Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Opsigelse under ferie?
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 10:43

Jeg var jo så heldig, at få nyt job i går . Men det betyder at jeg skal have sagt mit nuværende job op .

 

Min min arbejdsplads holder sommerferie indtil på mandag, og i morgen er sidste dag i denne måned og min nye arbejdsplads vil gerne have mig til 1. September.

 

Må man gerne sige op på email? Hvad ville i gøre?


 

1
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 10:47

Kan du ikke ringe til din chef selvom der er sommerferie?

 

Jeg ved da at jeg kan finde min chefs privatenummer og ringe til hende på hvis det er sådan lidt akut.


Det lyder sådan.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 e-mail er ok- men ring først
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 10:59

Jeg ville ringe til nuværende chef- give historien og bagefter sende email senest d 31 kl 23.59- med bekræftelse på den tlfsamtale der var, dvs så har du sagt op på skrift rettidigt

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overenskomst
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 18:40

-jeg må ikke opsige mit job under ferie, ligesom jeg ikke kan fyres i ferien, så tjek med din kontrakt/overenskomst om der er regler du skal overholde ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hajkat....
Forfatter: 
Dato:  31-07-2015 11:27

hajkat hvilken overenskomst er du på ??? siden du ikke kan sige op/ blive sagt op under ferie.

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overenskomst
Forfatter: 
Dato:  31-07-2015 19:14

karinae, jeg er under Horestas cafe-overenskomst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg endte med
Forfatter: 
Dato:  07-08-2015 21:53

Jeg er ikke typen der har det super godt med at ringe til folk, og da slet ikke til min chef for at sige op. Iøvrigt havde han jo ferie ligesom mig. Så jeg endte med at sende et brev med opsigelse, men derefter blev jeg i tvivl om, om brevet ville nå frem, så jeg sendte en email med min opsigelse også, hvor jeg også skrev at min opsigelse pr. Brev var på vej.

Og det tog de fint.


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-08-2015 02:19

Godt det gik fint.

Jeg ville også hade at ringe og sige sådan noget - men efter jeg engang blev opsagt over mail, i min sommerferie, mens jeg var i udlandet, ja der besluttede jeg at det åbenbart var en OK måde at gøre det på. Det må så gælde begge veje.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lovligt
Forfatter: 
Dato:  08-08-2015 10:13

Det er lovligt at sige op pr. Email, jeg googlede det

Jeg vil stadig foretrække at sige op personligt, men når det ikke kan lade sige gøre så var det fint at gøre det på denne her måde.


 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider