Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gamle skrøner
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 18:41

Min svigermor er en sand guldgrube af gamle skrøner ( hun tror så på dem).

så sent som i dag, fortalte hun mig, at deres staldkatte ikke har lopper fordi de sover i halm ( det var i forbindelse med, at jeg sagde vores havde fået loppekur).da jeg så mærkelig ud i ansigtet, sagde hun at det var sandt, det vidste man fra gammel tid, bare mærkeligt, at mine så har lopper, for de sover jo også i halm

 

en anden skrøne hun er kommet med, var da mine drenge var små , den ene var faldet og havde fået en bule, jeg puttede koldt på, da min kære svigermor forfærdet sagde : neeej, hvis du putter koldt på en bule, så går den indad ( ved ikke om hun mente i hjernen, for kom simpelthen til at grine sådan)

 

det var bare et par eksempler, er der andre som har sjove/ skøre skrøner så kom endelig med dem !

4
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 21:16

Jeg ved ikke om det var noget man generelt sagde, men engang jeg besøgte min bedstemor, snakkede vi om duer.

 

De bygger jo lidt af nogle ad-hoc-lala-sådan-omtrent og ikke så pæne og fine reder, som mange andre fugle, så som gammelt medlem af Fremskridtspartiet forklarede hun, at det var derfor de hed tyrkerkduer - fordi de var så dovne ;D

 

Vi mente nu ikke helt, det var sådan, det hang sammen. :P
(Og jeg håber jeg ikke jeg fornærmer nogen ved at sige, at jeg syntes det var lidt sjovt).

 


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 07:39

Min mormor tror fuldt og fast på at der er coke i Coca Cola, ellers ville man jo ikke kalde det for en Coke på engelsk. Så hun køber altid Cola Classic eller Harboe, for det ved man hvad er. (eller noget)


//Hilsen Sofie
Glad bogblogger på www.bogslottet.wordpress.com

___________________

Løsdrift i Herlev, Ballerup, Værløse området søges til sød og omgængelig vallak. Med indflytning i Oktober 2015

6
0
Svar på denne tråd
 
 Lige den med colaen
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 08:16

bunder nu faktisk i at man frem til 1903 havde ekstrat fra cocablade i coca cola. Faktisk også en ganske stor mængde. Men det har man ikke mere.

 

Pemberton called for five ounces of coca leaf per gallon of syrup, a significant dose; in 1891, Candler claimed his formula (altered extensively from Pemberton's original) contained only a tenth of this amount. Coca-Cola once contained an estimated nine milligrams of cocaine per glass. In 1903, it was removed.[66]

After 1904, instead of using fresh leaves, Coca-Cola started using "spent" leaves - the leftovers of the cocaine-extraction process with trace levels of cocaine.[67] Since then, Coca-Cola uses a cocaine-free coca leaf extract prepared at a Stepan Company plant in Maywood, New Jersey.[68]

In the United States, the Stepan Company is the only manufacturing plant authorized by the Federal Government to import and process the coca plant,[68] which it obtains mainly from Peru and, to a lesser extent, Bolivia. Besides producing the coca flavoring agent for Coca-Cola, the Stepan Company extracts cocaine from the coca leaves, which it sells to Mallinckrodt, a St. Louis, Missouri, pharmaceutical manufacturer that is the only company in the United States licensed to purify cocaine for medicinal use.[69]

Long after the syrup had ceased to contain any significant amount of cocaine, in the southeastern U.S., "dope" remained a common colloquialism for Coca-Cola, and "dope-wagons" were trucks that transported it.[70]


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 11:38

Haha, hvor er de sjove, den gamle overtro og de gamle skrøner.


Jeg er selv vokset op med et par:

Hvis man skeler med øjnene, når vinden vender eller klokken slår tolv, så bliver øjnene siddende i skelende stilling for evigt!

 

Ellers er der også de klassiske, som vi hestemennesker kender: hvis du rider med halm i halen, falder du af - og hvis du rider d. 25. december betyder det uheld det kommende år.

Jeg gør ingen af delene... men tænkt at ride med halm i halen d. 25. december!
Det må være uheldssvangert.


En sidste sjov lille en, der tangerer til at være skrøne: min gamle chef troede, at når jeg red med lændedækken på hestene, så bukkede de mindre!

Heidi

2
0
Svar på denne tråd
 
 mosekonen
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 14:58
Da jeg var lille fortalte mine forældre mig at jeg ikke måtte gå ned til vores sø når mosekonen bryggede. For så ville jeg ryge i hendes gryde og få grønt hår FOR ALTID!....

ved tilbageblik var det da egentlig en meget smart måde,til at holde mig fra søen i tåget vejr :-)... og det virkede skam også, for jeg skulle bestemt ikke nyde noget af grønt hår som aldrig gik væk :-O


"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kender ikke nogen..
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 15:14

og dog.

 

* Kold kaffe giver slanke lår / dampen af kold kaffe giver smalle lår.

 

* Hesten må ikke komme ud, Langfredag så dør hesten (eller bliver solgt) inden året er omme. (Virker ikke. Har prøvet. )

 

* Spiser du tyggegummi så får du hul i maven.

 

Nogle er garanteret fundet på for at "hjælpe" med børneopdragelsen som den med grønt hår...

 

 

Smart hvis et lændedækken modvirkede at hesten bukkede!

 

 

* Så er der dem med at man ikke må gå under en stige.

 

* At man skal vende om hvis en sort kat krydser ens vej (der var en kusk i firmaet derhjemme, da de kørte med hest og vogn, som resolut vendte spandet og kørte en anden vej, hvis en sort kat krydsede hans vej!) Men en kat er jo ikke helt sort hvis den er lidt hvid.. og det er de fleste...

 

* Et smadret spejl giver 7 års ulykke. Lad være med at tro på det!

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den med at...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 15:27

... ride 2. juledag har jeg også hørt - men der hedder det at hestene slet ikke må komme ud af boksen - heller ikke på fold - 2. juledag (eller er det 1. juledag?) og langfredag. Gør de alligevel det, vil en hest i stalden dø i det kommende år.

Som jeg husker det har vi flere gange haft skrevet om den gamle overtro herinde - hvor nogen endda vælger at efterleve den. Nogle med blot at give hestene fri - nogle med helt at holde dem i boksen.

 

 

Den med mosekonen synes jeg er god - fantastisk måde at afholde børn fra noget der kan være farligt. Mine forældre gjorde noget lidt lignende for at passe på os - der var nemlig en ret traffikeret vej, med dårlige oversigtsforhold lige i nærheden af vores (ellers fredelige) villakvarter. I min familie hed den bare "den farlige vej".
Det at den var "den farlige vej" blev så også understreget af at jeg engang på en udflugt med børnehaven oplevede at en pige der smuttede over i utide, blev ramt af en bil og brækkede benet. Jeg kom ikke "uledsaget" i nærheden af den vej før jeg var mindst 14 år - selv om der lå en slikbutik på den anden side ;)
(og selv nu hvor jeg kun kommer i det område i bil, tænker jeg stadig på den som "den farlige vej")

 


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 18:27

Og julenat kan man tale med heste/ alle dyr på menneskesprog.

 

Er man ved at føde/ ligger i sengen med smerter, skal man lægge en kniv under sengen: Den vil skære smerterne over.

 

Har man spist rå, eller store mængder, hvidløg, fjerner det lugten, hvis man spiser lidt persille.

 


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 juleaftens nat
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 18:29

Juleaftens nat kan dyrene tale.

 

Derfor skal man ikke gå ud i stalden efter aften fodringen d 24-12, for du ved ikke om du kan lide det du hører!

 

Om det er en skrøne at nissen skal have risengrød ved jeg ikke, men sætter altid sødgrød op med stor smørklat!

 

- Længe leve videnskaben!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 20:21

Jeg har hørt Let It Snow og Oh Tannenbaum hele dagen, og nu kommer i med MERE guf til mit julehumør med al den julesnak

 

(Ja, jeg elsker jul.... Der er heldigvis ikke længe til nu! Er allerede efterårskuller grundet den ruskende vind i dag! Næst efter jul er efteråret den bedste tid).

 

Jeg kan da også lige bidrage:

Jeg lærte at skele som barn, og mor sagde at øjnene satte sig fast til sidst, hvis man blev ved! Dét afholdte mig hurtigt fra at gøre det!

 

Min mormor sagde, at mosekonen bryggede, når der var helt tåget/diset nede ved åen. Hende havde jeg ihvertfald ikke lyst til at møde! Dog intet ord om grønt hår ;)

 

Min far har boet i England siden jeg var 4 år gammel, og hver anden jul kom jeg over til ham. Her lagde vi en gulerod til Rudolf og et glas sherry til julemanden ved pejsen, om aftenen den 24. De rejste nemlig frygtelig langt, og havde brug for lidt lækkert når de kom forbi om natten. Ellers var det ikke sikkert de lagde gaverne! Puh det kunne man ikke risikere!

 

Min mor sagde altid, at når man begyndte at få tordenfluer på sit tøj udenfor, så ville det blive tordenvejr snart. Er faktisk ikke sikker på det 100% er en skrøne, da jeg tit synes det holder stik. Jeg tænker de måske kommer i forbindelse med fugtigt, trykkende vejr.

 

Halm i halen betyder uheld!

 

Jeg er totalt OCD med håndvask (no offence til dem der rent faktisk lider af dette). Så som barn bildte jeg min lillebror ind, at man fik BØRNE bakterier hvis man ikke vaskede hænder! Det hjalp skide godt i flere uger - indtil han sagde det til mor, som sagde at det fandtes ikke (men han skulle stadig vaske hænder!). Det gjorde ham totalt trodsig at jeg havde "snydt" ham til at vaske hænder, og i protest gjorde han det derfor ikke i flere dage efter, for at gøre mig sur!

 

På allehelgens aften krydser vores verden en parallel verden med ånder, spøgelser og diverse uhyrer - og man kan her kommunikere med dem, eller endda møde dem! De fleste suges med tilbage i deres eget univers, når morgenen kommer, men nogle bliver tilbage.

(Halloween er min 3. favorit tid på året ).


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kender et par stykker.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2015 15:52

* Hvis man rejser sig op og går på et ben der sover, vil det brække!! Jeg tænker altid over det når jeg gør det, men det er ikke brækket endnu.

 

* Hvis man spiser kerner fra æbler eller lignende vokser der nede i maven.

 



***Melanie***

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider