Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Starte sin egen indsamling til projekt?
Forfatter: 
Dato:  21-09-2015 07:12

Hej

Nu har der været så meget med indsamlinger af penge til velgørenhed på det sidste, hvilket jeg altid støtter efter bedste evne.

 

Jeg har selv en drøm om at lave en mini-lejr for bør i alderen 10-12 år - måske yngre. I skolen er lejrskolen jo afskaffet for de mindre klasser, og der er stort set aldrig mulighed for at komme væk fra skolene til arrangementer pga. den trænge økonomi. Det er rigtig ærgerlig. Specielt fordi der bor mange udsatte børn i mit distrikt, som aldrig ellers kommer på nogen form for ferie eller får oplevelser uden for skolen.

 

Nu har jeg længe gået med tanken om at lave en natur-lejrskole for de mindre klasser. Rammerne er der til det, men det kræver jo nogle penge at få bygget de rigtige faciliteter.

 

Hvordan kan man evt. søge støtte til sådan et formål?


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-09-2015 10:15

Jeg synes hellere, du bør gøre noget for at udbrede kendskabet til eksempelvis URKs sommerlejre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har din kommune
Forfatter: 
Dato:  21-09-2015 11:06

Har din kommune ikke også sommerlejr-tilbud?

 

Det har min arbejdskommune og min skole bliver hvert år mindet om, at vi kan finde egnede/trængende kandidater til sommerlejren.

 

En lille "googling" viste i hvertfald at Red Barnet holder sommerlejr i Høll.

 

Du kan jo også arbejde på at komme afsted med din skole.

 

Min skole var afsted på lejr - og jeg mener alle 160 børn - i juni 2015. Vi på Lyngsbolejren ved Lillebæltbroen. Da vi ikke var så langt hjemmefra, fik vi det meste af forældrekredsen til at komme med aftensmaden til en fælles buffet.

Selve opholdet kostede små 6000 kr. Dertil lidt buskørsel frem og tilbage. Havde vi holdt det op til weekenden, kunne forældrene evt selv have hentet børnene.

Selvom det kun var en kort lejr, gav det utroligt meget på den sociale front.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt input
Forfatter: 
Dato:  21-09-2015 11:51

Hvis du kontakter din kommune eller en af de større lejrskole organisationer kan du får lov - såfremt din ide at god. At starte en afdeling under dem/et samarbejde med dem :)

så blir det hele lidt nemmere :)

 

melder mig øvrigt gerne som frivillig, har været med til flere lejrskoler det er så hyggeligt :)

 

en anden vej er at starte det op selvstændigt for f.eks et år så samler du selv ind f.eks vis caremaker og/eller i dit nærområde, hvis så det er en succes, kan du vise dokumentation for kommunen om du gør EB forskel og derefter bliver kommunalt støttet/kommunalt samarbejde :)


Nu Med Egen Hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjek også....
Forfatter: 
Dato:  21-09-2015 12:37

Tjek også om du fx kan søge tilskud hos lokale godgørende klubber såsom Lion's, eller blive sponsoreret af et firma eller flere.

 

mvh Charlotte

1
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  21-09-2015 15:53

Jeg fandt selv nogle fonde på nettet, som støtter projekter til enkeltpersoner osv.

Det er ikke muligt at tage på lejrskole, da jeg ikke må arbejde efter kl. 17. Det er lovbestemt. Og min afdeling har heller ingen ressourcer til at sætte af til f.eks. betaling af overtid mv.

 

Derfor skal det være noget, jeg gør i min fritid.

 

Jeg vil begynde at søge fonde. Man kan jo starte i det små og så udvide efterhånden.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 det der med
Forfatter: 
Dato:  21-09-2015 20:21

Det der med at arbejde efter kl. 17......

 

Jeg er jo selv lærer og må i princippet heller ikke. Men da vi holdt juleferie en dag for tidligt og dermed skyldte nogle timer, blev de lagt oven i. Og fra kl. 22 og til kl. 7 var vi jo ikke på arbejde.......bob-bob. Men sådan kan loven tolkes. Børnene sov jo - eller hvad vi nu skal kalde det.

Ved at der er kørt en sag på det et sted, som lærerne tabte.

Tænk hvis man brugte samme argumenter over for andre faggrupper! Normaliseret arbejdstid - min bare.....

 

Men det er jo en helt anden historie.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Må ikke
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 17:51

Jeg må ikke lave noget med overnatninger, som ikke er indregnet i min årsnorm og fremgår af min opgaveoversigt. Det er ikke fordi, jeg ikke vil, men det er en fælles beslutning for ikke at sætte andre kolleger i dårligt lys. Derfor skal det foregå i min fritid. Der må jo ikke gøres forskel på klasserne.

 


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider