Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Rengøre opvaskemaskine??
Forfatter: 
Dato:  03-09-2015 18:31

Da jeg flyttede ind i min lejlighed for snart 8 år siden, købte jeg den tidligere lejers brugte opvaskemaskine.

 

Jeg har påfyldt salt 3-4 gange, da jeg bruger multiopvasketabs fra Aldi, hvor alt skulle være i. Jeg har sådan set også tilfreds med resultatet, men på det sidste sidder der nogen gange rester eller noget kalk-agtigt noget, på nogen af tingene bagefter.

Jeg renser filtret jævnligt.

 

Igår splittede jeg så det hele ad (Underdrivelser fremmer forståelsen)Jeg hev begge vinger af. Den underste vinge havde det nogenlunde, men der er kalkstumper, kan jeg se ved hullerne.

Øverste vinge havde det værre. Snask ved vand-ind hullet (Det rensede jeg med sæbe og vatpinde) Hullerne prøvede jeg at rense med en kødnål. Og jeg fik det værste, men......

 

Hvordan holder I jeres opvaskere pæne?? Jeg vil købe noget flydende-afkalker i morgen og så lægge vingerne i blød. Men er der andet jeg kan gøre??


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-09-2015 19:06

Vi plejer at bruge Neophos maskinrens herhjemme - helst med citron fordi det dufter så dejligt Det virker fint for os, når vi blot bruger det når maskinen trænger, det gør den ca. hver 1-2 mdr.

 

Vi måtte opgive af bruge de billige opvasketabs fordi maskinen simpelthen ikke vaskede rent, og glassene blev helt hvide af kalk. Det hjalp med det samme vi skiftede ud til de dyre. Desværre, kunne godt li at spare så mange penge på dem

1
1
Svar på denne tråd
 
 nemt og billigt
Forfatter: 
Dato:  03-09-2015 19:17

Brug citronsyre engang i mellem Kan fås i 300gr fra borup i Større supermarkeder.

Fyld sæbe beholderen op med pulveret og kør en normalvask med tom maskine- det var det


en græsningstud sælges min 1/8 race smd fra Øko brug- har aldrig været på stald får kun græs og wrap.

Er klar januar -februar 2016

 

 

Whatever you say or do - it always returns to you!

3
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  03-09-2015 20:04

Jeg bruger også Neophos Maskinrens - og man må da sige at det gør maskinen ren..... Tror ikke man skal grave for meget i hvilke kemiske forbindelser der indgår i det vidundermiddel.

 


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  04-09-2015 11:24

Vi bruger Remas 5-i-1 tabs og de virker. Har prøvet andre lignende tabs med samme resultat som ts, men har ingen problemer med dem fra Rema. De har forøvrigt også de bedste bleer/skumklude/vådservietter til prisen Til gengæld vinder Aldi med deres parfumefri hygiejne produkter. Billigt billigt.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bruger...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2015 11:33

... almindeligt opvaskepulver (ikke tabs), og fylder salt og afspændingsmiddel på med jævne mellemrum. Skyller af så der ikke er madrester på det der kommer i. (jeg ved godt at der er mange der siger at det skal man ikke - men jeg synes det er klamt at have ting stående i maskinen 2-3 dage uden at de er skyllet.)

Ca 1 gang hver eller hver2 måned, kører jeg den igennem med opvaskerensemiddel - ikke neophos, men den billige fra Aldi.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-09-2015 14:26

Hej.

 

Nu er det lidt sværere at rengøre en gammel opvaskemaskine end at holde en ny en ren. Vi overtog vores lejlighed med en nærmest antik maskine i og den var umulig at få til at vaske rent.

 

Heldigvis fik vi en ny og den har jeg holdt ren således:


Ca. hveranden måned tager jeg filteret ud og vasker det op i hånden med sæbe og opvaskebørste. Derefter fylder jeg også salt og afspændingsmiddel i og lader maskinen vaske op uden særlig mange ting i. Tjekker også spulearmene for at se, om der sidder madrester i hullerne.

 

Jeg bruger svanemærkede tabs og afspændingsmiddel. Den vasker stadig fuldstændig rent her efter et år. :)

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Citronsyre
Forfatter: 
Dato:  04-09-2015 14:31

Vores bliver renset med citronsyre. Det er ca. det samme virksomme stof som er i diverse maskinrens, blot MEGET billigere. Jeg køber i poser i matas. Der er til lang tid i sådan en. Hvis der begynder at komme kalkpletter på bestik eller glas, kommer de også en tur i opvaskeren med citronsyre. Det er desuden også fortrinligt til at fjerne kalk i brusekabinen.. :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  04-09-2015 15:17

Er det lige meget om man bruger citronsyre eller eddikesyre?


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  04-09-2015 15:55

Tk for jeres svar

 

Plovbæstet: Hvordan får du kalk og madrester ud af vingerne??


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 *Øv......
Forfatter: 
Dato:  06-09-2015 09:58

Kender problemet.
Jeg har dog engang tømt 1 liter eddike syre i maskine og kørt den med kalk forpestede glas.
Glassene blev pæne og maskinen fik opløst kalk og fedt og i flere måneder efter var glassene ikke hvide når de kom ud. :)
Prøv det

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-09-2015 12:02


Jeg bruger en spids genstand - evt. en pincet - til at hive tingene ud, som er synlige i hullerne.

Man må aldrig skille vingerne ad, men hver gang den vasker, kommer madresterne hen til hullerne - og så kan kan hive dem ud.

 

Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider