Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Harry Potter Buzzfeed
Forfatter: 
Dato:  16-09-2015 18:39

Hvis Harry Potter havde boet i Cananda Læs her

 

Jeg har kun, indtil videre, læst HP på dansk

 

Jeg undrer mig over denne sætning: "34. Harry wouldn't have been able to collect Snape's tears because they would have frozen first."

 

Tears? Tårer? Var det ikke tanker??

 

Hvis I også kan li' sjov, så har BuzzFeed masser med især Harry Potter


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2015 21:03

Tårene var minder, ikke tanker. Man kan vist samle dem op på flere måder end at trække dem ud af hovedet


 

Berta - Blandet hoppe 2003. Part søges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/325043/

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-09-2015 23:50

Nu er det mange år siden jeg læste bøgerne.. Men kan huske noget med, at Snape samler sine egne tårer under krigen på Hogwarts, og så efter hans død bruger de tårerne til at se hele historien fra hans synsvinkel, og at han derfor ikke "bare" var ond uden grund.

 


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  16-09-2015 23:55

I den danske oversættelse, tales der bare ikke om tårer. Men mere tanketråde. Noget spindelvæv-agtigt noget.


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Harry P
Forfatter: 
Dato:  17-09-2015 11:19

Jo, i den danske tales også om tårer...

 

Da Snape dør (Nagini bider ham), er hans sidste ord, at Harry skal tage de tårer, der triller ned ad hans kind. Så Harry samler tårerne i en lille flakon og så ser de minderne senere :)


1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  17-09-2015 12:34

Side 568: han så ned på den forhadte mand, der spilede sine sorte øjne op og prøvede at tale, da han så Harry. Harry bøjede sig ned over Snape, der greb fat i hans gevandter og trak ham tættere ned til sig.
Den såredes strube udstødte en frygtelig raspende, gurglende lyd.

"Tag ... det ... Tag... det..."
Der sivede andet og mere end blod ud af Snape. Noget sølvblåligt, hverken luftart eller væske, strømmede fra hans mund, ører og øjne. Og Harry vidste, hvad det var
..............

 

Skrevet af direkte fra bogen. Så ingen tårer i min version.


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
1
Svar på denne tråd
 
 Harry P
Forfatter: 
Dato:  17-09-2015 14:17

Hm, så må det være filmen, jeg husker det fra? :)


1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  17-09-2015 14:51

Hvorfor i alverden får jeg en ???


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-09-2015 15:18

Der står det strømmede fra bl.a. hans øjne - det tolker jeg da som tårer så? Eller en slags ihvertfald.

Det har de ihvertfald fortolket i filmen, hvor Harry opsamler Snapes tårer :) Den scene husker jeg tydeligt, han samler tårerne op i et reagensglas af en art.

Det er måske det jeg også blander sammen, for ja i den tekst du sætter ind, lyder det som noget mere 'åndeligt'.

 

Har læst bøgerne på engelsk, men kan ikke huske den præcise ordlyd :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  17-09-2015 17:25

Tak for svaret Sophie

 

Det støtter mig i, at jeg må få læst serien på engelsk.

 

Jeg her ikke set de sidste film. Jeg er asperger/ autist og ejg brænder nærmest sammen oven i bøtten, når jeg ser de andre film..... over alt det, der mangler. Eller som fortolkes helt forkert.

 

At meget af det, så ikke er hverken den danske oversætters eller instruktørenes skyld, er en anden sag. Vores oversætter fik kun 3 måneder til jobbet pr bog. Og de gik igang med filmene før sidste bog var udkommet, så de har ikke haft en jordisk chance for at vide, hvad der skulle lægges vægt på.

 

Een af de allerførste fejl i den første bog, som man selvfølgelig først opdager, når man gennemlæser serien igen igen: Det er ret vigtig for historien at Harry's forældre bliver myrdet d 31 okt Altså Halloween. Dagen efter møder vi Harrys onkel og tante, for første gang.
De undrer sig lidt over, som mange andre den dag, at se så mange mennesker i karper, stjerneskud på himlen og ugler ved højlys dag. Om aften ser de nyheder i TV, og speakeren nævner disse ting, og antager stjerneskudene for at fyrværkeri. Og siger at det altså først er i næste uge, at det er Skt Hans aften (På engelsk mener han 5. november for Guy Fawkes' Day. Som netop fejres i UK med fyrværkeri)


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-09-2015 19:22

Med al respekt for din lidelse Pernille, så bliver jeg sgu også gråhåret af nogle af de fejl og mangler, der er i filmene!

Puha. Men jeg kan godt forstå det er svært for dig at se de sidste film så. Hvis du en dag har mod på det, så er jeg nødt til at sige GØR det.

Der er småfejl, men for pokker de er gode! Rigtig flot lavet.

 

Og det med Halloween har du ret i. Guy Fawkes dag minder netop om Skt. Hans, men har en helt anden dato.

 

Nå, nu har jeg lyst til at læse bøgerne igen

Har du prøvet Pottermore? Det er altså rigtig hyggeligt, det er en hjemmeside hvor man "spiller" gennem de forskellige kapitler, fx skal man finde de gemte genstande på billedet osv.

Og man kan tage en test med hvilket kollegie og hvilken tryllestav man skal have.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider