Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Andre med Fitbit el. tilsvarende?
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 15:06

Oh ... jeg har lige fået nyt legetøj

 

En Fitbit Charge HR - for de uinviede (som jeg hørte til indtil for få dage siden) er det et ur-lignendearmbånd, det måler puls, skridt o.lign. og som gør det muligt at overvåge ens fysiske aktivitet (eller mangel på samme )

 

Øj hvor er den sjov. Den kan endda tælle hvor mange gange om dagen jeg går OP ad trappen, det tæller nemlig ekstra i kalorieforbruget.

 

Andre ænder med tilsvarende legetøj? Og nej, den kan IKKE lave kaffe til mig og heller ikke pudse vinduer


Mvh. Sanne

 

Nu med hest, der går villigt ind i traileren :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 18:00

Fitbit.. Øj, jeg troede det var en smart dims til at finde rigtige bid/bidstørrelse til krikken

 

Nå, on topic er det faktisk ikke noget jeg har erfaring med, ud over at der i min iPhone 6 også er skridt- og trappetæller. Det er bare ikke rigtig noget jeg gør i.. Hvordan bruger du det? Til at hjælpe med vægttab, eller hvorledes? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fitbit
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 19:58

Jeg har fødselsdag i næste uge, og sådan en dims er faktisk på ønskesedlen. Jeg har nu skrevet en Vivofit på fra Garmin, da jeg finder det bsnærrende at batteriet holder strøm i op til et år. Men Fitbit lyder også fedt.

 

Jeg har været meget aktiv i en del år, men nu er jeg flyttet og har fået fuldtidsjob, og så er det med formen gået langsomt tilbage, fordi jeg ikke er så motiveret for at løbe i byen som før, da jeg boede på landet, og tiden er også skrumpet. Tilmed har jeg nu en vældig lækker kantine på jobbet.

Så jeg ønsler mig sådan en dims til at give mig dårlig samvittighed.

 

Fortæl endelig hvordan det går med din, om du føler dig coached og så videre. Jeg er lidt i vildrede om det er sådan noget legetøj som man bliver træt af efter den første måneds entusiasme eller om det kan gøre en forskel.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 22:11

Jeg fik min Fitbit her tilbage i maj måned, og jeg ELSKER den

 

Som dig har jeg også Fitbit Charge HR - det var et krav at den nemlig skulle måle puls.

Skridttæller kan man få som app, så den ville være lidt spildt på mig uden pulsmåler, da pulsmåler er det mest præcise til at måle aktivitet.

 

Jeg bruger den med henblik på træning primært.

Jeg løber intervaltræning, og synes det er mega sjovt at komme hjem og se på graferne, hvornår jeg har trænet mest intenst og virkelig fået pulsen (og kalorierne!) op at køre!

Jeg kan decideret se, hvorhenne på grafen jeg har løbet, og hvor jeg har gået mine intervaller!

 

Derudover kan jeg også se sættene og pauserne mellem mine styrkeøvelser. Så præcis er den faktisk :)

 

Derudover synes jeg det er sjovt at følge med i min søvnkvalitet, og om jeg kommer op at gå 10.000 skridt om dagen, som den gerne vil have mig til.

Jeg går hverken med ur eller armbånd til dagligt, så det tog mig lige et par dage at vænne mig til min Fitbit, men efter det mærke jeg den slet ikke. Synes remmen er meget behagelig, også når jeg sover med det.

 

Jeg er gået all-in og har linket min Fitbit med både Endomondo og My Fitness Pal, så alle mine data bliver brugt i kalorie- og motionsberegning.

 

Synes den er SÅ sjov at lege med! Nogen synes det er fjollet at et skykke teknik skal være en motivator, men det er det altså for mig. Jeg elsker at se at jeg løber lidt længere ved hver løbetræning, osv.

 

En dag valgte jeg også at cykle ud på Landbohøjskolen der i maj måned. Det er altså fra Valby til Taastrup - tror den sagde 15 km hver vej. Samtidigt med at jeg gik rundt på benene hele dagen derude, fik jeg virkelig talt mange skridt, km og kalorier :)

 

Så jep, jeg er mega fan!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mest for sjov
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 08:41

Jeg tror jeg på et tidspunkt nævnte sådan en dims overfor sønnen. Og det huskede han (han elsker elektoniske dimeser) og gav mig en.

 

Jeg vil gerne have mere styr på hvor meget jeg bevæger mig - og stille og roligt gå ned i vægt ;) Så jeg kan sagtens motivere mig selv med at jeg f.eks. mangler 3 gange op ad trappen på en dag for at nå målet på 10 eller se efter om jeg har fået pulsen helt op når jeg tager en tur på romaskinen. Det er også lidt sjovt at se hvor meget 1/2 times ridning egentlig 'koster' i kalorier.

 

Jeg logger ikke min mad, det har jeg gjort og blev træt af det. Men lidt som et forsøg tager jeg i august måned et billde af alt jeg putter i munden, bare for at se hvad det bliver til.

 

Jeg har haft en skridttæller på mobilen men det duede ikke. For det første var den yderst selektiv mht. hvornår den talte. For det andet bærer jeg ikke mobilen på mig når jeg bare går hjemme. Det er lettere med et armbånd.


Mvh. Sanne

 

Nu med hest, der går villigt ind i traileren :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad 'koster' ridning?
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 17:53

Hvor meget 'koster' ½ times ridning så? Hvad svarer det til i forhold til gang, løb, roning eller hvad det nu giver mest mening at sammenligne ridning med?


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad ridning 'koster'
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 18:23

NinaSt, jeg har kun haft den i 3 dage ;) og logget 1 ridning. 44 min hvor de ca 10 min var i stalden (glemte at stoppe logning da jeg hoppede af hesten) kostede 387 kal og jeg havde en gennemsnitlig puls på 124. En blanding af skridt og letridning.

 

Jeg har ikke prøvet romaskinen endnu, jeg vred om på tommelfingeren da jeg skulle op på hesten ( pinligt ....) så jeg kan ikke helt holde fast i et håndtag endnu.

 

Men jeg tror gevinsten kommer efterhånden som jeg får logget meget mere OG..... kommer i form og får trænet venstre ankel noget mere.


Mvh. Sanne

 

Nu med hest, der går villigt ind i traileren :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  04-08-2015 20:23
Jeg fik et vivofit i julegave og har gået med det siden. Der går helt sport i hvor mange skridt jeg kan komme op på indtil videre er rekorden lige under 40000. På en normal dag ligger det mellem 27000-33000 skridt. Men jeg har så også et job hvor jeg udelukkende går og står min 8 timer dagligt og så går jeg mellem 6 og 9 km med hunden.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider