Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Skaller efter solskoldning - afhjælpes?
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 17:09

Hej

 

Jeg var så uheldig at blive solskodet på mave og ben for et par uger siden og skaller HELT vildt nu (og har gjort det i godt en uge).

Sagen er så den at jeg rejser sydpå om 6 dage og vil sætte pris på at få "drysset af" inden da!!!

Hvordan kan man sætte hastigheden på processen op? Jeg smører naturligvis min hud dagligt, har forsøgt at skrubbe med bodtscrub, gnubber godt med håndklædet efter vaske osv og der sker da noget, men mangler fortsat flere områder som ikke er skallet endnu! Der løsner sig lidt fra dag til dag, men frygter at jeg ikke "blir færdig" inden jeg skal trække i korte bukser og badetøj påny...

 

Tips og ideer tak!!!


Lene

NU MED ISLANDSK HEST, DV og "PRINSEN PÅ DEN HVIDE HEST"!

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 08:43

Jeg ved ikke om det hjælper nu hvor huden ER ødelagt og skaller af. Men for et par uger siden fik min mand mere end rigeligt soli ansigtet. Han købte noget Aloe Vera gele hos Matas. Det dulmede og fik huden til at hele op fremfor at skalle af.


Mvh. Sanne

 

Nu med hest, der går villigt ind i traileren :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit bedste
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 16:06

råd er masser af fugtighedscreme. Så kan huden nulres af i stedet for at falde af i flager, og det ser ikke så voldsomt ud, når man viser hud.

 

Jeg blev solskoldet all over i Panama i marts i år - jeg havde omhyggeligt holdt mig rimeligt tildækket (i 35 graders klistret varme var det en udfordring i sig selv), indtil en eftermiddag hvor jeg badede i havet og lå UNDER en palme i 3-4 timer i bikini. Det var nok til, at min hud blev helt rød og faldt af absolut over alt de følgende par dage (til mit forsvar var min rimeligt mørklødede mexicanske veninde næsten lige så hårdt ramt - så det var virkelig bare uheldigt). Jeg så herrens ud - lignede en med en mærkelig hudsygdom i ansigtet. Masser af fugtighedscreme (gik rundt med en tube i tasken) og så ellers holde sig i skyggen, indtil det er ovre.

 

Og så ville jeg nok passe på med at solbade lige efter, selvom det er surt, når du er på ferie. Jeg kan forestille mig, at den nye hud er følsom.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider