Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Den 3. hest...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 09:06

Af flere årsager er min hesteflok nu nede på kun to skønne heste. Det er jo egentlig også nok, men jeg kan nu altså bedst lide at de er 3, det er bare rarest når man hiver en væk for at ride, tager til stævne eller lignende.

Tiden er bare ikke til at ride 3 heste. Jeg er ikke interesseret i at bruge en masse penge på en hest som alligevel ikke vil blive redet - i hvert fald ikke på daglig basis.

Jeg er heller ikke interesseret i at have opstaldere...

 

Jeg har prøvet at kigge på markedspladsen på de helt billige heste, men det bliver hurtigt mange penge for "ingen ting"

 

Syntes tit man læser om gamle heste eller skadede heste som godt kan have et godt foldliv, men som ejer ikke har råd til at beholde.

Jeg tænker det kunne være en mulighed som 3. hest? Jeg er ikke interesseret i at have ungheste eller problemheste da jeg ikke har tiden til at tage mig af træningen.

Jeg ville stå for udgifter til selve opstaldningen (dvs. foder og strøelse), og ejer skal kun betale for vacciner, smed og dyrlæge ved sygdom.

 

Tror i nogen kunne være interesseret? Er det fair med udgiftsdelingen eller skal jeg stå for det hele? Ejer må selvfølglig altid komme og se sin hest, men dog efter aftale.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ung vs. gammel
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 10:15

 

Det lyder meget nemt at have en gammel hest gående, men der er altså også masser af arbejde med en gammel hest. De kan være til stor glæde fordi de "kan alt", men er de pensioneret så er der andre hensyn at tage.

 

Hvis jeg lånte dig en hest (hvilket jeg ikke gør) så ville jeg kunne besøge den når som helst uanmeldt. Tror alle hesteejere har det sådan.

 

Hvorfor lærer du ikke dine 2 heste at være alene, det kan de fleste godt lærer i nogle timer.

 

Da jeg en gang havde 2 heste og tog den ene med under min uddannelse, så købte jeg en pony plag. Da jeg var hjemme igen med hesten så solgte jeg ponydyret som da var blevet rigtig fin.

Jeg bruger omk. 10 min dagligt på vores plage, hvilket er rigeligt til hvad de skal lærer og hvad de kan rumme.

 

Der er faktisk også stadig heste som foræres væk. ;-)


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg forstår..
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 10:29
Dig..

Har selv to heste og til tider kunne jeg godt tænke mig tre, sidste efterår blev den ene hest hasteindlagt og den anden var dybt ulykkelig og blev flyttet i en uge.. Men han var jo ikke tilpas i flokken, der ville det have været dejligt med en ekstra hest så man undgår sådanne situationer.. Nr jeg rider ud står den anden inde og jo den vrinsker, men når jeg kommer hjem kan jeg jo se at den har spist masser af hø, så værre har den det jo heller ikke..

Det der afholder mig fra nummer tre hest er både økonomien i at have endnu en hest der bare feder den af, men som koster det samme som de to andre, så er der arbejdet med dem og sidst men ikke mindst er min største skepsis at man oftere oplever mobning når der er tre heste..

Jeg ville aldrig selv låne min gamle slidte ridehest ud som selskab, men det er primært fordi jeg jo selv kan have dem gående..

Jeg tænker da bare at du skal lave et opslag og se om der kommer nogen med interesse i det..


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 10:40

Jeg tror godt, du kunne finde interesserede. Jeg har en hoppe, som jeg har overvejet at låne ud til selskab, men da hun ikke kan stå alene, ville hun selv skulle have en selskabshest

 

I virkeligheden er det jo et lån af en selskabshest, du beskriver, og hvis folk vil/tør låne deres hest ud på kontrakt, så ville de nok også ville/turde dette.

 

Jeg ville da selv overveje det, men der er også et par punkter i det, du beskriver, hvor jeg tænker naaarh... er det nu holdbart.

 

Nu skriver jeg det her fra min vinkel og worst-case-scenario, og jeg kender dig ikke, så tag det ikke personligt

 

1) man må kun komme på visit efter aftale. Jeg forstår selvfølgelig godt, at det er fordi, du ikke gider have folk rendende i tide og utide, men skal det så aftales en uge eller en måned i forvejen? og er det fordi, du så lige kan nå at få det til at se ordentligt ud/få hesten beskåret, el. lign.

 

2) hesten er helt og aldeles underlagt din pasning og pleje, så hvis den bliver forfangen, fordi du har ladet den græsse uhæmmet, eller den får kolik, fordi du har givet den muggent hø, så skal jeg bare punge ud til dyrlæge. Dvs. jeg har en potentielt stor udgift på en konsekvens af noget, som jeg ikke er herre over.

 

3) der sker noget, og du beslutter dig for, at du ikke kan/vil have min hest mere, og du beder mig hente den med xx dages varsel. Så står jeg pludselig der med en hest, som jeg skal tage mig af...

 

Hvis jeg ikke kendte dig rigtigt godt, ville jeg forvente, at jeg måtte komme med dags varsel, og at du stod for dyrlægeudgifter ifm. sygdom. Hesten skulle jo så sundhedsundersøges, og der skulle være enighed om et maks udgiftsniveau for dig.

 

Mange vælger jo at aflive eller sælge deres hest, hvis de ikke selv ville/kunne have den, for så er der ikke flere udgifter eller bekymringer.

 

At prisen i nogle tilfælde er 'høj' afspejler jo nok, at den - udover at være omgængelig og nem at håndtere - er en sund og rask hest, som der ikke er udgifter på. Husk på, at én dyrlægeregning nemt kan ryge op i de 5000,- så i mine øjne er den sum godt givet ud på en hest i en god alder, der slider sine hove pænt, passer på sig selv, har godt immunforsvar og et sundt fordøjelsessystem. Men man kan selvfølgelig aldrig vide.

 

Hvis du køber, ville du også undgå bøvlet med udlåneren, og du ville helt selv kunne bestemme, hvornår du ville sige stop.

 


 

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Kan sagtens følge jer...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 16:03

Mht. en gammel hest... det er jo ikke fordi jeg ikke vil passe hesten med hvad der hører til - selfølgelig vil jeg det! Jeg gider bare ikke en hest der ligger en masse træningsmæssigt arbejde i, da jeg har rigeligt i de to jeg har, hvoraf den ene snart skal tilrides

De kan sagtens klare at være alene de to jeg har, men som AnneMette skriver, så har jeg også prøvet at have en hest indlagt f.eks, og så har jeg kun den ene her hjemme. Det samme når min unghest skal sendes i tilridning.

Det er bare rarest med 3

 

Kirstine, jeg kan sagtens følge dine tanker ud fra hvad jeg har skrevet

Mht. at jeg ikke vil have folk skal komme uanmeldt, så er det mere fordi at jeg ikke bryder mig om folk kommer rendende som det passer dem hos os. Både når vi er hjemme med også når vi ikke er hjemme. Så det er ikke fordi jeg kræver forberedelsestid, men vil gerne at ejer lige ringer og spørger om det er ok de kigger forbi

Kan godt følge dig i det med sygdom - men så må man lave en detaljeret kontrakt omkring det

 

Grunden til jeg ikke vil købe en sund og rask hest, er også lige så meget den dårlige samvittighed jeg ved jeg vil få over at den ikke bliver redet og bliver brugt hvis den kan

 

Men kan godt se jeg slipper for meget besvær ved at købe selv...

 


Hilsen Linda og hypperne på Ryvejlund

0
0
Svar på denne tråd
 
 et forslag
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 09:09

Hvorfor køber du ikke bare en af de heste som ikke kan rides særlig meget, (fx. pga. helet skade), men som ellers er sunde og raske?

0
0
Svar på denne tråd
 
 måske lidt..
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 09:14

... frækt..

Men jeg har da lige lavet en søgning her på HN markedsplads, hvor jeg fandt flere heste under 10.000 som er sunde, raske, rolige og omgængelige (udfra salgsannoncerne) - en af dem ovenikøbet allerede en selskabshest..

0
0
Svar på denne tråd
 
 unghest
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 09:18

du kan også tilbyde en plag et liv som selskabshest.....der går jo ca 4 år inden de er klar til tilridning og så underholder de hianden

1
0
Svar på denne tråd
 
 Selskab
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 21:01

Det var også de, jeg mente: en sund og rask hest, der bare ikke kan rides. Det kan f.eks. være en mild headshaker eller én med en anden type skade, der gør, at man kan have den som foldbums uden at føle, at man burde arbejde med den.

 

En plag kræver arbejde i form af håndtering og lign. træning samt evt. kåring, hvis man vil gøre sig forhåbninger om at få den solgt, når den bliver 'gammel nok'.


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 En isbuk...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2015 19:43

en ung isbuk, som kan gå og spise sig stor og stærk hos dig - købt til billige penge, og så kan du sælge den igen(til mig :P ) , når den er blevet rideklar :P



Nu uden Libero og Thorleif


0
0
Svar på denne tråd
 
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 18:28

Da min onkel manglede selskab til sin hest, kontaktede han en privat avler i nærområder, og tilbød ham en gratis fold, imod selskab til sin hest.
Avleren sagde ja, så nu står min onkels hest ind i mellem med unge heste der skal fravænnes eller opdrages, følhopper der trænger til en pause, nykastrede vallakker, eller salgsheste. Det er en stor win win for dem begge, måske det også var en mulighed for dig. :D


//Hilsen Sofie
Glad bogblogger på www.bogslottet.wordpress.com

___________________

Løsdrift i Herlev, Ballerup, Værløse området søges til sød og omgængelig vallak. Med indflytning i Oktober 2015

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider