Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hårshampoo
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 10:53

 

Har i et godt tip til hårshampoo?

 

Har holdt en længere pause med at vaske hår med shampoo, men mit hår er blevet HELT umuligt jo længere tid der gik!

Det flitre og ser bare træls ud, så jeg begyndte at bruge shampoo igen 1 - 2 x om ugen, men min hovedbund kløer helt VILDT.

 

Har så købt noget neurtalt som er svanemærket, men det er lige så godt som at skylle i klart vand.

 

Så kan du anbefale en god hår shampoo så siger tak.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt dyrere shampoo
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 11:32

For nogle år siden brugte jeg en shampoo fra Wella der hedder noget med Balance Scalp, den var rigtig god desværre holdt frisøren op med at forhandle den. Nu har jeg for en måneds tid siden købt en Joico Daily Care Treatment Shampoo, som også er god for hovedbunden.

 

Derudover har jeg brugt noget olie til håret, for at hindre at det bliver tørt og filtrer. Alt forhandles af frisøren. Jeg kan IKKE tåle billig shampoo fra supermarkedet, så klør min hovedbund som om jeg har LUS.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hoppeplag og føl sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 16:22

Husker du at bruge balsam? Mit hår kan IKKE redes ud, hvis der ikke bruges balsam, det filtrer totalt ellers. Fordi det er langt og tykt.

 

Jeg bruger shampoo og balsam fra Aussie, det koster men kan købes billigst i Normal.

Det giver det lækreste hår (jeg bruger Luscious Long, men de har andre varianter, fx til tørt hår osv).

 

Derudover bør du prøve en hårmaske, det kan gøre underværker! Ens hår liver fuldstændigt op. Igen bruger jeg den fra Aussie, men der findes mange andre gode.

 

Jeg har også en god "maske" fra frisøren - det er en du sprayer i håret efter bad, når du har tørret håret i håndklæde og det stadig er fugtigt. Det skal bare sprayes i, og ikke skylles ud! Så det er vildt smart. Det er som en hurtig-version af en hårmaske. Jeg bruger den 2 gange om ugen. Den gør det nemmere at redde ud, giver det løft, har UV-filtre så evt. farve ikke blegner, blødgør, giver glans og modvirker krusningm osv.

Den hedder Uniq One All-In-One Hair Treatment, og kan fås hos de fleste frisører.

Den giver altså også noget god pleje til håret!

Den skal så anvendes i stedet for en rigtig hårmaske, jeg skifter lidt rundt med hvornår jeg bruger hvad.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 20:08

jeg bruger den med guld striberne fra matas. den er altså super god.



0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 08:30

Bruger kun Derma :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Balsam
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 09:30

 

Sophie / Ja, jeg bruger altid balsam. :) Har bare aldrig haft SÅ træls hår, ever.

 

Jeg har IKKE lus! Men mit hår kløer så folk må tro at jeg har...

 

Faktisk så HAR vi en Aussie (hund) men ham kan jeg nok ikke vaske hår i.. he, he.

Normal er det en butik for det kender jeg ikke. Hvilke butikker kan have det i Jylland eller er der en forhandler på internettet?

 

Plejer at bruge Respons, men efter hår-vaske-pausen på nogle måneder, så kan jeg ikke bruge dette uden at kløen går augurk.

 

Er lidt forsigtig med at købe hårprodukter, ofte går det sådan at, efter 1 - 2 gange føles det fint, men efter 3 - 4 + gange bliver håret tørt, filtret og .

 

Vil gerne have noget som ikke giver problemer, efter brug nogle gange. Er klar over at pris og kvalitet hænger sammen.

 

Er der noget med at der er silikone i nogle produkter og hvad står det som? Der står vel ikke direkte at der er silikone i?

 

Øv, det er en jungle.

 

Har aldrig brugt de stribede. Er det ikke bare discount produkter med striber på til over pris?

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 stribet fra matas
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 13:01

nææ det tror jeg nu ikke

jeg har også været rigtig mange forskellige mærker igennem. selv de dyre fra frisøren. Uden endelig at finde den rette.

har langt tykt hår, som altid skal have en masse balsam

men så prøvede jeg den fra matas Luksus shampoo, og her skal jeg næsten ikke bruge hverken shampoo eller balsam. mit hår er blevet meget pænere at se på. Og så er det nemt at komme igennem om morgen

 

desuden er den uden parabenere, og er svanemærket

www.matas.dk/matas-luksus-shampoo- ekstra-skaansom-1000-ml_100470



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 13:05

Jeg bruger Maroccan argan oil 2 i 1. Den er parabenfri, men der er sulfat og parfume i. Har også olien i samme serie. Vasker håret 2 gange om ugen og putter olie i inden jeg reder det. De andre dage bruger jeg tørshampoo hvis det trænger. Har prøvet virkelig mange shampooer både de dyre hos frisøren og de svanemærkede fra supermarkedet, men denne er jeg indtil videre været mest tilfreds med.

Du kunne også overveje et frisørbesøg. Har selv lige fået en oliplexbehandling i forbindelse med farvning, men de kan sikkert også rådgive dig mht. til din hovedbund.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 shampoo
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 14:00

Hej

 

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvorfor, at du havde en periode, hvor du ikke brugte shampoo - om det var praktisk, allergi, politisk etc.

 

Jeg har selv været på the no poo-movement af forskellige årsager (miljø primært), og jeg benytter stadig ikke konventionel shampoo.

 

Jeg startede all in med natron og eddike-metoden, men den var omstændig og ikke perfekt for mit hår. Jeg har derfor lavet en del research på, hvordan jeg kan undgå sulfater (og silikoner og parabener), og jeg bruger nu for det meste shampoo-barer, hvor jeg altid tjekker ingredienserne, da de fleste har sulfater i - her har jeg i DK fundet Isangs, som opfylder mine kriterier.

Grunden til, at jeg foretrækker bar-formen er, at det, så vidt jeg har forstået, er bedre for miljøet (og mindre plastik-spild). Jeg har dog lige, i USA, købt Dr Bronner's Magic Soaps (Peppermint-versionen), som er flydende, men virkelig en dejlig shampoo/sæbe, der også opfylder mine krav :-)

Isangs er et dansk mærke, som man nok kan google sig frem til, hvor sælges (det kan også bestilles online) - Dr Bronner kan i hvert fald bestilles online, men synes ofte, at jeg har set den i helsebutikker også.

Og så bruger jeg Matas Natur Balsam (uden parabener og parfume OG silikone) som balsam som nødvendigt - evt som en maske engang i mellem.

 

Håber det hjælper - det giver jo mest mening, hvis der er en anden grund en sart hovedbund til, at du stoppede med shampoo'en. Jeg vile dog tro, at det også var plejende at holde sig fra parabener, sulfater og silikone uanset hvad.

 



Venlig hilsen Cecilie

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 14:28

Normal er en forholdsvist ny butikskæde her i Danmark. De parallelimporterer varer fra fx Tyskland, hvilket betyder de kan sælge tingene rigtig billigt, ift. fx Matas.

Aussie fås nemlig også hos Matas, men prisen er næsten det dobbelte af Normal :)

 

Jeg ved desværre ikke om de ligger i Jylland, og i så fald hvor henne :/

 

Tror heller ikke det går med vovsen, det bliver håret nok ikke bedre af, haha!

 

Matas striber duer ikke til mig, heller ikke deres luksus shampoo. Det gør mit hår fladt, kedeligt, det kruser af pommerens til og er ikke til at styre.

Jeg ved ikke hvad Matas putter i deres shampoo, men for mig virker det billigt, gør bare håret dødt og kedeligt. Men det afhænger helt sikkert af hårtype.

 

Jo, silikone er et problem. Jeg har ikke researchet det endnu. Aussie ved jeg dog indeholder silikone, men jeg bruger det alligevel, for som sagt virker det mærke super godt for mit hår.

 

Jeg har læst at det faktisk er det sundeste at skifte rundt - man bør ikke bruge samme mærke hele tiden! For produktet bygger sig op i håret. Så man bør faktisk skifte mærke af og til, så håret får noget nyt.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 15:28

Skal lige siges at jeg kun vasker hår to gange om ugen :)

 

Jeg bruger også Aussie balsam og skifter mellem den og den balsam fra Dove.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Når man taler om solen...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 20:55

 

Så fik jeg lige hjælp til at bestemme mig. SPAR har tilbud på Aussie shampoo og balsam i denne uge, så jeg må afsted i morgen og så glæder jeg mig ellers til at prøve det. :)

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 03:11

Fedt! Det dufter lidt af tyggegummi - jeg synes duften er nice, men det afhænger af hvem man er :)

Håber det virker for dig, jeg syntes ihvertfald mit hår livede op, da jeg skiftede til det mærke!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tyggegummi...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 13:14

 

 

Tak for advarslen, måtte så lige stå og skrue låget af og inhalere lidt shampoo inden, men fandt ud af at det her ikke lige kunne forbindes med tyggegummi. En 'model' hed miracle shampoo, så den nuppede jeg med, ovenikøbet også en 3 minute miracle shine hårkur, som jeg dog ikke har nogen idé om hvordan fungere... Det kan være det står med småt bagpå. Min undskylning er at jeg var ret desperat.

 

Det har rigtig nok været virkelig godt og håret er blødt og lækkert nu og HELT uden filterknuder! Det er lidt imponerende, endda uden hårkuren.

 

 

Er enig i at man nok ikke skal bruge shampoo dagligt og 1 - 2 x pr. uge er da også min plan fremover som max.

 

Det med at have to mærker at skifte mellem er vist også en god idé og har også brugt det før.

Nu vil jeg så bruge nogle af jeres andre anbefalinger til at finde et mærke nr. 2 så tak for tip. :)


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 16:09

Altså jeg synes det dufter af tyggegummi og det har jeg hørt andre sige, men det vigtigste er at du kan leve med duften haha :P

 

Godt det har haft effekt!

Jeg har også en 3-minute miracle. Det er en lyn-hårkur.

Du vasker dit hår med shampoo, skyller det ud, og så kommer du kuren i hele håret (skal dog ikke gnides i hovedbunden, bare sørg for at fordele det jævnt).

Det lader du så sidde i 3 minutter. Jeg vasker fx kroppen imens, mens jeg tæller til 3 minutter :) Der sker ikke noget ved at lade det sidde længere, det giver blot mere effekt.

Så skyller du det ud, kommer balsam i, skyller det ud og færdig!

 

Så det er egentlig bare et step mellem shampoo og balsam, og det skal sidde i mindst 3 minutter.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Shampoo
Forfatter: 
Dato:  31-08-2015 17:54

Jeg bruger intense repair fra L'Oreal proffesional. Den kan tit købes i 1,5 l flaske for 200 kr. Den er fantastisk til mit lange, store og krøllede hår og så er den jo billig. Bruger max to af de store flasker om året.

 

Derudover hårkuren fra Redken - all soft. Fantastisk produkt.

 

efter vask og kur og inden jeg tørrer det får manken en smule Redken All Soft argan olie.

 

Kig eventuelt på beautycos.dk eller lookfantastic.com der er mange produkter til gode priser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesteshampoo
Forfatter: 
Dato:  01-09-2015 16:21

I tilbudsreklamen for Matas for denne periode er der er et tilbud i for hesteshampooen man n tail, som åbenbart (ifølge Matas), skulle være Hollywood stjernernes hemmelighed bag smukt hår, så hvis du skulle have sådan en shampoo stående, så kan det da afprøves og måske så lidt showshine efterfølgende, hvis man skal gøre sig ekstra fin til en tur i byen :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-09-2015 17:18

Jeg har prøvet Mane & Tail, og den er altså god! De har den også i Magasin, og ja så den i Matas i dag.

 

Det ligner totalt en hesteshampoo. Stor, hvid flaske med gult mærkat og blå hestefigurer på. Man tror de har fået forkerte varer, men nej, den er skam til mennesker :P

Synes den er fed!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-09-2015 09:38

Jeg har haft samme problem med skæl og kløe, prøvede mange forskellige og har nu endelig fundet en der hjælper:

 

Sanex skælshampo, ja den er billig og fås de fleste steder og den er rigtig god.

 

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste/hår-vask
Forfatter: 
Dato:  02-09-2015 17:19

 

Jamen tak for endnu et tip. Det lød ærligtalt lidt lokkende at jeg kunne bruge det til hesten, hvis det ikke fungerede for mig.

I dag var jeg i nærheden af en matas, så det skulle lige afprøves.

 

Har da nok shampoo til det næste år nu! Købte også deres Detangler da især min yngste har et vildt filtret hår, og hun HADER at blive børstet (men vil altså heller ikke klippes.. ) og det virkede helt fantastisk. Det kan ellers være noget af en kamp at få hendes manke redt igennem.

 

Jeg har nu aldrig, hverken haft skel eller oplevet kløe i hårbunden. Det er sikkert forbundet med den sensitivitet som jeg oplever på mange andre måder og nu i også hårbunden efter at have holdt pause med shampoo i nogle måneder. Har brugt Aussien 2x og har ikke oplevet at hovedebunden har kløet efter vask. Der går ca. 5 dage imellem jeg bruger shampoo.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider