fordel hvis der ikke er dækken på.

 

mvh

mie


Life is what we make it.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider