Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad er det der betyder mest for dig og
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 07:15

din hest?

Hvad går du op i?

Er træningen den vigtigste,eller stedet hvor du står,hvad din hest spiser,om der er mudder,læser du nettet igennem,når du er usikker eller? smed + Noget helt andet? Hvad vil du helst undvære,hvis der ikke er en løsning?

Dette er et kæmpe område og tage fat på og det kunne være sjovt og læse,hvad der er vigtigt for andre.

Jeg synes ikke jeg stille så store krav og passer nok meget mig selv,min træning der er akademisk og at min hest har det godt. Hvis der er ting jeg ikke kan lide,så vil jeg for det meste forsøge,at løse det. Jeg blandede mig nok mere i alt og intet,da jeg var meget yngre,nu har fundet det jeg ved passer til mig. Et forkert sted og en video om klassisk dressur på nettet igår fik mig til,at tænke på,hvor meget sætter folk sig ind i,når de skifter gård og hvad med ridestil? Er det ok at kalde Cirkus heste for klassisk konglig ridning. Var du med eller mod Andreas Helgstrand,da han kom i modvind?

Jeg har ikke de vise sten,men er blevet nys på,hvad der er vigtigt for andre..

Her er et par link om noget,som jeg synes er vigtig. Bla.

www.heste-nettet.dk/forum/6/199085/ 199085/

www.heste-nettet.dk/forum/6/199085/ 199085/

www.heste-nettet.dk/forum/6/66653/ 66653/

 

Disse link er noget der er vigtigt for mig,udover min træning,foder og at min hest har det godt. Det går jeg ud fra alle synes er vigtigt.

Efter et meget kort besøg et helt forkert sted ( Handler det ene link om) ,har jeg tænkt hvordan er andres krav..

Så håber i har lyst til at give den gas :)

 


EN RIGTIG HEST ER PINTO.

My attitude will always be based on how you treat me.

2
2
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke....
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 08:25

Det er ikke helt nemt at svare på.

 

Min hests velbefindene er punkt nr 1 hos mig. Vi står et lille sted med ialt 3 heste, der er ro i flokken, alle hestene kan også være "alene" hjemme.

Jo, vi har mudder på foldene om vinteren, men det er kun på det første stykke.

Jeg blander selv foder, så hvis jeg synes at hesten skal have noget extra/andet foder, så får den bare det.

Der er hø, ad libitum.

 

Alle forudsætninger for at min hest kan trives er tilstede, da stort set alt kan tilpasses den enkelte hest.

 

Hvad er der så for mig?

Dejlig ridebane.

Opvarmet sadelrum (bryggers)

Ridehus lige over på den anden side af vejen (max. 75m)

5 min. til skoven.

En dygtig berider, der kommer og underviser mig.

 

Det er ikke så dyrt, for mig at stå der, men jeg kommer hver dag, fordi at jeg "arbejder" for opstaldningen.

Jeg tager klatter fra 2-3 heste, hver dag.

Muger "tissepletter" en gang om ugen, hos alle 3 heste.

Tømmer traktorvogn en gang om ugen.

Laver foder klar til alle 3, hver dag.

Giver hø hver aften.

Vander ridehus

Når ejeren er på ferie, så har jeg hestene morgen, middag og aften. Det vil sige at jeg giver morgenmad, lukker på fold, tager ind, giver middag, også lige aftenmad.

 

Ja, jeg laver meget, men jeg trives med det, har haft hest på denne måde i over 30 år

 


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nej det er bestemt ikke spor nemt,da man
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 09:10

jo helst vil have at alt skal være i orden og vi - Både hest og rytter skal kunne føle sig godt til rette ..

 

Kan/skal man give afkald på noget,hvis man ikke kan få alt det man ønsker? Efter vors uheldige besøg hos Dirch,så var jeg så heldig,at det første sted jeg kørte hen til,der var den pige der altid har undervist mig - Jeg viste hun stod på Amager men jeg finder meget dårligt rundt på Amager og kender ingen steder og der står hun så og tager i mod os :) Det er jo som,at vinde i Lotto. Min hest skulle gå med hendes 2 heste og dem kender jeg,så det er jo fantastisk :)

Alt på stedet er bare i orden og der er alt det jeg sætter pris på :)

I dag kommer deres smed så og jeg har altid brugt den samme og var meget usikker på om jeg skulle prøve en ny smed? Jeg er jo så tilfreds med den jeg har,så skal skal ikke ?? Har har så haft smed for 3-4 uger siden,så jeg tænkte det ville være nemt,hvis jeg ville blive tilfreds med den smed de bruger,de samler sammen og så tager han de fleste heste der står der.. Så har lidt kriller i maven i dag over det,men min egen smed kommer fra Lolland og så er der langt til Amager og de andre er super tilfredse. Men normalt skifter jeg ikke noget jeg er tilfreds med,så nu må vi se :)

 

Det lyder til,at du har fundet den løsning der passer dig bedst og det er jo dejligt,når det virker :)

 

Dejligt med dit indput,ændre du nogensinden på noget du er tilfreds med? Lidt som jeg gør idag?

 

Jeg har stået det samme sted i rigtig mange år og er ikke flyttet fordi jeg var utilfreds,men fordi min hest er kommet i løsdrift. Det er ikke spor fedt .. Man måske sundt indimellem og prøve at se sig omkring? Jeg ved det ikke.. Jeg har været heldig i 2.forsøg,føler jeg vandt i lotto :)

Men det er bare altid meget lettere og lave om på noget man ikke er tilfreds med,men måske man "gror" lidt fast?


EN RIGTIG HEST ER PINTO.

My attitude will always be based on how you treat me.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hov samme Dirch link 2 gange det var en
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 09:20

smutter :D

 

Her er det jeg og andre har oplevet på fælledgården hos Dirch.

 

www.heste-nettet.dk/forum/1/2413365/ 2413365/

 


EN RIGTIG HEST ER PINTO.

My attitude will always be based on how you treat me.

1
3
Svar på denne tråd
 
 Dirch linket kommer her. Alle gode gange
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 09:25

3. Det er jeg ikke ret god til :D Så det ovenover holder ikke,prøver lige igen :D

 

www.heste-nettet.dk/forum/6/235090/ 235090/


EN RIGTIG HEST ER PINTO.

My attitude will always be based on how you treat me.

1
3
Svar på denne tråd
 
 Der har været..
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 09:58

Der har været ændringer.

 

Før at genboen byggede ridehus, har vi nogle vintere været opstaldet andre steder.

Og det er godt nok svært når man er vant til at bestemme selv Jeg forsøger virkelig ikke at blande mig for meget, hvordan jeg gerne vil have at de gør tingene omkring min hest.

 

Nogle gange er det udefra kommende ting der gør at man er nød til at ændre på ting, ny dyrlæge, smed der flytter, nyt foder osv.

 

Men at vi hos os har faste rutiner og er et lille sted, giver rolige heste også de gange vi har haft en extra i stalden.

 

Hvis jeg skulle blive tvunget til at finde et andet sted, vil jeg kigge efter noget af samme type (måske med mindre arbejde til mig, bliver jo også ældre )


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er jo hellere ikke helt ny mere og
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 10:17

har stået det samme sted i uhaa 7-8 år - Haft den samme part i 11år - Smed i også 11år - Har altid redet akademisk på ham jeg har nu,som jeg købte som 2 årige og han er lige blevet 15år ,så altså efterhånden også mange år med det :) Han er min 6.hest,så resten af tiden har jeg redet alm. dressur,så det var også en kovening jeg tog,da jeg fik ham,men har aldrig set mig tilbage :) Så noget der blev kaldt klassisk ridning og konglig ridekunst på nettet igår og måtte sende det og spørge om jeg var gal på den eller al det teori jeg har lært er glemt - Det var virkelig ikke ret godt.. Dejlige heste og de kunne være blevet så gode i de rette hænder... Uhhaa

 

Jeg har også selv kunne bestemme alt før og det kan jeg jo til en vis grænse stadig ( De vigtige ting ) Men der er jo nogen ting der er kommert på plads og som virker super godt,så der er tænkt over alt derude,så det er rigtig fint :)

Men sidste år på sommergræs legede min hest grime leg med en anden hest og det kostede hans ene øje :/ Jeg mærker det faktisk ikke,men alle har jo naturligvis spurgt til det på det nye sted. Så det var også noget jeg skulle forholde mig til sidste år og det var hårdt..

Så slut med halsrem på min hest..

 

Ja der er fordele ved,at blive lyvogtyve :D


EN RIGTIG HEST ER PINTO.

My attitude will always be based on how you treat me.

1
0
Svar på denne tråd
 
 For mig..
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 10:20

er hestenes velfærd det vigtigste..

 

Det er alt fra smed, dyrlæge, til foldtid, forhold, fodring osv..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 10:57

Hej.

 

Jeg ønsker, at min hest har det så naturligt muligt. :)

 

Det, der betyder mest for mig, er at min hest har det godt - også, når jeg ikke er der.

Det vil sige, at jeg ønsker, at min hest skal opstaldes i løsdrift. Jeg vil ikke have dårlig samvittighed, når jeg sætter min hest på boks efter endt ridning kl. 16 i halvmørke og ved, at den først kommer ud om mindst 15 timer og at den bare skal stå og kigge, når høet er spist.

Jeg ønsker derimod en veldrænet løsdrift med en harmonisk hesteflok på 6-7 stykker.

(Kære HN - dette skal ikke forstås sådan, at jeg sviner jer til, som lader jeres heste stå i bokse. ;) Det fungerer for jer og jeres heste, men det fungerer ikke for mig.)

 

Det næstvigtigste for mig, vil jeg tro, er at opstaldningsstedet har god beliggenhed - altså god natur. Så kan vi få redet en masse ture! Ridebane, ridehus, rytterstue osv. er sekundært.

Nå ja - udover det betyder det selvfølgelig også noget, at hesten er smertefri, når vi rider. :)

 

Heidi

2
0
Svar på denne tråd
 
 cardisus
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 11:02

Godt at se du ikke lader dig true.

Har ikke hest,så det vil jeg ikke gøre mig klog på uden at tale med min kæreste først.

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Trivsel
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 21:10

 

Det der er afgørende for, at jeg har hest er trivsel.

 

Trives hesten, så trives jeg.

 

Trives hest ikke, så trives jeg heller ikke. ;-)

 

Det kaldes vist boomerangeffekt, når jeg bliver "høj" i hatten af min hest, (feks. hvis den giver en god tur.) så er jeg også nemmere, sødere, sjovere osv. at være sammen med for familie, børn og mand.

 

Vi har hesten hjemme og undgår bekymring om alt vdr. opstaldning osv. men det kan så give problemer, hvis vi vil noget over flere dage. Bjergning af halm, wrap, hegn, fodringstider, hvem går med hvem, bortskafning af mødning, frø blanding på folden, hvornår den lægges om, foldtid, osv. osv. osv. skal vi selv have styr på OG ser det som en fordel.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det kender jeg godt Annette.
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 07:08

At blive så høj af glæde når man har alle de gode oplevelser med sin hest :)

Det må være så fantastisk at kunne have dem hjemme hos sig selv,det kunne jeg godt leve med :)

Så ville jeg helt sikkert også have mere end 1 hest,men tror mine naboer ville brokker sig,hvis jeg tog min med hjem på 1.sal :D


EN RIGTIG HEST ER PINTO.

My attitude will always be based on how you treat me.

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 09:39

For mig er det en kombination af det hele.

 

Hesten skal trives, der skal være godt foder, megen foldtid i en velfungerende flok, stald med godt klima etc.

Derudover er jeg helt bevidst om, at jeg har hesten for MIN fornøjelses skyld. Så der skal også være ordentlige forhold for mig: ridebane, ridehus, omklædningsmulighed som ikke er iskold, undervisning på højt niveau, ingen rideskole, muligheder for at ride tur, voksne opstaldere med respekt og rummelighed for hverandre (gider ikke teenagere og fnidder) etc.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tak piger
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 13:19

Det er jo bare at liste herind,når man skal bruge et godt råd eller have et tip. (y)

 

Rigtig fedt og læse. Takker mange gange for al jeres viden i deler ud af.

 

Jeg suger til mig.

 

Hilsen Henrik.


Jeg ved ikke så meget om heste,men må jo lære da min kæreste har en hest som er hendes et og alt før eller efter mig? Det ved jeg faktisk ikke.Ha ha

1
1
Svar på denne tråd
 
 Mange gode indlæg tak
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 18:04

1000 tak for de mange gode indlæg og Henrik6 dejligt,at se hvordan du prøver at forstå din kæreste og hvad en hestepige er :) Det tror jeg må være et hit :)

ER der slet ikke noget folk står helt af på?

Hvad gør i for at finde ud af så meget som muligt før evt. et flyt af jeres heste?

Jeg har åbenbart ikke gjort nok og skulle jeg nogensinde skifte igen,så ville jeg bruge Google,hvilket jeg aldrig har gjort før.. Bruger i det?

Hvad med skift af smed?

Foder skift?

 

Hvor meget gør i for at undgå de ting vi ikke ønsker for vores heste og os selv?

Fylder de hele jeres liv eller er der mand/børn/kærester med og går det fint?

 

 

 

Jeg er vist bare meget nys. af natur og været lidt væk fra alt grundet sygdom en periode. :)


WRAP 1.SLET I BEDSTE KVALITET SÆLGES I BALLER AF CA.55KG TIL 90KR PR.BALLE PÅ fyn,modtager gerne privat besked.

Jeg ville google Fælledgården og Dirch på Amager før evt. flyt af hest.

 

Love Pinto

1
2
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-08-2015 11:18

JO, der er mange ting jeg står helt af på. Rideskole på stedet, frimærkefolde med mudder, en gennemgående holdning til træningsmetoder der ikke er forenelig med min mentalitet mm.

 

Inden jeg skifter opstaldningssted så googler jeg som en gal - er det et dårligt sted, så er der helt sikkert tråde på heste-nettet eller heste-galleri omkring det. Jeg tager også ud og besøger stedet og taler med både staldejer og opstaldere. Med smed, dyrlæge og fodermidler tjekker jeg også internettet og taler med mine hestevenner om deres erfaringer. Jeg researcher i det hele taget en del på nettet i forhold til alle aspekter af min hest.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Heste- nettet bruger (2)
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 05:43

(y) Jeg er meget enig med dig og i fremtiden vil jeg google mig frem til så meget som muligt og vil i langt højre grad bruge netter og researcher,alt det jeg kan før et skift af noget som helst :)

 

1000 tak for dit input :)


WRAP 1.SLET I BEDSTE KVALITET SÆLGES I BALLER AF CA.55KG TIL 90KR PR.BALLE PÅ fyn,modtager gerne privat pb :)

My attitude vill always be based on how you treat mee!!!

 

En rigtig hest er Pinto..

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 fbngfnjgfnmgfn
Forfatter: 
Dato:  07-09-2015 14:00

Jeg går op i, at både hesten og jeg trives på stedet, trives vi begge, er alt lidt nemmere at have med at gøre.

 

Det som jeg lægger mest vægt på er:

 

- Ordenligt indeklima for hesten( højt til loftet, frisk luft, intet støv osv.) da dårligt indeklima kan give syg hest

 

- Der fodres med det, som hesten har behov for. Det er alfa omega, at den som fodrer, har forstand på foder og at hesten får hvad den har brug for .. det fx er no go, at de får en lille klat hø, som bliver spist på 10 min.

 

- Foldene er store nok til det antal heste, som der går på den. Jeg har 1 gang haft en hest, som fik muk pga. mudrede folde (de stod i mudder til knæende 8 timer) som udviklede sig tl Lymfangitis, som resulterede i et smertefuldt sygdomsforløb og 1 år efter, måtte jeg aflive min hest .. så jeg er allergisk overfor mudder

 

- At der er faciliteter til min ridning. Den ene halvdel af året er det mørkt kl. 16:00 - da jeg har fuldtidsjob og ikke er priviligeret til at kunne ride i dagtimerne, er et ridehus et vigtigt element for mig, da jeg eller kun kan ride den ene halvdel af året

 

- Ordenlig mulighed for undervisning. Det er alfa omega for at kunne udvikle sig som rytter.

 

- Ordentlige turmuligheder - skoven skal ligge i rideafstand, da jeg bruger skoven til at træne i.

 

Til al held, har jeg fundet sådan et sted.... her skal vi ikke fra foreløbig

 

Jeg står helt af på:

 

Steder, hvor der ikke er plads til forskelligheder... det er forfærdeligt, når folk ikke kan rumme, at der er nogen der rider en anden disciplin eller har hest på en anden måde. Så længe man ikke skader sin hest, skal man have lov tl at være i fred

 

Fnidder .. jeg er blevet for gammel til at bruge energi på uvenskab imellem mennesker, der skal være en ordentlig styring på stedet og fnidder får jeg knobber af (det har intet med alder at gøre - voksne damer kan i den grad også skabe fnidder)

 

Steder med dårlige forhold for hesten, lavloftede mørke stalde med dårlig udluftning, mudrede små frimærker, stress omkring hestene, som f.eks. ikke faste rammer, stor udskiftning i flok, kaos m.m.

 

Trives hesten ikke, kan man jo også mærke det på den. Det er en balancegang, men så er det godt, der er mange forskellige steder, så der er noget for enhver smag.

 


For at opdage nyt land, er man nødt til at miste kysten af syne et stykke tid

0
0
Svar på denne tråd
 
 for mig er
Forfatter: 
Dato:  08-09-2015 15:54
det en kombination af det hele. Men ét ord kan alligevel beskrive det meget godt; trivsel.
Trives min(e) heste, trives jeg.

Jeg har i mange år haft hest opstaldet ude. Det har været frustrerende og dyrt både økonomisk og personligt. Og ét opstaldningssted kostede én af mine heste livet.

I 2012 købte vi så vores eget sted, og i år er det så blevet til det hestested, jeg har ønsket mig, hvor jeg (i mine øjne) giver min hest (og dermed mig selv) mulighed for optimal trivsel.


Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

Stop dyremishandling.

 

 

Nu med egen hest igen :-) Kongshøjs Happy Ending - Welsh sec. A.

Welsh Cob med smukt sind og ydre søges til blivende og kærlig ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider