Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Rygning i stald / hal
Forfatter: 
Dato:  16-09-2015 20:14

 

Min datter vil frygtelig gerne gå til ridning og hun har så nu fået en prøvetime.

 

Rigtig hyggeligt sted, sød pony og kompetent underviser.

 

Desværre så er der åbenbart en rygeklub også i stald / hal området, hvilket giver os begge en øredøvende hovedepine.

 

Jeg troede at rygning på rideskoler tilhørte fortiden. Er vi bare lidt for sarte?

 

Hvis det er normal dagsorden alle steder, så kommer hun da slet ikke til ridning, men lige nu har vi mest lyst til at kikke videre for det er ikke til at holde ud at skulle tvinges med i sådan en rygeklub ugentligt uanset hvor mange kvaliteter stedet ellers har!


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2015 21:58

Hvis den er nogen form for kommunal, med tilskud osv. så sku det meget gerne være forbudt.

Hvis den er 100% privat, så må de selv lave reglerne.

Men forstår ikke hvorfor, børn ska forpestes sån et sted.

Stalden, det begriber jeg så heller ik, men det er da lidt ego-holdning.


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smoking
Forfatter: 
Dato:  16-09-2015 21:59

Hos os bliver der røget i ridehuset, men det er totalt forbudt at ryge i staldene pga. brandfaren.

Vi har ingen rytterstue/lukkede tilskuerpladser i tilknytning til ridehuset, så i og med at det er et stort rum, bliver røggenerne ikke så voldsomme.

Havde vi lukkede tilskuerpladser ville jeg umiddelbart forvente, at der ikke blev røget derinde, men ude i selve ridehallen synes jeg ikke at røgen generer så meget - selvom jeg ikke er stor fan af at der bliver røget mens man er til hest

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-09-2015 23:47

Jeg måbede da jeg læste dit indlæg - DET troede jeg ikke fandtes mere!

Altså i staldene! Det er da barndomslære at det er STRENGT forbudt at ryge i eller i nærheden af en stald pga. brandfare!

Undskyld, men hold da op nogle tåber, dybt alvorligt, tænker de sig slet ikke om?

 

Hvor jeg havde pony måtte man også gerne ryge i selve ridehallen. Hvorfor forstår jeg aldrig. Selvom det ikke er voldsomt slet da hallen er stor, så er det da bare stadig en underlig ting at gøre til hesteryg. Der lå ofte skodder i ridehusbunden.

 

Men jeg er sart med rygning skal det siges, og jeg synes det er dårlig stil at ryge i ridehal/rytterstue. Men jeg forstår at det er normalt at tillade rygning disse steder, og sådan er det.

Men det med stalden, det fatter jeg ikke.

 

Nej jeg synes ikke i er sarte, jeg synes det er SUPER nederen at skulle udsættes for rygeklub når man er til sport/ fritidsaktivitet, især når der færdes børn. Mega dårlig stil.

 

Var det mig havde jeg fundet et andet sted. Jeg ville kunne tolerere steder hvor der må ryges i ridehus, for det er tilsyneladende normalt og heller ikke det værste. Men rigtig ærgerligt hvis man ikke kan stille sig væk fra "klubben", mens undervisningen foregår.

 

I skal heller ikke gå og få hovedpine af andre menneskers dårlige vane, find et andet sted.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fortsat hovedepine. :(
Forfatter: 
Dato:  17-09-2015 14:36

 

De heste der er i rideklubben, går i en eller anden form for løsdrift. De kommer ind i nogle intermistiske jernbøjle-spieltoug i forlængelse af ridehallen og spiser inden der er timer. Hallen er nok 40 x 20 + staldområdet, hvor de ikke står i strøelse. Der er som sådan heller ikke tilskuerpladser som man kender det mange andre steder, men et cafeteria med anden indgang.

Så det hjælper ikke rigtigt at det er i en 'stor' hal når de står der hvor det genere mest.

 

Kan kun se at de er medlem af DRF og hjemhørs kommune men jeg må læse vedtægterne ordentlig igennem for at se om der står noget om det. Omvendt så gider jeg heller ikke, at det skal være op ad bakke fra dag 1, men jeg vil da vende tilbage og meddele hvorfor undervisning ikke bliver til noget!

 

Alligevel så ærger det mig at noget sådan forekommer da især når det er et sted, hvor der kommer børn for at lære at ride som det nævnes ovenfor.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Så blev jeg så klog.
Forfatter: 
Dato:  17-09-2015 17:53

 

www.rideforbund.dk/KlubogBredde/ Klubdrift/Lovkrav/ Roegfrit%20miljoe.aspx

 

Røgfrit miljø

 

Den 15. august 2007 trådte lov om røgfrit miljø i kraft. Loven siger blandt andet, at det ikke længere er tilladt at ryge i indendørs lokaliteter, hvortil offentligheden har adgang. Dette betyder, at det ikke længere er tilladt at ryge i idrætshaller herunder ridehaller og rytterstuer.

 

Kravet om røgfrit miljø i ridehaller gælder alle ridehaller og rytterstuer uanset ejerforhold, hvortil enten medlemmer eller pensionærer har adgang. Medmindre klubben opretter særskilte rygerum eller rygekabiner, skal eventuel rygning således foregå udenfor. Dansk Ride Forbund anbefaler af sikkerhedshensyn at begrænse den udendørsrygning til et særskilt indrettet sted.

Rideklubber med ansatte skal være opmærksomme på at den nye lov sætter krav om, at alle arbejdsgivere skal have udformet en rygepolitik.


Forslag til rygepolitik i klubben:

Der må ikke på noget tidspunkt, eller under nogen omstændigheder, ryges i klubbens lokaler herunder stald, rytterstue og ridehus. Ved indendørs arrangementer kan der indlægges pauser, med mulighed for at komme ud at ryge. Rygning skal foregå udendørs og må kun ske på arealet ved ?? og der skal benyttes de opsatte ?. til aske og skodder. Ansatte, bestyrelse, frivillige og forældre i klubbens skal i rideklub sammenhænge aktivt modvirke rygning blandt klubbens børn og unge, gennem oplysning om rygningens skadelighed og ved aldrig selv at ryge i samvær med børnene.

 

 

 

Det er altså klubben der er HELT gal på den.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Nej da
Forfatter: 
Dato:  17-09-2015 19:47

Hvordan kan man tro at det ikke generer når der ryges i ridehus??

Det er en sportsgren, man bruger lungerne, bevæger sig i hele hallen og har brug for frisk luft

Tror jeg vil foreslå rygning i bikelokalet, så kan m an lige nyde en smøg i pauserne


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  17-09-2015 20:24

Jeg syntes det er helt ok at der også skal være mulighed for rygerne for at ryge - men det er da fuldstændigt hen i vejret at tillade rygning indendørs i stalde og hallen.


Som tidligere ryger har jeg godt nok aldrig besøgt en rideklub hvor det var tilladt at ryge i stalden dengang da jeg røg. Heller ikke "i gamle dage" inden ikkerygerne gik amok og begyndte at udvikle åndenød ved synet af tobaksafbrændng. Der har altid været rygeforbud i staden pga. brandfaren.


Jeg syntes at du skal tage det op med klubben med det samme og jeg syntes det er 100% i orden at du stiller spørgsmål ved det.
Det må være vores allesammens ansvar at vores børn ikke skal falde i de samme fælder som vi selv gjorde i ungdommen, heriblandt rygning. Jeg kan slet ikke forstå at en rideklub vil have det image på sig eller opføre sig så ansvarsløst.


Som sagt så har jeg ikke noget problem med at folk ryger, men så må de stå ude under parasollen eller sætte sig ind i deres bil... Ligesom alle andre steder i verden efterhånden.
Hvis du så vil give det en konstruktiv vinkel så kan du hilse dem og sige at sundhedsstyrelsen i England nu anbefaler rygere at skifte til at dampe på e-cigaretter. Det er mere end 95% sundere end rygning og der er ingen risiko forbundet med "passiv damp" da dampen er fuldstændig uskadelig.
Det er både sundere og så slipper man som (ex)ryger for at lugte af sur ræv.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider