Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Råb om hjælp
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 17:27

hej hesteryttere

 

jeg skal måske have en hest og jeg tænkte på om i viste hvad dyrelæge og forsikring koster? Jeg har styr på hvor den skal stå og hvad det kræver at have en hest da jeg selv rider, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget i betaler??

 

Håber at jeg kan få mange svar om hjælp?


Heste er bare verden i en??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prisen...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 14:06

... på forsikring kommer an på hvad hesten skal forsikres for og hvor stort beløb det drejer sig om. Kontakt 2-3 selkaber og få tilbud, og få tilsendt deres forsikringsbetingelser. LÆS forsikringsbetingelserne, så du ikke får kedelige overraskelser når den skal bruges.

Jeg ville altid vælge livs- OG uanvendelighedsforsikring, da livsforsikring alene kun dækker hvis hesten skal aflives under dyreværnsloven. Og så kan man jo til- eller fravælge sygeforsikring. Jeg er glad for min sygeforsikring, selv om den ikke er brugt så meget.

Mht dyrlæge kommer det HELT an på hestens helbred.

Jeg har haft Baloo i 13 år.

Langt de fleste år har jeg kun haft dyrlægeudgift til vaccination og tandpleje - dvs under 2000 på et år

Ud over det har han været syg 3 gange på de 13 år.

En gang med en forvridning, der kostede mig godt 14-15.000 i dyrlæge (+ diverse til transport til og fra dyrlæge, samt diverse tilskud - nok samlet knap 18-20.000. Alt det "ekstra" dækker forsikringen ikke)
En gang fik han hudbetændelse (selvfølgelig på juleaftensdag, så det kostede dobbelt op) - jeg kan ikke huske hvad den regning var på - men vist omkring 2-3000 kr.
Og så har han lige haft en forvridning igen - denne gang fik jeg det diagnostiseret på kun et dyrlægebesøg hjemme og et besøg på klinikken - og jeg kunne køre selv. Så denne gang blev det kun knap 6000 kr.

Alt i alt har han jo nok været billig i drift - men min erfaring viser at man SKAL være forberedt på nødsituationer - og på at der meget hurtigt kan komme ret store udgifter. Alle 3 gange har sygeforsikringen dækket en del - men det ER jo stadig mig der lægger pengene ud først, og de dækker absolut ikke alt.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kom lige...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 14:18

... i tanke om at de seneste regninger jo lå i min mail.

Dyrlægebesøget juleaftendag 2014 - for en banal (men behandlingskrævende) hudbetændelse - stod mig i kr 2879,25. Inklusive medicin. Ud over det købte jeg lidt ekstra salve da jeg havde brugt det første op - det betalte jeg 120 kr for.


Seneste forvridning kostede 1 dyrlægeregning på kr 979,50 og en på kr 5582,23.

Dvs at jeg indenfor de seneste 9 måneder har brugt kr 9940,98 i dyrlægeregninger.


Derudover koster det nu ekstra i smederegninger, da han skal have sko på i minimum 3 skoperioder - deraf ringsko i de første 2.
Normalt har jeg givet kr 650 ca hver 6-7. uge for ren beskæring. Nu er det 1200 kr hver 5-6 uge for ringsko.

Forsikringen dækker selvfølglig kun dyrlæge - ikke ekstra smedeomkostninger.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at søge
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 17:59

Der bliver jævnligt spurgt om prisen på hestehold. Prøv at søge herinde, så kommer der helt sikkert en masse brugbart op


Mvh. Sanne

 

Nu med hest, der går villigt ind i traileren :)

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider