Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Slip hestene fri.
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 10:31

 

 

~ Anette

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Imponerende Welsh Cob vallak 5 år/160cm

Islænder hoppe sælges/byttes

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det er
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 13:43

De kan jo sagtens leve i DK og de ville gøre en stor forskel for den danske natur

Så jeg synes det vil være en rigtig god ide.


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er absolut spændende
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 14:39

med disse projekter - og jeg nyder den flok konikheste, der går hernede i det fredede område Birk i Slesvig-Holsten. Men har vi lyst til at se på, at naturen går sin gang? At de svage dør af sygdom/sult om vinteren? Jeg ville ærligt talt havde det dårligt med at se en hundesyg/tynd hest med flossede hove, halte ben, eksem, hvad vi nu kan finde på gå rundt uden at få dyrlæge, fordi den er en del af de første generationer, hvor naturen er i gang med at slå de svage ihjel...


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

3
0
Svar på denne tråd
 
 Vilde heste ....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 14:59

Det er helt sikkert spændende læsning og værd at tænke over ..... men .... der er selvfølgelig også plads til vilde heste i Danmark ..... Hm øh nå???

 

Nu forholder jeg mig kun til Nationalpark Vadehavet - det er her lige uden for mit dørtrin.

 

På kortet ser det ud til at være et ret stort imråde, men det meste er altså vand, sand, vadehav, diger .... Der er ikke de store åbne U!-indhegnede områder, som de søde små hypper kan gå frit rundt på. Markerne er ofte hegnede fordi der går kvæg om sommeren, andre marker er med korn .... spørg lige landmændene om de vil ha heste til at trampe rundt i markerne når de samtidigt fodrer på de trækkende gæs, ænder osv. Spørg lige turisterne hvor fedt det bliver, at komme på en motortrafikvej eller almindelig landevej når der fræser en flok ponyer over .... Spørg lige ovre i København om de vil betale for at digerne bliver trampet i stykker af ponyer - når de ikke engang vil betale for at storme og stormflod ødelægger digerne - det er jo et lokalt problem....

 

Så ideen er vældig god men! man bør nok lige flytte sig ud fra kontorerne ovre østpå og se hvilket områder man realistisk har plads til at sætte ponyer ud i. Oksbøl ser fornuftigt ud, der går der i forvejen store kronhjorte rudler. De andre områder kender jeg ikke.


Mvh. Sanne

 

Nu med hest, der går villigt ind i traileren :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 18:58

jeg bor på sydlangeland og her er der ikke mindre end 2 steder med vilde heste + en sted nord på.

 

rigtig hyggeligt at se på.



1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider