Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp, spruken mundvig
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 04:25

Jeg har i snart to måneder gået med min ene mundvig revnet/spruken, har smurt med læbepomade men tænker nu at det måske ikke er vejen frem? Problemet er jo at jeg hele tiden river sprækken op igen, åbner jo trods alt munden for at spise, gabe, tale...

 

Har I et vidundermiddel?

 

obs... Det er ikke et forkølelssår, blot en sprække...


Venlig hilsen

Mie Jensen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Noget bedre at komme på
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 10:03

 

Min søn har selv døjet med det i et par uger og har også fået læbepomade på. Ingen bedring.

Så fik vi noget Labidan. www.med24.dk/hudpleje/laberne/ labidan-labe-og-nasesalve-10-ml/ product_info.php/cPath/50_183/ products_id/ 3231?gclid=CNST3a_3icc...cgodGHAN6A

 

Straks blev det bedre og er nu synligt bedre for hver dag. Sprækken får lidt på flere gange om dagen.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Læbepomade
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 10:04

er i de fleste tilfælde en rigtig dårlig ide, da de faktisk indeholder stoffer der gør læberne mindre fugtige over tid.

køb apotekets læbe stick af mærket Eucerin. Det er et super godt bud. Den indeholder kun fugtigheden stoffer og plejer istedet for at nedbryde. Kan kun anbefales, da jeg selv kan få mundpsrækker året rundt. Jeg har ikke haft overhovedet i de 6 mdr jeg har kendt til Eucerin.


Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 16:57

Jeg takker for jeres bud på hurtigere heling...

 


Venlig hilsen

Mie Jensen

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 samme problem
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 23:33

Jeg havde samme problem sidste vinter bare med begge mundvige!

:( Efter en måned eller to gik jeg på apoteket og spurgte om de havde noget der hjalp for decubal var ikke nok.

Jeg fik Cicalfate creme og siden jeg brugte det gik de ikke op en eneste gang! jeg bruger det som mirakelmiddel til alle sår og rifter nu. Det er håndkøb


If life gives you lemons KEEP them!

Because, Hey free lemons!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 08:56

Hejsa.

 

Jeg har prøvet ALT på dette punkt.

 

Og det eneste vidundermiddel jeg har fundet er Alkymea læbebalsam. Den er virkelig fantastisk, og holder længe, så man behøver ikke rende og smøre på hele tiden.

 

www.alkymea.com/da/hudpleje/26- laebebalsam.html?cid=9

 

Prøv den ;)



Venlig hilsen Cathrine



0
0
Svar på denne tråd
 
 B-vitaminmangel
Forfatter: 
Dato:  02-09-2015 17:43

jeg har haft samme problem i 3 år. Har prøvet ALT!

 

Fik taget en rutinemæssig blodprøve hos lægen, som viste at jeg havde B6 og B12 vitamin mangel.

 

Startede op på B-komplex, og nu 1 mdr senere er både blister i munden og sår i begge mundvige væk!



Sagde Maria.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Årsagen
Forfatter: 
Dato:  09-09-2015 23:08

Er som en anden skriver, sandsynligvis vitamin/mineral mangel. B eller jern. Jern tages bedst alene om aftenen med et glas juice (C-vit) før sengetid. B-vitamin i almindelig vitaminpille og en ekstra en ved siden af. Det er en vandopløselig vitamin, så ingen grund til bekymring :)

du kan også læse om det på www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/ oere-naese-hals/sygdomme/mundhulen/ mundvigene-betaendelse/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider