Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Aktivitet til børnefødselsdag
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 19:41

Hjælp!

 

Uh, jeg plejer at være så fuld af ideer, men er totalt blank mht. en/nogen aktiviteter til min datters fødselsdag på fredag!

 

Tøserne fra klassen kommer med hjem, så 12 tøser skal underholdes lidt i 3 timer.

Der går naturligvis også tid til gaveåbning, spisning og leg - men et eller andet "skal" der være - men hvad???

 

Sidste år lavede vi en tattoosalon, hvor de kunne få de der vaskbare tattoveringer, der var en "fotomodel salon" hvor de kunne tage udklædningstøj på og få taget billeder og en tegnebar hvor de kunne farvelægge kopier.

Lidt til enhver smag tænker jeg...

 

Hertil en lille pakkeleg, hvor de hver fik en gave - dette ved jeg ikke om er en god ide igen... Det løber også op, 12 gaver.

 

Hun bliver 8 år.

 

Hjælp!!

 

Også gerne forslag til spiseligt. Skal lave cupcakes (måske de skal pynte selv...?) Men også gerne en del sundt; grøntsager og frugt men hvad, hvordan og hvorledes.

 

Mere hjælp!!!

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 20:11

Lige da jeg så dit opslag, kom jeg til at tænke på hendes fest sidste år. Er det for kedeligt at genbruge noget af det??

 

Og så tænkte jeg også på dette opslag med neglepyntning.


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 20:25

Hvad med en god gammeldags skattejagt?


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt husket
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 21:35

Wow godt husket Pernille (y)

Men joh, tænker det er lidt "tamt" at gentage sidste års succes?

 

Neglepyntning kunne også være en ide, men tænker det (kan) bliver et værre griseri, så hopper nok over.

 

En god gammeldags skattejagt er også overvejet, men har ikke ideen til at udarbejde den.

Hvad skal den indeholde, hvordan er posterne, hvordan kommer de videre, hvorhen osv.

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pigefødselsdag
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 22:08

Hvad med nogle danselege. Eller noget kareoke. Og lad dem være med. Til at pynte kagerne som du skriver.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sidst vi holdt fødselsdag (6 år)
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 10:03

Var det eneste planlagte at vi legede tampen brænder med slikposerne. Resten af tiden fandt ungerne selv på underholdning.

 

Ungerne synes at "det var den bedste fødselsdag".

 

Konklussionen er at man ikke behøver at styre hvert minut af legen, ungerne hygger sig i hinanden selskab og legene bliver ikke afbrudt af "nu skal vi" lege.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
2
0
Svar på denne tråd
 
 kun drenge
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 10:06

Ja, nu har jeg kun drenge, men alligevel var det et hit - for hele klassen - at fødselsdagene foregik udenfor med bål, bage snobrød, riste pølser, bage pandekager og naturligvis, skattejagten. Og det var altså trods det var i november måned, det blev afholdt.

 

Men nu er det jo pt. knastørt det hele og måske lige farligt nok til bål og muligvis har du heller ikke plads til dette, men pigerne vil sikkert synes det er fedt at pynte kagerne selv og som mad, kunne du købe grov-pita-brød, som hver især selv laver til en pizza, med hvad de nu kan lide af ost, tomatsauce, peberfrugter, skinke, annanas etc.

Det opsnappede jeg engang i SFO'en til eftermiddagsmad og det var rigtig populært og ikke så "fedt" som rigtige pizza'er .

 

De kunne jo så også lave hver deres lille skål "abemad" hvis de gider at blive aktiveret mere, så har de hver især lavet deres lille menu og tiden er gået og så har de nok også brug for selv at finde på på lege derefter.

 

God fødselsdag.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fredag = godt vejr
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 12:13

hvad med nogle udendørs aktiviteter? De kan sjippe, hinke, hoppe i elastik, lave hulahop konkurrence, løbe sækkevæddeløb, løbe "æg på ske"-løb, spille rundbold.

 

Da mine piger holdt fødselsdage for klassen legede vi flere gange "fangerne på fortet" skatteleg/konkurrence med skattekister, hængelåse og hele pivtøjet - det var meget populært. Og børnene insisterede på at spille rundbold. En gang var vi blevet lidt forsinkede i arrangementet, og børnene begyndte at ringe hjem til deres forældre for at instruere forældrene i at hente dem 2 timere senere, for vi havde ikke nået at spille rundbold endnu, som vi ellers plejede :-) Og så måtte vi jo til at spille rundbold i stedet for at sige farvel :-)

 

hilsen,

Lotte K.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Elsker
Forfatter: 
Dato:  19-08-2015 20:14

ELSKER rundbold!!

 

Men er det nok med 6 på hvert hold?

 

Det var værd at overveje, hvor køber man bat henne??

 

Jeg har ellers påtænkt mig en skattejagt af en art, men lidt anderledes.

Tænker at lave en lille boks med derees navn på, som så også fungerer som bordkort. Heri tænker jeg at der skal være enten et symbol eller et tal, unikt til det enkelte barn.

 

Dette matcher så en pakke som jeg gemmer ude i haven. Så på et tidspunkt får de lov til at rende ud og lede den.

Eller noget, har ikke helt tlnkt ideen igennem endnu - plusset herved er at de hver især får deres egen pakke som de selv skal finde... Men ja, ved ikke - hvad tænker i??

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider