Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Rejse i Grækenland lige nu????
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 06:33

Jeg har inviteret min ældste datter på en lille rejse her til august men roder lidt rundt i hvor vi egentlig skal tá' hen....

 

Kravene er:

sol og varme,

god sandstrand (jeg nægter at skulle betale ekstra for en liggestol/parasol - og klarer mig også fint uden),

hotel ikke et must, dvs en lejlighed/B&B ville være helt ok,

da vi er to voksne foretrækkes "fred og ro" (dvs. Begrebet børnevenligt er ikke aktuelt),

gerne noget at se på i omegnen (storby/tæt på også ok),

og max. 5 timers flyvning fra CPH....

 

Jeg tænkte somewhere i Grækenland, men hvordan fungerer det egentlig at rejse dertil pt????

 

Eller er der nogen derude der kan byde ind med et rigtig lækkert sted eller en god rejseoplevelse? Prisen er ikke afgørende....

 

 

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad med
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 08:37

Hvad med Barcelona?

 

Strand, storby og en masse at se

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 10:00

Barcelona er et godt forslag, men jeg tænker også på Lidoen, landtangen lige nordøst for Venedig. Der er mest campingpladser, men de lejer forholdsvis store hytter ud, lige ned til stranden, og kun kort med bus og vandbus (Jge husker ikke lige navnet på dem) så man kan komme til Vendig, og alle de små øer omkring: Burana, Murano osv


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har lige
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 12:39

Vi har lige været på Kreta i sidste uge, og der mærkede man ikke rigtig noget til deres problemer. Generelt er det vist kun inde på fastlandet at det påvirker hverdagen.

 

Eneste tidspunkt jeg lagde mærke til noget var, da jeg spurgte om jeg kunne betale aircondition på hotellet med kreditkort, og der ville hun helst have kontanter. Og så tror jeg at jeg så et enkelt skilt på en restaurant at de ikke tog kreditkort.

 

Der var ingen problemer med at hæve penge i automaterne.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 13:01

Jeg ville af flere grunde ikke rejse i Grækenland lige pt. Den første grund er personlig, så den ville jeg ikke skrive om

 

Den anden grund: Deres økonomiske situation, og problemer med at bruge betalintkort.

 

Den tredje grund: Jge kan ikke huske, hvor jeg læste det, men at flere har oplevet på De græske ø'er fornyelig, at blive bedøvet på deres hotelværelser/ lejligheder om natten, hvorpå tyve har taget alt af værdi.


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
3
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 17:04

Så fandt jeg artiklen. Den er fra den 17 juli 2015, så der er aktuel nok. Og kan læses her

 

Og undskyld til dig der har givet med


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 18:36

En bekendt har familie i Grækenland, de bor "ude på landet", dvs. nogle timer fra Athen. De mærker intet til krisen, kan fint købe varer og få deres penge ud af banken. De siger de ikke lægger mærke til, at der er krise i landet.

 

Kender også to der lige har været på en uges ferie i Grækenland (øen Kos), de havde heller ingen problemer.

 

Tror problemet er størst omkring Athen så vidt jeg har forstået.

 

Så Kos kan jeg anbefale, de havde en dejlig ferie hvor de slikkede sol og boede på hotel.

 

Personligt må jeg også anbefale både Barcelona og Costa Del Sol. Sidstenævnte er LÆKKERT mht. strande :)

Vi boede på Kempinski, en hotelkæde. Dejligt hotel med privat strand. Der var aktiviteter for børn, men man kunne bare lægge sig et andet sted end der hvor ungerne havde aktiviteter.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 19:49

Ellers så prøv Malta - en god blanding af by og vand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tranlampes
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 18:14

Har meget familie i Grækenland, hold dig fra området omkring Athen så der ingen problemer :)


Nu Med Egen Hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 athen....
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 19:07

Hvorfor skal man hold sig fra området omkring Athen/selve Athen? Hvordan påvirker det en som turist at være der, "bare" fordi krisen kradser dybest der?
Spørger oprigtigt, da jeg selv kigger på ferie til Grækenland lige nu - og jeg er til natur og kultur, IKKE badeferie/charter.. Så Athen var med i overvejelserne :)

 




- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 11:03

Jeg har haft kontakt med diverse rejsebereauer da vi står overfor gerne og vil på ferie.

Egentligt ville vi have været i Alanya, men pga. urolighederne er vi blevet enige om at prøve noget andet.

De charter bereauer jeg har talt med har alle sagt at eks. Rhodos, Kreta mv. kan vi roligt rejse til, og at vi skulle kunne hæve op mod 600 euro om dagen i automaterne, fordi vi er turister, og at de lokale kan hæve 420 euro. De anbefalede at man kunne følge med på udenrigsministeriets hjemmeside der løbende bliver opdateret.

Suntours har rejser med mobilehome osv. så jeg da jeg kiggede efter vores ferie :)


- Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grunden til at
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 14:27

Athen frarådes er formentlig risikoen for optøjer. Desuden har min tyske svoger og svigerinde været ude for at blive råbt ad på en truende måde på åben gade. Jeg ved ikke, om grækerne havde hørt dem tale tysk (der er jo en årsag til, at netop Tyskland/Grækenland-forholdet er særligt anstrengt pt.), eller om de bare så, at det var nordeuropæere.

 

Hvis man har det ok med, at man kan risikere at blive afskåret fra diverse områder pga. demonstrationer, og at de lokale muligvis er negativt stemt over for en, så er Athen vel ikke et problem? Jeg tvivler på, at man som almen turist er i direkte fare for vold eller lignende, hvis man har hovedet med sig.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 stille og roligt
Forfatter: 
Dato:  04-08-2015 06:19

Jeg bor på Samos, hvilket er den skønneste lille græske ø, hvis nogen mangler lidt sol og varme. Vi har intet mærket til krisen! Absolut intet!


Stephanie...


Lidt om mig: http://www.stepher.dk

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Spørg og du får svar
Forfatter: 
Dato:  05-08-2015 15:03

Julie

 

det skal du pga uroen og risiko for optøjer og fordi det ikke er helt ufarligt at færdes som turist (=penge til at tage på ferie) et sted hvor folk er pressede til det yderste og mange pt går fra hus og hjem.


Nu Med Egen Hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 grækenland
Forfatter: 
Dato:  06-08-2015 20:12

Jeres pointer gav fin mening - selvfølgelig ;) Jeg havde bare ikke selv tænkt så langt;)

 

Så i stedet for Athen har vi nu booket en tur til Samos.

Er der noget særligt du kan anbefale Stephanie?? :D

 




- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

0
0
Svar på denne tråd
 
 grønne samos
Forfatter: 
Dato:  12-08-2015 19:25

Hovsa, jeg ser først nu, at I skal til Samos :-) Det kan I godt glæde jer til. Hvor skal I bo, hvem rejser I med? JEg har tonsvis af tips, så spørg endelig!

Jeg vil anbefale at I lejer en bil og ser øen på den måde. Det er klart det nemmeste og øen er ikke større, end at man kan dække den på et par dage.


Stephanie...


Lidt om mig: http://www.stepher.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samos..
Forfatter: 
Dato:  14-08-2015 21:10

Det er også i tide, vi rejser nemlig i morgen :D Vi rejser med apollo og skal bo lidt uden for Votsalakia - vi valgte med vilje ikke Samos by eller Pythagorien, fordi vi er til mindre steder :D

 

Mange siger det med bil - jeg er lidt usikker på det der med at køre i et fremmed land, men måske der er så fredeligt på sådan en ø, at det kan gå an? :P

 

Jeg faldt i øvrigt over guidede ture til hest på Panouris Ranch.. Kender du noget til det og ved om dyrene har det ok der? Har overvejet om det er et besøg værd :)

 

Og så vil vi jo i hvert fald bruge en masse tid på at gå ture og nyde naturen :D Og de forskellige større byer skal da også aflægges et visit, bestemt!

 




- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider