Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Stævne klasse?
Forfatter: 
Dato:  29-08-2015 23:45

Jeg skal starte stævne og er fuldstændig i tvivl!

sidste dressur stævne tog jeg LC1 og fik en 3. Plads ud af 20 andre. Nu ved jeg så bare ikke om jeg skal ride LC1 igen ellers er jeg bange for at de andre klasser er for svære jeg ved faktisk ikke engang noget om andre klasser end LC1

håber på svar :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 stævne
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 07:41

Altså hvis du følger reglerne, må du jo gerne blive i den samme klasse indtil du har flere placeringer.

 

out reglen

Fælles regler for dressurrytterne
For alle dressurklasser ved D-stævner gælder det at ekvipagen udelukkes, hvis de har vundet det pågældende program/højere programmer tre gange med minimum 65 %. Hvis ekvipagen har været placeret i højere programmer fem gange med minimum 65 % udelukkes de også. Resultater opnået i sløjfeklasser tæller ikke med til OUT.

 

Var din sidste placering din første? ville jeg ikke betænke mig over at starte LC1 igen. Var det din treide, ville jeg tænke på at komme videre.

 

Men LC2 og LC3 er nu ikke meget sværere end LC1.

 

Held og lykke med det :-)


 

Ridetanten

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min tommel....
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 11:56

Min tommelfingerregel er, at har du redet 3 x +65% i de respektive klasser, så er det på tide at gå "opad" - uanset om du er udklasset pga placeringer eller ej.

 

Så hvis du kun har redet en lc1, så vil jeg blive i LC-klasserne. Overvej så at rid en LC2, hvor 20 m volterne ligger på midten i stedet for i den ene ende af banen. Er din hest stabil i små 15 m volter, så kunne lc3 være god for jer at prøve.

Når du får schenkelvigninger på plads i skridt flytter du op i lb1 osv.

 

Prøv at gå ind på DRF og se på dressurkritikkerne for de forskellige klasser, så kan du se hvilke øvelser og hvad man forlanger af øget samling, travøgninger, fri galop ect i de forskellige klasser.

 

Generelt kan man sige, at hvis klasserne har de samme forbogstaver, så ligger de i samme sværhedsgrad - dvs LC1-2-3, LB1-2-3, LA1-2-3, LA4-5-6. Alt efter hvilket tal der er efter bogstaverne så stiger sværhedsgraden lidt.

 

Så er der klasser som egner sig bedre til nogle ekvipager end andre. Jeg har to heste, den ene en lille kompakt hest, den anden en stor langbenet hest. Den lille kompakte kunne meget hurtig gå ind og balancerer pænt i en 15-10 m volte, den langbenede tog det et par års træning før han blev god til det. Den store langbenede er en rigtig gangmaskine, så han er rigtig god i de små la-klasser, hvor de går mange øvelser over store lige linier. Den lille kompakte fik aldrig gode karakterer i det, så han røg hurtig op i klasserne så han kunne få point for at være stabil og hurtig omstillingsklar i øvelserne.

Så du vil hører at folk fx synes, at LA1 er "nemmere" end LB-klasserne, og det kommer meget an på deres hest, hvad der er nemt.

 

Held og lykke til stævnerne.

 

mvh Charlotte

3
0
Svar på denne tråd
 
 Du gør hva du føler
Forfatter: 
Dato:  09-09-2015 15:12

brug du de lc klasser til at komme igang med stævner, du må ride dem til du er udklasset :) og flot med 3 pladsen

2
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  09-09-2015 22:03

For mig er der ikke noget der hedder "når man har redet en hvis % så og så mange gange, så skal man videre"..

 

Det er SÅ individuelt hos de respektive dommere hvordan niveauet ligger... Nogle dommere kan have vinderen af alle sine klasser med 62% hvor andre dommere kan have ryttere uplaceret med over 70%.. Samt det afhænger af hvordan niveauet i equipagerne ligger det pågældende sted...

 

Rid du endelig nogle flere LC klasser..!

 

LC2 er forresten et rigtig dejligt program med god symetri i


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider