Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad vm gør ved vores dyr.
Forfatter: 
Dato:  20-09-2015 20:45

 

Til orientering og efter tanke.

 

Syntes det er endnu en øjenåbner iforhold til vm.

 

Billede

 

Intet kan efterhånden overraske mig længere når det drejer sig om gener hos dyr og mennesker når det gælder vm bedraget!

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

0
5
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2015 23:45

Undskyld, jeg forstår intet.

Snakker vi om VerdensMesterskaber eller vindmøller?
Og hvad hulen har vindmøller med hestehove at gøre?!


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

5
1
Svar på denne tråd
 
 Ingen mening
Forfatter: 
Dato:  21-09-2015 08:21
Jeg har heller ingen anelse om hvad VM står for i denne sammenhæng, og indlægget giver derfor ingen mening.


It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground



Walking faster will not get you there quicker,

if you are heading in the wrong direction.

1
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-09-2015 17:09

Tror, at det skal forstår på den måde, at hvor der er vindmøller vil de lavfrekvente lyde få hesten til at gå på "tæer" (?).

 


 

Emile

The lovelist horse ever borne

1997 - 2011

You will never be forgotten

1
1
Svar på denne tråd
 
 Uvidenhed
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 10:19

 

Skræmmende hvor stor uvidenhed der er på området og hvor stor modstand der er mod at forske i infralyd og lavfrekvent støj fra vm ~ vindmøller og ikke vensyssel mesterskaberne..

 

Det er interessant at der forskes på området i nogle lande.

I DK kan vi untagelsesvis følge med bl.a. i svinestalde og på minkfarme, vind-alarm-danmark.eu/danmarks- verdenskendte-mink-skandale-ved- vildbjerg-fortsaetter-i-2015-2000- doedfoedte-minkhvalpe-362-unger- bidt-ihjel-af-deres-panikslagne- moedre/ hvor dyrene lider voldsomt og dør enten som vandskabte fostre eller af andre lidelser.

 

 

scotlandagainstspin.org/wp-content/ uploads/2013/05/Flexural- deformation-in-foals.pdf

 

Efter denne rapport, så vil jeg bestemt tænke mig om inden jeg planlægger at ifole eller avle overhovedet igen!

 

Kunne være interessant hvis emnet fik lov til at blive taget op på danske studier.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

1
6
Svar på denne tråd
 
 Nu tror jeg måske ikke
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 10:47

helt på denne "viden". At det præsenteres af "vind-alarm-danmark" øger min mistanke til at det kan være en anelse partisk.

 

Den dag KVL eller en lignende anerkendt forskningsinstitution fremlægger en gennemgribende og videnskabelig kvalitativ undersøgelse med et stort empirisk materiale, så vil jeg være interesseret i at læse den.

Gad vide hvad de så ville finde frem til. Der er mange vindmøller i DK og under dem bor/græsser mange heste og køer. Dethar de gjort i flere generationer. Vi burde have set en eksplosion af de nævnte skavanker. Hmmm.... Jeg vælger at stille mig kritisk.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


14
1
Svar på denne tråd
 
 how to lie with statistics
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 11:14

Lad mig poste det her let tilgængelige link

www.cracked.com/article_20318_the-5- most-popular-ways-statistics-are- used-to-lie-to-you.html

 

og her lidt mere læsestof for den rigtigt ihærdige

www.horace.org/blog/wp-content/ uploads/2012/05/How-to-Lie-With- Statistics-1954-Huff.pdf

 

Lad mig derefter slå fast at der er stærk statistisk evidens for at global opvarmning skyldes kampen mod pirateri. Det forholder sig nemlig således at lige siden man begyndte for alvor at gøre noget ved pirateri, så er temperaturen i atmosfæren steget.

Billede

 

Et andet eksempel:

Under første verdenskrig blev der indført hjelme blandt britiske soldater. De var gennem en periode årsag til debat. Det viste sig nemlig at efter indførelsen steg antallet af sår i hovedet eksplossivt. Argumentet var at hjelmen simpelt hen var skyld i antallet af sårede.

 

Hvad man glemte i sin statistik her var at man jo lavede statistik over alle sårede og hvor de var kommet til skade. I statistikken var døde ikke repræssenteret. Så man opdagede ikke at antallet af døde grundet hovedtraumer var faldet efter hjelmens indførelse.

 

Jeg skal se noget mere end en graf klippet ud af en youtube video for at blive overbevist.

Billede

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

42
0
Svar på denne tråd
 
 Line (Calano)
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 11:30

Line (Calano): Jeg er vild med dit indlæg Det er så rigtigt!! Man kan nemlig lave statistik på alverdens ting og sager, og alt afhængig af hvilke parametre man medtager og hvilke man undlader, kan man få det til at give lige præcis det resultat man ønsker

 

Jeg tror heller ikke på ovennævnte "forsknings"-resultater, og selvom der mod forventning skulle være en lille snas rigtigt i det, så fortæller din lille "tegneserie" så fint, at alternativet er meget værre


Venlig hilsen


Rosen

2
0
Svar på denne tråd
 
 Kæledyr
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 13:07

Ja jeg er enig i at statistik kan drejes, feks så er det jo dødeligt at have kæledyr, fordi statistikken siger at alle der har eller har haft et kæledyr dør...

 

Jeg har dybt ondt af dem der lider under de lavfrekvente toner, men derfra til at det er ren ondskab er lidt langt. Jeg lider feks. voldsomt under birkepollen sæsonen, men anser trods alt ikke birken som roden til alt ondt.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 Uvidenhed
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 14:50

"Skræmmende hvor stor uvidenhed der er på området og hvor stor modstand der er mod at forske i infralyd og lavfrekvent støj fra vm ... "

 

Der tager du helt fejl! Ålborg universitet, DTU og Vestas forker meget på området. Det er rigtig rigtig svært at forske på området fordi gener fra infralyd og og lavfrekvent støj er meget diffus/komplekst. Nogle får gener andre gør ikke og hvorfor er det så, at nogle får gener? Hvis der skal opnås bedre forskningsresultater kræves inddragelse af andre faggrupper end elektrofolk. Det er et rigtig komplekst område.

 

Mht uvidenhed kan du ikke forlange at fordi du selv har gener, skal alle begynde at interessere sig for området. Det må vel være folks egen sag.


 

Emile

The lovelist horse ever borne

1997 - 2011

You will never be forgotten

7
0
Svar på denne tråd
 
 Det bliver ikke lettere
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 23:21

at skille tingene ad efterhånden.

 

Jeg syntes, at det efterhånden vrimler med "videnskabelige" undersøgelser og "videnskabsmænd", som har bevist...

Der skal bare stå de rigtige ord i en tekst, så bliver det på div. medier ophøjet til sandhed.

 

Jeg ved ikke en dyt om høj og lavfrekvente lyde, men jeg bliver rigtig glad over bemærkningerne i denne tråd, som holder sig kritiske til tråden - og så lige lidt baglæns statistik (I love it)


 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Som ventet...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2015 10:33

 

Hvordan man læser og anvender materialet må man jo selv om.

 

Sikkert er det at nogle får mere ud af det end andre.. eller det er forskelligt hvad læseren får ud af det.

 

Meget få kommentarer i betragtning af, hvor mange der har læst med!

 

Portugal er et af de lande, hvis ikke dét land som har forsket mest i infralyd. Det har de gjort i gemmem flere årtier og de har et kolosalt materiale som også er tilgængeligt på nettet. Feks. følger de mange 1000 støjudsatte-mennensker som bliver opduceret når de dør, har allerede givet et helt unikt materiale.

Danmark ér allerede LANGT bagud ved deres fornægtelses-politik.

megamøller.dk/wp-content/uploads/ 2013/01/ ekstrabladet_100113_Vestas.pdf

At Portugal også forsker i støjsammenhæng ved heste syntes jeg var rigtig interessant. Der må være nogle som har stået overfor en lignende problemstilling her i landet som det måske kunne hjælpe.

 

Der er dog et par usandheder som jeg bliver NØD til at korrigere.

 

Ålborg uni og vestas forsker IKKE i om støj genere for, hvis sandheden kom frem via deres egen forskning så vil det ødelægge deres egen forretning! De har snablen solidt plantet i tilskuds-millionerne og det vil de ikke ricikere, DERFOR har de også meget belejliget fyret Henrik Møller som er en af de førende støjforskere i verden!

I andre lande bl.a. Portugal forskes der feks. i hvad landskabet betyder for infralyd, hvorfor bjerge og bakker reflektere lys osv. den type forskning har man ikke i DK.

 

Der kommer stort set intet frem i dansk presse fordi journalister har fået mundkurv på. Respekteres dette ikke udløser det en fyrreseddel. Det kan jeg dokumenter, men det er almindeligt kendt blandt vm-plagede naboer!

Sjovt nok så er der mere information i udenlandsk presse om vind industrien i DK end herhjemme, hvilket både er trist og skræmmende. Heldigvis er journalister i udlandet både dygtige og aktive.

 

De møller som nogle herinde er naboer til og som ikke genere er jo i omegnen af 50 meter høje og med en effekt på 0,et-eller-andet-MW, de møller bliver IKKE opsat længere og det er ikke dém der er problemer med, det er dem der kommer i stedet for.

 

I dag er det havmøller der sættes op på land, de er typisk 149,90 meter høje og har en effekt på 3 - 5 MW. De driver folk fra hus og hjem og gør folk og fæ syge. Det er der desværre rigtig mange eksempler på. Når i først er blvet nabo til nye vm projekter så er det for sent at være bagklog.

 

Det er bestmet ikke min mening at omvende jer, men at oplyse om at man skal tage mølleindustrien alvorlig ligesom den manglende lovgivning som vi (endnu) lider under.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

1
2
Svar på denne tråd
 
 har du læst specialet?
Forfatter: 
Dato:  24-09-2015 12:40

Jeg har nu læst specialet og vil tillade mig at komme med at par kommentarer. Dette er noget af det første man støder på, da det står i abstractet:

 

 

In the case series presented here, there was no obvious cause for the development of this
problem, therefore we hypothesized of this condition, especially those introduced in recent years.

Så man har altså ikke umiddelbart en forklaring men man prøver at komme med en hypotese (her vindmøller). Man følger så ikke rigtigt den videnskabelige metode igennem studiet, idé måden at eftervise en hypotese er at forsøge at vise at den ikke passer og så ikke lykkes i det. Dvs man antager en sammenhæng og gør nu hvad man kan for at få resultaterne til at vise noget andet.

I dette arbejde er der fokuseret på at få data til at vise det man gerne vil se. Der kan man ofte lave den fejl, som jeg mener hun har lavet her, at man simpelt hen finder en funktion der kan beskrive en sammenhæng og derfor mener at den er der (som med pirater og globalopvarmning).

 

Den dataopsamling af vibrationer som benyttes beskrives i appendix (af forfatterne bag målingerne) som problematisk første gang målingerne blev taget. der var forstyrrelser fra vind og dyr der bevægede sig rundt. De eneste data der findes fra stalden er fra den måling som beskrivez som problematisk.

Der er endvidere ikke taget højde for vindhastigheden og antallet af rotationer en mølle giver pr minut.

 

der konkluderes ud fra dataopsamling at de frekvenser hvormed vindmøllen udsender sin støj ganske hurtigt dør hen i jorden.

The comparative analysis of previous results seem to point to the fact that the vibration induced by the operation of wind towers to attenuate very rapidly with distance from the source (comparing records obtained in E with those from A1 to A3).
Der er faktisk ikke rigtigt noget støj at spore omkring de frekvenser i målingerne inde i stalden. Det er jo så de dårlige målinger, så det kan jo sagtens være fordi målingerne er forkerte at de ikke finder noget, men det kommenteres der ikke umiddelbart på.

 

I hendes eget studie skriver hun at studiet er for lille til at give en reel indikation af hvad der er årsag og virkning. ud af de 11 heste udvikler 6 bukkehov på en eller begge forhove. hvad med de sidste 5?

Hvad hvis der ligger en farm lige ved siden af eller et stykke derude af som ikke oplever de her problemer. MAn har ikke overvejet at der kan være sket andre ændringer i faunaen der gør at hestene tilføres for meget energi. Over hele verden ses at højere temperaturer betyder noget for den fauna der gror. også i dk ser vi nu planter som ellers tidligere havde svært ved at overleve her.

 

Jeg siger ikke at det ikke kan være rigtigt, jeg siger bare at det studie ikke beviser noget som helst. Man er nødt til at have mere end en eller to minkfarme/stutterier etc for at kunne sige noget fornuftigt. Hvis det har så stor betydning, så burde alle andre stutterier der ligger så tæt ved vindmøller af samme størrelse jo også opleve det. Ellers er det jo ikke vindmøllernes skyld alene.

 

Studiet med får og vibrationer hun henviser til i forbindelse med knoglevækst viser en større tæthed, men ikke noget om at længden på knoglen eller tykkelsen udvikler sig unormalt.

 

Jeg synes det er en tynd kop the det speciale. Et sådant studie med så vidtomfattende følger bør efter min mening laves af nogen med mere end et halvt år til at skabe resultater i.

 

Min baggrund for at forstå hvad der foregår i specialet er en kandidatgrad i fysik og kemi fra roskilde universitet.


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

10
0
Svar på denne tråd
 
 vindmøller
Forfatter: 
Dato:  24-09-2015 19:20

Jeg skal være denførste til at sige at vindmøller larmer og er trælse. Jeg bor sådan at jeg kan høre vindmøllerne inde i huset -og soves der med vindue åben, så har jeg vindmøllestøj som godnathistorie.

klager man over støj, så kommer der folk ud og måler... men de måler jo ikke i gårdspladsen hvor søtjen er værst, nej de regner sig fremt il den støj de mener der er her, udfra hvad de kan måle oppe ved møllerne... og er støjen for meget (som den jævnligt er) så piller de lidt ved møllerne og lader som om det så er ok... indtil næste gang det blæser en smule.

 

Så jeg er altså på ingen måde fan af vindmøller, tværtimod... Men selv jeg kan da se at det der er ren propaganda... det er da SÅ farvet at det ikke kan tages seriøst.

 



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Så siger vi det,
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 09:25

 

men

 

Billede

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

 

Islænder hoppe sælges.

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider