Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 15:27

hvilken ridehjelm har i, og hvad ville i anbefale?

 

Overjervejer at købe samshield shadowmatt, men ved ikke helt endu, så ville lige høre hvad i har


Hilsen Emilie;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og også
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 15:28

Hvilke ridebukser og ridestøvler (er dressur rytter)


Hilsen Emilie;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 15:33

Vil anbefale den hjelm som lige netop sidder bedst på dit hoved.

 

Folk har ganske forskellige hoveder, så en kan anbefale et mærke, en et andet og du skal så måske - til din hovedform og str - have et helt trejde.

 

Jeg har selv en Horze ridehjelm, den er udmærket og fungerer som den skal. Jeg er også nærig, jeg gider ikke at betale over 1,000 kroner for en hjelm som alligevel skal skiftes ud hvis man ender med at falde af dyret.

 

Min Horze hjelm kostede 300 kroner og sidder godt på MIT hoved.

 

Du må ud og prøve nogle forskellige mærker og se hvad der sidder godt på DIT hoved :)

 

Ridebukser er lidt forskelligt, alle mærker, men igen - ikke for dyre. Jeg rider altid uden skind.

 

Dressurstøvler har jeg købt nogle De Niro Young som jeg er rigtig glad for :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
0
Svar på denne tråd
 
 Taak for svar
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 17:02

Jeg skal lige høre hvorfor du rider uden skind?hvad er forskellen på grip,skind og uden?


Hilsen Emilie;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 18:07

Da jeg red var det oftest med fuldskin, eller skin fra knæene og ned.

 

Jeg føler jeg havde et bedre sæde af det, jeg var ikke super stærk i mine lårmuskler så jeg følte jeg bedre kunne holde mig i sadlen og ikke rutsche rundt for meget, når jeg red med fuldskin.

Følte også jeg bedre kunne holde schenklerne i ro, når der var skin på indersiden af benene.

 

Det er helt hundrede procent smag og behag - prøv begge slags og se hvad du synes.

 

Det er meget svært for andre at skrive hvilke mærker du skal købe.

Tag ind i din rideudstyrs butik og få hjælp af personalet til at vælge en hjelm der passer dig godt.

Det samme gælder ridetøj. Mit favorit mærke i bukser var Back2Back, de sad skide godt på mig, da jeg går meget ind i lænden og taljen. Andre ridebusker havde det med at gabe og være for store i livet.

 

Så det kommer an på din krop, prøv en masse forskellige mærker, tag fx ind på udsalg, og køb dem du synes sidder godt på dig.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 19:02

Jeg rider uden skind fordi jeg føler når jeg har skind på at jeg sidder "ovenpå" sadlen i stedet for at komme rigtig ned omkring hesten, nede i sadlen.

 

Så jeg kan bare bedst lide at ride helt uden skind. Jeg får en friere fornemmelse over min krop, i sadlen.

 

Jeg har dog nogle hvide stævnebukser med sort grib på knæ og numse. De er faktisk også rigtig gode at ride med :) Jeg har dog endnu ikke prøvet de nye med klister-grib, da de er lidt dyre, men har overværet at prøve et par.

 

Det er meget forskelligt hvad man er til som rytter :) Nogle er til det ene, nogle er til det andet.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridetøj....
Forfatter: 
Dato:  27-07-2015 10:02

Jeg har en One-K hjelm med klare swarowskisten. Den sidder perfekt på mit hovede og er en af de få hjelme der rent faktisk klæder mig.

 

Jeg rider kun med Pikeur bukser... Har ligeledes erfaret at det er dem der giver mig størst komfort, og så er de tidløse og klassiske i deres design. Jeg har pt et par Pikeur Candela og et par Pikeur Lucinda.

Støvlerne er Cavallo. Husker ikke modellen, men en dressurstøvle med stift skaft.

Handskerne er desuden altid fra Röeckl :-)


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-07-2015 11:11

Du skal vælge den hjelm, der sidder bedst på dit hoved. Og så skal du være obs på de nye regler for godkendelse af hjelm, hvis du har tænkt dig at ride stævner eller hvis du rider i en godkendt DRF-klub. Det ville være ærgerligt at bruge flere tusinde kroner på en superfed hjelm nu og så ikke kunne bruge den om 1½ år.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider