Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ungarbejder episode
Forfatter: 
Dato:  20-09-2015 08:00

Undskyld mig. Jeg ringede for at melde mig syg på arbejdet, da telefonen ikke blevet taget, skrev jeg en sms til min chef, og at jeg var syg og ikke kunne komme på arbejdet idag, og hvorfor jeg havde skrevet en sms. Min chef ringer så 1 minut efter, hvor han råber ad mig og truer mig med at fyrre mig, derefter siger jeg så, jamen hvad skal jeg gøre jeg er jo blevet syg, så jeg kan ikke komme (siger jeg stille og roligt), derefter siger han sådan, er du syg? ja, siger jeg, godt, hej! siger/råber han.

Jeg synes han reagere ret voldsomt, i forhold til hvad jeg havde regnet med. Dette har betinget at jeg selvfølgelig stærkt overvejer en opsigelse, vil bare lige høre om det er uacceptabelt grund med hensyn til jeres synspunkt.

vh jeppe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 grammafejl
Forfatter: 
Dato:  20-09-2015 08:03

Undskyld gramamtik fejlene :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 En gang er ingen gang...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2015 08:45
To gange en vane.


Vi må jo tro på det bedste i mennesker, og antage han netop havde fået en meget frustrerende besked (derfor var der optaget da du ringede første gang) og manden svarede med sine følelser.

Men mistænker du at din boss er uprofessionel og følelsesstyret, så se dig om efter andre jobs, og sig op når du har fundet noget bedre.


Ved at sige op, fyrer du ham som chef.
Ville du mene det ville være en fair reaktion, hvis det var omvendt? Han ringede, kunne ikke få fat på dig, skrev SMS om at nu blev du lige pålagt overarbejde, for din makker er syg, og du skal dække for hans fravær. (SMS skrevet mens parten på fin hest bekender, at din hyp altså er halt og...) Da du ringer tilbage, er du hylet naturligt ud af den, og det kan han høre på ordvalg og stemmeføring, så du er fyret!
En fejl og out!
Ville det være en fair reaktion?

(CAVE : Der findes chefer, som er modbydelige. Ser du et mønster de næste par måneder, så sig op. Jeg ved ikke om inkompetente organisatorer eller psykopater er værst.)
2
1
Svar på denne tråd
 
 Rolig nu....
Forfatter: 
Dato:  20-09-2015 10:47

Bliv nu lige rask og mød ind på jobbet igen, og tag den så derfra.

Muligvis er der sket noget andet, som har bragt chefen fra koncepterne - og muligvis er du lidt overfølsom fordi du er syg.

 

At sige op på geund af chefens tonefald i telefonen lyder ærlig talt noget pivet.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
2
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  20-09-2015 11:40

Det er ikke din skyld at du er blevet syg og på ingen måde en okay reaktion at din chef råber og skriger af dig.

 

Du er syg og så er den ikke længere. Slut.

 

Jeg ville nok have valgt at blive ved med at ringe i stedet for at sende sms.

 

Men nej, det er ikke okay. Det er en dårlig chef der reagerer sådan der. Det er hans ansvar når der kommer sygemeldinger, sådan er det at være - surprise - chef ;)

 

Jeg har også haft nogle chefer i den dur da jeg arbejdede i et supermarked den gang jeg havde deltidsjob. Jeg accepterede aldrig at blive overfaldt på den måde (det er mærkeligt at de tror det er okay at overfuse en medarbejder)

 

Jeg tog den videre til distriktchefen og højere oppe da jeg blev rask. Siden sagde han altid "rigtig god bedring" når man ringede.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider