Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Når du køber rideudstyr online - fragt
Forfatter: 
Dato:  31-08-2015 17:24

Hej alle :-)

 

Når I køber online rideudstyr, hvad foretrækker I så helst?
1: At fragten bliver udregnet ud fra produktets vægt, så hvis du køber små, lette ting, betaler du lidt i fragt og hvis du køber store, tunge ting, betaler mere i fragt?
2: Eller at der er fast fragtpris uanset, hvor lidt eller hvor meget kan man køber?

 

Som jeg ser det er fordelen ved 1:
Hvis man køber små ting, skal man ikke betale for mere fragt end hvad man reelt køber.
Ulempen:
Hvis man køber store ting, kan det hurtigt blive omkring 79-89-99 kr fragt

 

Fordelen ved 2:
Dem der køber store ting, betaler ikke mange penge for fragt
Ulempen ved 2:
Dem, der køber små ting "betaler prisen" for folk, der køber mange, tunge ting.

Hvad foretrækker I? :)


- Sascha & Heimdals Golden Champ <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

- 15% rabat på alt König!

Køb SleekEZ her - perfekt til heste, der fælder meget!

Pegasus Horse Jewelry - personlige smykker af hestehår

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mulighed nr. 3
Forfatter: 
Dato:  31-08-2015 17:34

Jeg hader at betale fragt - så jeg vælger mulighed nr. 3 fri fragt.

Det et er ok hvis man skal købe for et minimumsbeløb for at opnå fri fragt - sålænge det er proportionalt til de produkter man sælger.

 

Eller alternativ 4 fast pris på fragt - uanset vægt og antal produkter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pærevællingen:
Forfatter: 
Dato:  31-08-2015 18:28

Jeg tror du har misforstået mig - det du beskriver som mulighed nummer 4, er det jeg har beskrevet som nummer 2 :-)

 

Men tak for dit svar (Y)


- Sascha & Heimdals Golden Champ <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

- 15% rabat på alt König!

Køb SleekEZ her - perfekt til heste, der fælder meget!

Pegasus Horse Jewelry - personlige smykker af hestehår

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fri fragt...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2015 18:48

Jeg køber stort set udelukkende steder med fri fragt. Er der ikke fri fragt, kan jeg for det meste finde varen i en anden netbutik med bedre kundeservice.


 

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Fri fragt...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2015 08:10

... betyder jo bare at fragten er lagt ind i varens pris.

Personligt kan jeg da godt lide hvis der er fri fragt - men havde jeg en netbutik, ville jeg nok køre det som en slags loyalitetsbonus (har du i det seneste år købt for mere end kr... får du fri fragt).

Fordelen ved mulighed 1 er at man ikke afholder sig fra at købe noget helt småt, fordi man ikke vil betale overpris for fragt. Hvis jeg f.eks. vil have et stævnenummer, vil jeg ikke forvente at betale 49 kr i fragt - så vil jeg ikke betale mere end frimærket der skal på kuverten.

Ulempen ved nr 1 er at folk måske fravælger det med lige at putte lidt ekstra "i kurven" fordi fragten så stiger.


Jeg synes det er rimeligt at betale fragt for at få den service det er at få leveret en vare - men jeg køber også meget fra England (bl.a. forskellige ting i støbejern = TUNGT) - så jeg har vænnet mig til at det koster en del at få leveret. For mig ER det en del af varens pris - også selv om det er delt i 2 dele.

Det eneste der driver mig til vanvid med fragt er, når sælger ikke klart fortæller hvad fragten er - hvis man f.eks. SKAL være halvvejs gennem købsprocesen før fragtbeløbet dukker op. Jeg vil kunne sammenligne med priser (MED FRAGT) fra andre sider.

Efter hånden køber jeg det meste på ebay - der er priserne meget klare, også med fragten. (har lige købt sadel og stigbøjler, og venter på min sikkerhedsvest - så det er mange penge der bliver lagt hos engelske sælgere, fordi de danske priser og det danske udvalg simpelthen er for ringe)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-09-2015 10:12

Jeg er egentlig ligeglad med om det er det ene eller det andet, så længe beløbet er rimeligt.

 

Og så er det enormt vigtigt for mig, at jeg får varen leveret. For nylig købte jeg rideudstyr med fri fragt og der stod ingen steder, at sælger sendte som pakke uden omdeling. Så jeg bestilte med levering til min arbejdsplads - og fik en sms om at jeg kunne hente pakken på posthuset. Som ikke just ligger i nærheden af mit arbejde. Det er vildt ufedt, sådan noget.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fri fragt
Forfatter: 
Dato:  01-09-2015 10:21

Jeg venter gerne på at fx Horze, Tika e.l. har en periode med fri fragt og så køber jeg ind på det tidspunkt - gerne hvis der samtidig er udsalg :-)

 


Dyrehavegaard - et levende sted

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fri fragt
Forfatter: 
Dato:  01-09-2015 12:29

Selvfølgelig er det dejligt med fri fragt.

Det er at fortrække

 

Ellers er jeg fan af valgmuligheder.

 

Om jeg vil sende med post dk, gls eller andet.

Om det skal være erhverv eller m/u postomdeling mm

 

Der skal så stå priser ud for det forskellige så man selv kan bestemme om det skal være billigt eller man vil benytte omdeling.

 

Med en travl hverdag, er det altså rart at få bragt tingene ud. Har ikke tid til at stå på et posthus for at få mine ting.

 

Jeg bestiller faktisk kun hvis der er erhverv omdeling. Ellers skal det være fordi der er en bestemt ting jeg skal bruge og kun findes lige nødagtig på denne web side.

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 fast pris..
Forfatter: 
Dato:  01-09-2015 13:13

Fast fragtpris, hvis ikke fri fragt - de små lette ting skal ud på den samme rejse som de store ting og her vælger jeg at tage miljøbrillerne på.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider