Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ridemuligheder omkring 9610 Nørager
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 18:34

Hvad er der af muligheder for turridning omkring Nørager? Jeg tænker på om der er nogle stier eller mindre skove i nærheden? Eller skal man f.eks. køre helt til Rold Skov for at ride?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridemuligheder
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 11:30

Man kan også køre i Aars skov, der er knapt så langt som til Rold. Skoven er selvfølgelig ret lille, men der er hyggelige ridestier til en timestids rolig skovtur, og man kan nemt forlænge turen nordpå ad Hvalpsundruten, som går gennem skoven og mod Nibe. I Aars er der også adgang til Himmerlandsstien (banesti mellem Viborg og Løgstør som man også kan 'hoppe på' ved Aalestrup eller Østrup). Der er ridning i siden på begge stier og som regel pænt med plads til både cykler og heste.

 

Og når man først har startet traileren, er der jo udover Rold skov også Uhrehøj plantage, skovene omkring Viborg og Fjerritslev og nationalparken i Thy.

 

Desværre er alle skovene omkring Nørager-Simested privatejede, og mig bekendt kan man ikke købe ridekort til dem - hører gerne om det, hvis nogen ved noget andet... - men der er mange stille veje og grusveje i området.

 

Jeg rider gerne med andre om et par uger, når jeg lige har fået styr på min hest


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skove...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 09:43

Jeg plejer at ride ind i skoven ved Søttrup hvor jeg bor, og så ride gennem skoven hele vejen til Gatten. Jeg skal som regel have en stifinder med, for jeg farer nemt vild inde i sommerhusområdet, men flot og hyggeligt er det altså. Og derfra kan man så ride ind i Gatten skoven, som altså ikke er så lille. Det har jeg dog kun gjort en enkelt gang, da ruten tilbage igen lige passer til mit behov. Men dejligt område som varmt kan anbefales

Kunne dog godt tænke mig at prøve at ride i Rold engang...


 

Venlig hilsen Nanna

 

Hedens Ruder Knægt
Silverline Alabama

Monza´s Touché

Æslet Oscar

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for tips
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 16:09

Tak for tips. Vi kørte lidt rundt i området og kiggede i søndag efter at vi havde kigget på hus. Og der kunne også se ud til at være lidt muligheder i området sådan lidt vest for skolen ude omkring rensningsanlægget og så op vest om byen.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 9610 - ikke meget
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 07:36

Der er kun en lille smule skov i de områder du nævner.

 

Jeg har redet derude for en del år sigen. Jeg tjekkede lige google maps og det er ikke ret stort. Men mon ikke det er offentlig skov derude, jeg mener ihvertfald at det er kommunene som har anlagt det skov.

 

Resten af de skovei 9610 jeg kender er private.

 

Der er gennerelt ikke så meget ridemulighed i skov, men har man skoet hest, findes der grusveje.

 

Hvis der planlægges ridetur i "tantestil" og fra en sted hvor ikke vildt trailermodige tanter kan parkere, så vil jeg gerne med på tur :-)


 

Ridetanten

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hverrestrup Bakker
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 21:55

Er bestemt også en mulighed, ved Simested/Guldager..


"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Una Evigglad, Hetja, Brella & Kevin - mine hypper!

 

Amadeus & Elliott - "mine" drenge <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider