Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 "Lejlighed" uden for byen
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 21:16

HN ved alt, så nu søger jeg hjælp her. Google er ikke rigtig min ven længere :p

 

Sagen er den at jeg er flyttet til Jyllands store stad, Århus. Det går egentlig fint. Jeg har noget fast at bo i de næste 4 år, rigtig god beliggenhed og ufattelig billigt. Men jeg føler mig ikke helt tilpas alligevel. Jeg er vestjyde og er vant til at bo på landet eller i en landsby. Og jeg savner det! Jeg boede for kort tid siden en lille uge ved et par ude på landet, omgivet af marker, på grund af arbejdet. Det var fantastisk og gav så meget ekstra til min "hverdag" den uge, og jeg fik øjnene op for hvor meget beliggenheden egentlig betyder for mig. Her kommer så det store men: Hvordan finder man sådan et sted at bo? Altså i en mindre by eller med natur omkring sig. Jeg er elev og har ikke råd til at købe et helt hus - hvilket jeg i øvrigt også er for nærig til med de priser *host* - men jeg får dog mere end på SU.

Jeg behøver i princippet ikke andet end et enkelt værelse og gerne med eget køkken. Jeg ville ikke have noget i mod at passe en hund, hest eller ko en gang i mellem til gengæld.

 

Jeg er medlem af den side hvor man kan søge i alle boligforeninger, men der er lang ventetid. Meget lang. Jeg ville oprindeligt ikke til Århus, så jeg er først lige blevet medlem. Så er der jo boligportalen, men der synes jeg sjældent der er noget af det jeg søger. Det skal helst være Århus Syd eller syd for Århus. Jeg kan sagtens finde noget hvis jeg søger på min gamle hjemegn

Heldigvis er det jo ikke noget der haster. Det gør heller ikke noget hvis det er noget jeg ikke har råd til lige nu, hvis bare jeg har et mål og en idé om hvornår jeg kan komme til at bo sådan

Så kom frit frem med jeres erfaringer, hvor finder man sådan et sted at bo?


 

- Pernille

Der er intet geni, uden en smule galskab

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 23:04

Min erfaring er, at man bedst skaffer sig den type bolig ved at kende nogen, der kender nogen, der evt kender nogen. Så spred rygtet i alle dine netværk, så skal der nok dukke noget op på et tidspunkt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Find bolig
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 23:22
Læs din lokal avis.
Lav annonce i din lokal avis.

Brug dit netværk.
Som tilflytter er problemet, at man har squ intet netværk!
Lav et netværk. Arrenger julefrokost på jobbet, rideture hvor folk lejer islændere på Rømø, og begynd til spejder, eller i den lokale bogklub på biblioteket.
Piv til alle.

Det var sådan jeg fandt det jeg har nu. Blev ringet op af en der havde ledig hus. Blev squ ringet op dagen efter at vi havde skrevet under på kontrakten og fik tilbudt et andet, større hus af en patient, der havde fortalt om den unge læge, som arbejdede hele tiden, for hun syntes lejligheden var kedelig at være i. Han ville gerne give lidt tilbage ved at tilbyde en fra sin afdelingdet først. Jeg blev smigret, du ved, kontekst.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ud af byen
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 21:30

Øv, det bekræfter desværre min teori omhvordan ting virker - nemlig præcis som hjemme i det vestlige...

Jeg må ud at skaffe mig et netværk og lade rygtet spredes.

 

Lokalavis havde jeg faktisk ikke engang overvejet. Måske jeg skulle finde ud af hvilke der findes, for min egen lokale avis gælder for Århus C. Det kan jeg jo ikke bruge til så skrækkelig meget ;)


 

- Pernille

Der er intet geni, uden en smule galskab

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere muligheder
Forfatter: 
Dato:  20-08-2015 09:15

 

Kender den følelse af at man skal kunne trække vejret og trives og at der er højt til loftet så trives nogle bare bedre, andre ville aldrig overveje at komme væk fra fjernvarme, gadelys osv.

 

 

* Hos vores lokale købmand er der jævnligt opslag om huse som enten søges eller udlejes.

 

* Lokalavisen som nævnt.

 

* Facebook og lign. sider.

 

* Mange landmænd har købt ejendomme til for at få jorden og de har ikke altid brug for huset så det bliver enten solgt eller lejet ud. En lejer der ikke ønsker jord med er ofte velkommen.

Du kan kontakte et landbocenter og høre om de kender til et hus på landet der kan lejes. Flere Landbocentre har nemlig også en ejendomsmægler afd. Det kan ikke skade at spørge, for du kan i værste fald få et nej. :)

 

* Kontakt de lokale ejendomsmæglere og hør om noget de har noget som er til salg, hvor der er mulighed for at leje det? Det er set før at kunne lykkedes.

Kør evnt. igennem områder du kunne tænke dig at bo og hold øje med til salg skilte.

 

* I vores område ligger der feks. et yndigt lille rødt murstenshus som har været til salg i en evighed, det går nu på tvang.. Er sikker på at de ville have lejet ud, hvis de havde haft muligheden.

 

* I vores område er der en tømre som køber faldefærdige huse som renoveres og enten sælges eller lejes ud, så en tømre er måske også et bud på et sted at spørge.

 

 

Hvis du ved præcis hvad du vil have så skal du nok få det. ;-)

 


 

 

~ Anette

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Opdateret. Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lejlighed
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 07:09

Hej :) Jeg har lige set en facebookannonce ang. en lejlighed på en gård ved Malling. Huslejen er 6500 kr. - Ved ikke, om det er over dit budget? Ellers send mig en privatbesked, så skal jeg finde ud af noget mere.


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 09:45

Har du tjekket boligportalen, der mange af den slags :) Egå, Malling, Hjortshøj osv. Alternativt så kig mod Ry, Silkeborg og Skanderborg :) Transporten er forholdsvis nemt med toget.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesteejendom
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 15:12

 

 

Der er jo også Gul og gratis, som har en ejendomssektion med køb og salg.

 

De fleste lokalaviser findes også på nettet, så du kan finde ud af, hvilket område, du gerne vil bo i, hvad lokalaviser der findes der, og så læse boligannoncerne eller selv sætte én i.

 

Der er jo også HNs helt egen rubrik for ejendomme, hvor du både kan se udlejningsannoncer og selv søge, og det er jo oplagt, hvis du evt. gerne vil have hest (med) eller tage staldtjanser som en del af huslejen. Faktisk synes jeg, jeg har set flere af den type netop omkring Århus.

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 12:45

Jeg har to gange lejet en lejlighed på en gård. Begge gange fik jeg kontakt via HN. Så det er måske et forsøg værd?



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ud af byen
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 21:08

Mange tak for alle jeres gode tips

 

Der er der faktisk flere muligheder jeg slet ikke har haft overvejet før. Det vil jeg da kigge nærmere på senere. Jeg havde slet ikke overvejet noget som det lokale landbrugscenter og ejendomsmæglere. Det der med aviser, købmænd og sådan noget virkelig lokalt noget skal jeg lige overveje hvordan jeg gør. Det kan da være at jeg skal på tur ud af byen ;) Gul og Gratis vidste jeg slet ikke at der var gang i. Her på HN har jeg kigget lidt, men det kan da være at jeg selv skal søge, for jeg synes de fleste ligger ret langt væk.

 

Jeg skal ikke til Silkeborg, Skanderborg eller lignende. Det er simpelthen alt for langt væk, selvom det er fine områder. Havde jeg normalt job/studie, så måske. Men de dage jeg kommer væltende hjem kl. 23 eller 01 efter en 3-4 timers køretur, har jeg svært ved at se mig selv køre det lange stykke igen. Det begrænser jo så også mine muligheder lidt. Ellers skal det i hvert fald være så billigt at jeg har råd til bil også.

 

6500,- er langt over budget, ellers tak. Hvor meget jeg kan give afhænger af beliggenheden (mine transportudgifter). Men der går i hvert fald et stykke tid før jeg kan give 6500 kr, hvilket i mine øjne også er rigtig mange penge bare for et sted at bo, som ikke er mit eget :P


 

- Pernille

Der er intet geni, uden en smule galskab

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ejendomsmægler
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 15:19

 

Har en veninde som en gang faldt for et hus der var til salg og lå rigtig hyggeligt i en lille by. Hun var ikke interesseret i at eje, (under uddannelse) men kontaktede mægler som fandt ud af at det faktisk GODT kunne lejes.

Man kan altid spørge, for man kan højest få nej.

 

Spændende hvordan du finder noget. :)

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 09:12

da jeg selv søgte noget lignende for en måneds tid siden, var der en pige der kontaktede mig, da hun havde boet ved et ægtepar ca 15 km udenfor Århus c. De har et stort hestested og værelser man kan bo på (altså til leje, ikke b&b) og man ku evt selv ha hest med hvis man ville hjælpe til i stalden. Synes det lød virkelig fornuftigt, men jeg endte så selv med at vælge at pendle istedet. Jeg kan sende dig ægteparrets kontaktoplysninger hvis det var noget, de har vist ofte unge studerende boende :-)


 

- Lonnie

 

Når jeg bliver gammel, så vil jeg sidde tilbage med minder - ikke drømme

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider