Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Det der med Totilas i Aachen?
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 08:51

Hej

Det kan godt være, at jeg er meget bagud i mine opdateringer, men det er gået min næste helt forbi, at der har været EM i Aachen. Jeg talte med en veninde den anden dag, som fortalte, at den der berømte Totilas udgik efter at have gået et helt program, hvor den var halt?

Er der nogen, der ved, om det er korrekt? Eller er det bare tom snak?


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har fulgt en lille
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 09:18

Jeg har fulgt en lille smule med.

 

Totilas var ikke helt rentgående i nogle øvelser - men vel ikke ligefrem halt. Jeg havde lidt svært ved at se det på de optagelser jeg har fundet. Tror mest det handlede om de frie traver.

 

Han blev trukket fra konkurrencen inden Kür-programmet (eller GP special?). Siden undersøgt og man har tilsyneladende fundet noget på et bagben. Hestens alder og skadens karakter har ledt til, at ejerne har valgt at lade ham gå på pension.

 

www.hippson.se/blogs/em15-kollen/ totilas-skadad-borta-i-minst- fem.htm

 

 

www.hippson.se/blogs/em15-kollen/ totilas-slutar-tavla-en-era-ar.htm

 

 

Mange flere opslag inklusiv video af det "halte" program kan findes på Hippson - abonner evt. på facebook.

 

Sidst en hyldest-video:

www.hippson.se/hippson-tv/en- hyllning-till-totilas-hasten- som.htm


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 
 tysk tv
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 10:11

Jeg så et indslag omkring det på tysk TV. Der stillede de spørgsmålstegn ved hvorfor den blev stillet til start. De viser ogtagelser fra opvarmningen og den viste allerede tegn på det der. Synes nu det var meget tydelig det meste af tiden. Det er lidt svært at forklare, hvordan det så ud, men den var ikke halt. Den gik uens takt i bag. Lidt som om det ene bagben var lidt slap i forhold til det andet.


Mvh Tina

med hestene: Viktor, Felix, Dawina og Diva

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 11:03

Hesten var ikke helt regelmæssig i takten bagtil i sit program.

 

Dette AFSPEJLER også de point de har fået i øvelser som jeg har set.

 

De har senere fået den tjekket af en dyrlæge og valgt at trække den fra konkurrencen (y)

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halt eller ej.
Forfatter: 
Dato:  20-08-2015 10:25

 

Hvor ligger forskellen i at en hest er urent gående og halt?

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

1
2
Svar på denne tråd
 
 ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  20-08-2015 11:05

Er hesten halt kan du se hesten nikker tydeligt fortil.

 

Er hesten uren kan det være svære at se, den er måske lidt ulden i takten og den nikker nødvendigvis ikke med hovedet.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
1
Svar på denne tråd
 
 Hestehandler
Forfatter: 
Dato:  20-08-2015 13:09

 

Sandra det lyder som en hestehandler forklaring. Er den uren så er den halt. Basta.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

1
6
Svar på denne tråd
 
 ordkløveri
Forfatter: 
Dato:  20-08-2015 16:02

Er det ikke bare ordkløveri?

 

En hest, som jeg ikke helt "kan finde ud" og som fx viser momentvise taktfejl eller er "uklar" i sit bevægelsesmønster, ville jeg betegne som urent gående.

 

En halt hest er for mig noget andet. Det er fx hvis hesten konsekvent takter urent i trav.

 

Men det er jo bare mine egne betragtninger og derfor kan vi da godt være uenige om hvornår man bruger de forskellige betegnelser.

 

At nogle bruger urent om Totilas forstår jeg godt. Hesten gik jo netop ikke halt rundt i et helt program.

 

Shagya: Mener du at rytter, ejere, træner, dommere omkring Totilas har handlet forkert omkring deltagelse ved EM?


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

2
0
Svar på denne tråd
 
 uren/halt
Forfatter: 
Dato:  20-08-2015 16:24

man kan se heste der er rengående uden rytter, være urene med rytter - så her er hesten fysisk i orden, men en ryterfejl kan gøre den ikke takter rent når den rides...


Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Ordkløveri?
Forfatter: 
Dato:  21-08-2015 09:55

For mig er det bestemt ikke det samme - og i øvrigt mener jeg ikke at hverken dommere, tilskuere eller HN-brugere kan konstatere om en hest er halt under et dressurprogram, medmindre den er springhalt.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-08-2015 10:00

Godt han er blevet pensioneret, så kan han forhåbentlig begynde at komme på fold, stakkels mule.

 

De har haft problemer med hans temperement før og han så godt nok ikke glad ud, så håber han får et bedre liv nu.


Heste lyver aldrig

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider