Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Myg hjælp
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 15:41

Jeg bor desværre i et sumpområde med mange søer og åer, det er ganske ganske forfærdelig i år, jeg har aldrig nogensinde oplevet noget lignede. Der er en milliard myg,man kan efter kl 19 slet ikke stå stille udenfor, der er sværme af myg, så man tror det er løgn. Hestene er ved at blive sindsyge, de kaster sig rundt, selvom jeg har brugt ufattelig meget insektspray, fluenet, på stald om natten osv, og selv i stalden er der mange myg.

 

Min ene vallak er overstukket, han har fået store sår af det, jeg vasker det i klorhexidin shampoo jeg har købt ved dyrlægen.

 

Er der noget som helst andet jeg kan gøre ?? Kan man sætte noget op, noget væske om tiltrækker myggene, så de sværmer der i stedet ??

 

Jeg er selv over stukket, mine ben, hænder, arme og skuldre, jeg har aldrig nogensinde været så overstukket på en gang. Jeg ville høre om nogen har prøvet at få det dårligt af det ? Jeg synes jeg har kvalme og er slemt utilpas. Særligt om natten hvor de klør endnu mere pga varme.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 17:15

Øv, hvor synd for din hest og dig. Jeg hader myg, og er taknemmelig for vores svaler og flagremus som har knoklet hele sommeren med at fange flyvende kryb. Svalerne til efter skumring og flagermussene om aftenen.

 

Når det er så slemt, så kunne du overveje nogle billige eksemdækkener, de kan jo bruges næste sæson også.

 

Jeg har selv en eksemhest og der bruger jeg Itch Stop som er lindrende og kløestillende.

 

Du kan også give hestene noget på der dræber myggene når de stikker, fek.s tektonic eller Ultra shield X. Sidstnævnte kan ikke købes i Danmark.

 

Jeg ville ikke have bare arme og ben udenfor når der er så mange som du beskriver. Vi bruger noget kløestillende fra apoteket mod indsektbid.

 

Jeg tror ikke du kan få myggene væk når du bor i et sump område.

 

 

Vh Charlotte

 


Heste lyver aldrig

1
0
Svar på denne tråd
 
 rovfluen
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 22:44

Rovfluen.dk har diverse bekæmpelsesmidler til klæg, myg, fluer osv., bl.a. et "halsbånd" til heste.

 

Og - det er nok ikke lige hver dag man griller ved hestene, men måske idéen kan bruges på en anden sort og varm tingest, det er i hvert fald vildt hvor mange myg hun fanger på én nat :

 

www.dagens.dk/viralt/annas-trick- til-dr%C3%A6be-insekter-med-en- grill-spredes-som-en-steppebrand

 

Håber du finder på noget, det må virkelig være belastende at blive jagtet af de stikkende kryb hele tiden

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kovaline
Forfatter: 
Dato:  20-08-2015 07:02

Jeg følger med på en side på facebook og der er der en der bruger Kovaline som fluespray.

Plus deres salve skulle hjælpe på klæg.

 

Det lyder helt vildt som de fortæller hvor godt det er. Det er natur produkt.

 

Vi har også sommerhus ved et sump område og har været overfaldet i år.

Vi bruger den myggespray fra Sverige der hedder MyggA. Har købt den gennem shopping4net som sender gratis.

Tror jeg har fået max 2 mygstik i år efter jeg bruger den.

 

Håber vi får en hård vinter så næste år ikke bliver så slem

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mygge helv..
Forfatter: 
Dato:  20-08-2015 09:43

 

Åhh, hvor jeg føler med dig og din hest.

 

Vi har også været rigtig plaget af myg, men netop købt en flue fanger fra P.Lindberg www.p-lindberg.dk/ search?q=fluefanger de tager også myg.

 

Efter første nat, er ingen børn blevet bidt i nat for første x i mange dage.

 

De er vist normalt til stalde, men bruges også i boliger og forretninger.

 

Måske de kan hjælpe.

 

Ellers et smart trick med grillen.


 

 

~ Anette

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Opdateret. Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fluefanger
Forfatter: 
Dato:  20-08-2015 11:15

God´idé med fluefangeren.

 

vi er ikke plaget af myg, får aldrig stik (7-9-13), til gengæld er jeg træt af indendørs fluer, især når man sidder på kontoret og har dem på skærm og tastatur, så skrev netop til rovfuglen for at få råd og de anbefalede også en fluefanger, den er så lidt pænere end stald-fangerne, hvilke betyder lidt, da den skal sidde på vores firma-kontor

 

rovfluen.com/da/ search?controller=sear...mit_search=

 

Jeg har også købt bremsefælden derfra og den er jeg rigtig glad for (de er ens fra div. firmaer, men var på tilbud her). , og tænker lidt om man ikke kan nappe idéen fra grillen og kombinere med sådan en stor sort bold, ligesom den bold der bruges i bremsefælden?

 

En sort bold, bliver vel varm og smører man den så ind i olie, så tror jeg squ den kan fange myg . Det kunne da prøves af.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum um
Forfatter: 
Dato:  20-08-2015 22:16

Hej alle, tak for jeres svar alle sammen.

 

Jeg tror kombinatoen af en ekstrem fugtig juli og så en varm august har gjort at det er ekspolderet med myg. Men myg er altid slemt her, pga alle de søer og åer, men 400 gange værre i år.

 

Jeg har prøvet med Flusa, købte det igennem dyrlægen, men synes slet ikke det har nogen effekt, hverken mod myg eller hestebremser, troede ellers at flusa var det samme som tectonic.

 

I kan tro jeg IKKE går i bare ben eller bare arme, men myggene stikker igennem tøjet, ligner noget der er løgn.

 

Jeg har også prøvet at smøre sådan noget hjortetask olie på, men synes hellere ikke effeketen er vildt god.

 

Jeg ville klar prøve at kigge efter de der insekt fanger i skriver om, tak for rådet.

 

 

Vile også kigge efter den fra sverige, til mig selv, som i anbefaler. Jeg har den der Autan, men selvom jeg sprayer hver gang inden sengetid og hver gang inden jeg går ud til hestene, så får jeg myggestik alligevel.

 

Jeg var på apoteket i går og købte Alnok ( antihistamin ) og zylokain ( kløestillende ) til mig selv, is på hjælper også, men når det er så mange steder, er det ikke helt nemt.

 

 

Men ja min vallak er om nogen fuldstændig overstukket, og så sidder myggene i de så s år, som så udvikler sig til større sår, som de sidder og æder af, inkl fluer, særligt hans tissemand er et stort sår, vasker den dagligt i klorhexidin skampoo.

 

 

Jeg ville kigge efter insektdækken, sjovt jeg slet ikke har tænkt på det.

 

 

igen, tak for alle svarene. og så krydser jeg bare finger for at det snart bliver efterår og håber vinteren bliver hård, så alle myggene dør.

1
0
Svar på denne tråd
 
 myg eller mitter
Forfatter: 
Dato:  21-08-2015 09:56

Jeg mistænker at du er plaget af mitter( meget lille myg), for de angriber især under bugen ved yveret og tissetrolden, det mener jeg ikke store myg gør. Og hvis det er mitter så hjælper et alm insektdækken ikke da mitterne kan stikke igennem. Mitter er dem der forårsager sommereksem, og kan være en stor plage for dyr og mennesker. se myggetal.dk

 

Tectonik hjælper heller ikke nok mod mitter er min erfaring.

 

Jeg bor selv ikke langt fra sø og vandhuller og har en eksemhest. Hun har eksemdækken på altid på fold medmindre vejret gør at hun kan gå uden. Hun kommer ind inden skumring hvor insekterne er værst og ud om formiddagen. Men selvom dækkenet dækker det meste , så får hun stadig sår ved yveret, da dækkenet ikke dækker der. Der smører jeg så en masse klistret salve på så mitterne får sværere ved at stikke hende der.

 

Hvis ikke jeg havde en løsdrift så ville alle mine andre heste få insektdækken på, selvom de ikke har sommereksem.

 

Vh Charlotte

 


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sum, sum, sum
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 19:57

Ved godt det ikke hjælper lige nu, men B-vitamin kan hjælpe.

Det er et gammelt husmorråd jeg fik forrige forår. Jeg bliver altid virkelig ædt af myg, så blev anbefalet at tage B-vitaminer. Og det har virket helt utroligt. Jeg har stort set ingen myggestik fået de sidste to år.

Om det virker på hesten har jeg endnu ikke testet, da den ikke har været plaget.

Det tar selvfølgelig noget tid fra man starter at tage pillerne til det virker. Jeg spiser pillerne fra ca april-september.

Måske det var et forsøg værd.

1
0
Svar på denne tråd
 
 B-vitaminer
Forfatter: 
Dato:  28-08-2015 23:13

B-vitaminer er også løsningen her, har hørt det også hjælper heste.

B-vitaminer er vandopløslige og ikke skadelige.


Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd
 
 lknjbh
Forfatter: 
Dato:  29-08-2015 13:37

Jeg kan varmt anbefale insektdækken, det var faktisk det første jeg tænkte da jeg så din tråd, men blev så enig med mig selv om, at det brugte du nok allerede :-)

Jeg har aldrig brugt andet end fluemaske og insektspray, men i år er vi desværre flyttet til en græsfold uden skygge eller halvtag. Selvom vi først satte hestene derud kl 21 og tog dem ind igen klokken 10 om formiddagen, så var de vanvittige når vi hentede dem igen - de blev forfulgt af hestebremser og klæg, sikkert lige fra solen stod op.

 

Så vi investerede i et par insektdækkener - frieseren har fået et Amigo Bug Buster Vamoose, islænderen et Weaterbeeta Airflow Combo.

 

Begge dækkener er rigtig gode i kvaliteten og med mavebeskytter - men det vigtigste er selvfølgelig at de passer til hesten i størrelsen - En anden tanke: Det kan være at du hellere skal se på et eksemdækken hvis det kun drejer sig om fluer/mitter, jeg forestiller mig at det er langt tættere vævet og dækker hele kroppen bedre? Det må andre herinde kunne svare dig på :-) Hvis du har træer/skur på folden som hestene kan klø sig på, ville jeg helt sikkert også gå efter det mest slidstærke du overhovedet kan opdrive. Vores heste fik deres insektdækkener af så snart de kom op på løsdriftsfolden hvor de har træer og skur, og jeg tror ikke de havde holdt længe ellers ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvidløg
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 13:29

Et tilskud af hvidløg hjælper en del på bidende insekter. Både for hest og mennesker. Så hvidløg i din egen mad og i hestens. Tager selvfølgelig ikke alt, men hjælper meget.

 

Ellers er effols bremseblocker + også rigtig god, men virker kun i et par timer adgangen. Den findes til både hest og mennesker.

 

Ellers ville jeg også forsøge mig med de øvrige råd, der allerede er givet.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider