Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bygge nyt hus: Terrasse
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 10:30

Min kæreste og jeg har kastet os ud i et lidt spændende projekt med at bygge nyt hus, og nu er vi stødt på en beslutning, som vi slet ikke føler, at vi har nogen forudsætninger for at tage Hvordan skal terrassen være Så nu håber vi, at der er nogle have interesserede HN'er, der kan komme os til hjælp!

Vi har et udkast her - hvad tænker I om denne? Størrelsen, form, placering etc.?

 

Hus vist ovenfra - vej går vest for huset.

Billede

 

Sydvest:

Billede

 

Sydøst:

 

Billede

 

Vi havde egentlig overvejet at få en havearkitekt på, men entreprenøren går i jorden onsdag og selvom der er lang tid til, at der skal anlægges have og terrasse, skal vi tage stilling til det allerede nu, så der bliver kørt grus på i forbindelse med byggeriet, så vi kan ikke rigtigt nå at indhente hjælp udefra

 

Vi kommer fra lejlighed og har virkelig svært ved at forestille os, hvad en fornuftig størrelse og form er på sådan en terrasse, så jeg håber, at der sidder nogle havekyndige HN'er derude


Mvh. Charlotte


"Smil til verden, og verden vil smile til dig"

[Ella Wheeler Wilcox]

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 15:06

Jeg er ingen ekspert, men vores er i hvertfald alt for lille. Det var den forøvrigt også i det sidste hus vi boede i.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lærd hund :)
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 15:36

Tak for svar. Mindre end ekspert kan også gøre det

Hvor stor er jeres terrasse? Og hvor stor ville du gerne have den? Og hvad bliver den for lille til - stort havebord med mange gæster, grill osv?

 

For at sætte størrelsen i perspektiv, så er der 10 m mellem enden af skuret i carporten og vejen (16 m ind til selve huset).

 

Siden af huset langs terrassen er 9 m og vinklen på huset mod terrassen er 6.5 m lang, så terrassen jeg har tegnet ind ville ca. blive et parallellogram med sidelængder på 8 og 6 m.

 


Mvh. Charlotte


"Smil til verden, og verden vil smile til dig"

[Ella Wheeler Wilcox]

0
0
Svar på denne tråd
 
 Terrasser
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 16:20

Spændende projekt

 

Jeg ville klart vælge en stor terrasse mod sydvest, som I har gjort, men nok en del større, så man er sikker på, at kunne fange solen på det yderste af terrassen, når solen er gået bagom huset - her skal I måske ud i at måle vinkler på solen og højde på huset. Jeg ville også overveje en hæk på vestsiden for at skærme mod vestenvind og lyd + 'blik' fra vejen. Jeg ville foretrække en bueform, men det gør selvfølgelig græsslåning til en udfordring til dem, der har tendens til ODC

 

Jeg ville også have en terrasse mod sydøst - måske ikke så stor, men stor nok til bord og stole, så man kan spise morgenmad på den om sommeren. Og de to måtte gerne være forbundet med en bred sti.

 

Det sværeste ved sådanne projekter er, at man altid først ser den perfekte løsning, når man har valgt og udført en anden...

 


 

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 20:29

Vores er ca 4x5 og med et stort havebord er der faktisk ikke rigtig plads til mere. Mangler plads til børnenes bord-bænkesæt og vores liggestole. Det er irriterende at skulle flytte det hver gang der skal slås græs.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar!
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 07:59

Fedt, tak for svar! Det var bestemt brugbart

 

Både dine generelle betragtninger, Kirstine og at hundiversitetet kommer med en konkret størrelse, som hun synes er for lille

 

Vi endte med en lidt større udgave af den jeg har tegnet ind; for nu. Når huset står færdigt og vi bedre kan fornemme størrelser på det hele, så kan vi jo altid overveje at grave mere ud og komme mere grus i. Ved terrasser er kravet til stabiliteten og dybden af gruset jo heldigvis ikke nær så stor som i indkørslen, hvor der heldigvis er gravet godt ud og fyldt op med grus allerede nu

 

Puh, det bliver noget af en opgave at lægge på den forkerte side af 200 kvm fliser


Mvh. Charlotte


"Smil til verden, og verden vil smile til dig"

[Ella Wheeler Wilcox]

2
0
Svar på denne tråd
 
 Terrassen
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 09:03

Kæresten og jeg købt en gård, som skulle renoveres, for snart 8 år siden. Sidst det var blevet "renoveret = malet" var i 1981 :-)

 

Da det var ældre mennesker der havde boet i huset, ja så var der så absolut ingen terrasse, ej heller en havedør til haven !?!

 

Og er der noget vi har lært, så er det at man ser muligheder, når man bor i huset. Man skal nemlig fornemme solens gang på himlen, hvor der er læ i haven, hvad for en udsigt man gerne vil se - og sidst men ikke mindst vigtigst, en terrasse kan aldrig blive for stor :-)

 

Vores første plan var en sydøst vendt terrasse på 5x5 m - det endte så i en 10x5 m sydøst vendt terrasse, hvor af en del blev overdækket. Fantastisk morgen og eftermiddagsterrasse, fed udsigt til hestefold, og direkte udgang fra stuen.

 

Her fra da vi lige havde købt huset, og hvor der ingen udgang var fra stuerne af.

Billede

 

ØOg her huset fra en anden vinkel med nye havedøre, og den store terrasse incl overdækket terrasse. Det fungerer rigtig godt med at tage duggen om aftenen. Der er siden sat trappe og lukket af nedenunder terrassen.

Billede

Og her udsigten ud på folden.

Billede

 

Nå men så gik der et par år, og så opdagede vi, at vi rykkede ud i haven hen under en lille Lund af træer, hvis vi ville have aftensol.

Så der endte vi så med at lave en træterrasse på ca 6x4 m, som er vestvendt.

Har desværre ikke et billed af det.

 

Nu har vi så planer om at lave en ridebane, vælte nogle udbygninger ect, og heri kommer også planer om terrasser med udsigt over ridebanen, og så nordvest vendt.

 

Så det bliver sjovt og spændende for jer at se, hvor og hvilket hjørne I kommer til at benytte af jeres terrasse. Men som sagt terrasser kan generelt ikke blive for små :-)

 

mvh Charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider