Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Opskrift- søger kotellet i fad m. kørvel
Forfatter: 
Dato:  21-08-2015 11:48

ARH hjælp til opskrift søges.

for mange år siden lavede min mor koteletter i fad med kørvel, det smagte simpelthen himmelsk især sovsen.

 

Vi har nu søgt og søgt efter opskriften både i skuffer og på nettet, men uden resultat, er der nogen herinde der kan huske eller finde den opskrift ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 der er jo en risiko for
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 10:47

at det er noget din mor selv har opfundet :)



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Det fandtes
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 15:05

Jeg har lavet en lignende ret (eller måske den samme) én gang.

 

Det var tilbage i årene mellem 1988 og 1991, efter en opskrift som jeg sandsynligvis har fundet i Alt for damerne, men opskriften har jeg ikke gemt, og jeg kan absolut ikke huske, hvordan jeg lavede det.

Jeg kan bare huske, at det smagte enormt godt, og at det involverede piskefløde - men så smager det jo altid godt

 

Hvis man kigger lidt på kørvelopskrifter på nettet (har både søgt på 'kørvel' og på 'chervil' som er kørvel på engelsk), er det som regel noget lidt i stil med persillesovs, hvor man putter et bundt frisk, hakket kørvel i en sovs (hvid sovs eller fløde sovs) og så hælder det over det stegte/kogte kød.

 

Jeg ville prøve mig frem i den retning og lave koteletter i fad med lidt løg og boullion, men det kan også være, man kan være heldig med Frk Jensen eller Madam Mangor. Kørvel var jo engang ret populært. Nu synes jeg aldrig, man ser det i forretningerne...

 


 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 opskrift
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 18:55

Nej som Kirstine nævner var det en opskrift, og årstallet passer også meget godt.

Prøver at søge på Engelsk, vi er begge bedst til at lave nye retter efter en opskrift

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider