Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad må man skrive i en jobansøgning?
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 15:51

Jeg er heldig at jeg har et skønt job med gode kolleger og som giver mig en herlig følelse af at give noget tilbage. Der er bare et problem og det er at jeg bor ret langt væk fra mine venner og familie, faktisk 2,5 times kørsel i bil for at være præcis.

 

Jeg er dog som sagt rigtig glad for mit job, ja også byen jeg bor i, men det er ikke her jeg vil slå mig ned på den lange bane. Mine forældre bliver ikke yngre og får jeg børn, vil jeg gerne at de skal bo tættere på deres bedsteforældre.

 

Nå, men som sagt så er jeg egentligt heldig og det haster ikke for mig at finde nyt job. Men når jeg ser noget interessant tæt på hvor jeg gerne vil bo, ja så søger jeg det. Det har dog skabt noget forvirring hos de steder jeg har søgt. Et firma havde ledige stillinger i Nordjylland, hvor jeg gerne vil bo. De havde dog også ledige stillinger på Mors og jeg blev ringet op af en forvirret HR manager, der ikke kunne forstå, hvorfor jeg dog ikke søgte på Mors, når du det er meget tættere på, hvor jeg bor nu.

 

Da da jeg var til samtale til mit nuværende job var det første de sagde at de var overraskede over at jeg var dukket op til samtalen, når jeg nu kom fra Sjælland. Jeg boede på det tidspunkt i Københavnsområdet og de var åbenbart overraskede over at jeg var parat til at rejse fra Sjælland. De sagde også at de nær havde valgt min ansøgning fra fordi de mente at jeg ikke havde gjort det klart i ansøgningen at jeg GERNE ville flytte.

 

Men hvordan formulerer jeg, at man gerne vil flytte, uden at en kommende arbejdsgiver skal tro at det udelukkende er derfor at jeg søger stillingen? Må man direkte skrive i en ansØgning at man gerne vil flytte, f.eks. På grund af familiære omstændigheder? Eller vil det trække ned?


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen regler
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 16:00

Jeg tror altså ikke der er nogen "regler" hvordan du skriver det.

 

Det du skriver i en ansøgning kan være toptop, men et andet sted med samme ordlyd vil sikkert synes det er no-go.

 

Så mit bedste råd er at du skriver det du føler der er det rigtigste.


Hilsen Helle

1
0
Svar på denne tråd
 
 ekstra plus..
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 16:50

Jeg har tidl. pendlet til min arbejdsplads, men ønskede mere og mere kort afstand til arbejde, da jeg ikke så mig selv flytte til den by hvor jeg arbejdede i.

 

I overskriften skrev jeg noget som lød ca sådan "Erfaren medarbejder i fast stilling søger lokal arbejdsplads" - idag har jeg 7 km til min arbejdsplads imod de 45 km jeg havde tidl.

 

Jeg ville i dit tilfælde, sætte fokus på at den stilling du søger vil du gerne flytte efter, fremhæv at du syntes stillingen virker rigtig interessant for dig og suppler med at arbejdspladsen som et plus vil bringe dig tættere på din familie og venner, det kan lyde således "Jeg har bemærket virksomhedens placering og da denne placering vil bringe mig tættere på familie og venner, ser jeg det blot som et ekstra plus"

 

skriv ikke noget om,

 

Held og lykke med det

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 glemte...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 16:55

Der var lige en linje jeg ikke fik færdig : skriv ikke noget om det praktiske ved at have dine forældre til at passe børn når de engang kommer.

 

Familiæreomstændigheder er jo meget bredt, jeg tænker det kan tolkes forkert, en arbejdsgiver kan tænke "er der en livskrise" "forældre er syge og gamle - tager du orlov for at passe dem" - det er blot mine tanker.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 19:08

GLRosinaPrimmer

Der kommer ikke til at stå noget om gamle forældre eller kommende børn i ansøgningen (mine forældre ville også blive godt sure i skralden hvis jeg kaldte dem gamle )

 

Jeg kan godtlide din formulering fra dit første indlæg.


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Formulering i ansøgning
Forfatter: 
Dato:  27-07-2015 09:08

Jeg har selv lige været ude i alt det med at sende ansøgninger rundt, og jeg ville gøre som følgende:

Jeg synes ikke at sådan en kommentar hører til på en ansøgning. En ansøgning skal handle om dine kvalifikationer i forhold til den konkrete stilling.

Derimod ville jeg helt bestemt skrive det i CV'et! Man har som regel et lille afsnit på CV'et hvor man skriver lidt om sig selv privat. Familieforhold og fritidsinteresser. Her ville jeg skrive at jeg pt er bosiddende i X, men ønsker at komme nærmere familien i i område X.

Som udgangspunkt vil en virksomhed jo gå ud fra at du er villig til at flytte når du vælger at søge en stilling, så derfor er det egentligt kun for at stille en eventuel nysgerrighed at du skal skrive hvorfor du er villig til at flytte :)


- Louise med dressurmussen Lo'moone!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Louise tak
Forfatter: 
Dato:  27-07-2015 11:36

Tak for dit indput!

Det havde jeg egentligt også gjort i de andre ansøgninger jeg har sendt ud, men det har tilsyneladende alligevel forvirret de steder jeg har søgt

Det ene firma, dem der ville sende mig til Mors, har jeg søgt ved før, da jeg boede på Sjælland. Der syntes de at det ville være meget mere oplagt at sende mig til Falster... Men måske de bare har en dårlig HR?


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vigtigt eller ej
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 09:49

Tænk jeg tror faktisk det er ret vigtigt at flette ind i selve ansøgningen.

 

I disse tider hvor man som jobsøgende SKAL søge et vist antal jobs indenfor deres fag, får mange virksomheder ansøgninger fra folk, der bor langt væk og som absolut ikke er flytbare.

 

Så jeg tror det er et plus at skrive det, ikke fylde halvdelen af ansøgningen med det, men i mine øjne ville det være en kvalifikation at medarbejderen ikke ville have problemer med at rykke tættere på.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forflytning
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 10:40

Jeg søger selv job langt fra min bopæl og er i den grad flytbar for et job.

 

Nogle arbejdsgivere læser kun CV'et og andre kun ansøgningen, så hvis du kun skriver det ét sted, risikerer du at blive sorteret fra - det er nemlig også sådan, at arbejdsgivere er mindre indstillet på at overveje ansøgere, der bor langt væk fra jobbet (jeg kan ikke huske, præcist hvor langt).

 

Jeg skriver øverst på både CV og ansøgning som en NB i forbindelse med mine kontaktoplysninger, at "jeg gerne flytter til X-by for dette job."

 

Ellers er det jo noget, du kan sige, hvis du ringer og taler med virksomheden. Endeligt kan du jo nok få det formuleret i ansøgningen, at der er noget ved lige præcist dette job, som gør at du gerne vil flytte for det.

 

Held og lykke med det

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille update...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2015 20:39

Det er også min erfaring at arbejdspladser er mindre tilbøjelige til at ansætte folk der kommer langvejsfra fra. Derfor ville jeg gerne overbevise arbejdspladsen om, at jeg var seriøs.

 

Jeg gjorde som i foreslog, skrev i mit cv at jeg gerne ville tættere på familie og omgangskreds i Nordjylland, hvis det rigtige job med de rigtige udfordringer skulle vise sig. Sendte ansøgningen i går omkring 09:30, og et par timer efter ringede lederen og inviterede mig til en uformel snak i dag.

Da jeg dukkede op kom der også en chef fra en anden del af skolen og halvvejs igennem kaffen (jeg havde nær fået den galt i halsen) tilbød de mig jobbet så tusind tak for hjælpen!

 

Så nu. skal jeg ha fundet ud af hvordan jeg får sagt mit nuværende job op senest fredag. Puha, jeg er da helt rundt på gulvet. Også fordi ansøgningsfristen først er 15 august, så det kan klart godt betale sig at være tidligt ude.


 

9
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider