Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nyt teknologi til at måle helbred
Forfatter: 
Dato:  25-09-2015 12:51

Jeg læste lige i nyhederne om det teknologi som er ved at blive udviklet, den måler bl. hesten puls.

 

Så var det jeg tænkte at sådan et apparat vel også kan bruges som en form for folingsalarm?

 

Jeg synes nemlig at de folingsalarmer jeg har set ser ret voldsomme ud og har f.eks. ikke lyst til at byde min hest at have sådan en på, men den nye dingelot er lille og kan sættes i grimen.


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke byde din hest det
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 12:24

Jeg undrer mig lidt over hvilke folealarmer du har set. Den vi har brugt var bare en elastikgjord med en lille boks som sad på forsiden af hestens hals. Den generede ikke på nogen måde. Vil da tro at en lille dingenot i grimen vil genere mere.

 

Du vil ikke byde din hest en alm. folealarm, som den ikke mærker, men du vil godt byde den de smerter og ubehag som en foling indebærer. Det hænger da ikke sammen.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 opfindelse
Forfatter: 
Dato:  01-10-2015 22:53

For mig er det nu en kæmpestor forskel på at have en alarm spændt rundt om maven i måske op til flere uger hver nat og at have nogen timer smerter i forbindelse med folingen.

 

Den dingelot de er i gang med at lave burde da bestemt ikke genere hesten, hvis den gør det så ville spændet på grimen så også genere.

 


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider