Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Riderute i Dyrhaven
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 06:02

Hej. Min veninde og jeg skal snart på tur i Dyrhaven med vores heste. Vi skal overnatte på hvidegården. Vi skal ride både lørdag og søndag ca. 10-15 km pr. Dag. Vi vil gerne runde eremitageslottet og bakken, men kender i til nogle gode ruter eller et område vi absolut også skal huske at besøge. Skriv gerne jeres ideer og forslag . Vi glæder rigtig meget til en god hyggetur. På forhånd tak . Hilsen ginnie og Maiken


Mange hilsner Ginnie.


Du må aldrig have så travlt at dine engle ikke kan følge dig.


 



0
0
Svar på denne tråd
 
 rundt om ulvedalene
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 14:16

Jeg bliver helt sentimental; jeg boede ved Dyrehaven og red der i mange år.

Jeg regner med, at du har dette kort

naturstyrelsen.dk/media/nst/ Attachments/ JaegersborgDyrehave_Ri...270312.pdf

Ridestien vest om Ulvedalene giver så vidt jeg husker en god tur op og ned og op igen. Op mod Fortunen fra Erimitagesletten er der en god bred sti, hvor man kan tage en rigtig paradegalop, under hensyntagen til andre trafikanter, naturligvis.

Jeg kunne ikke lige finde et kort over ridestier i Jægersborg Hegn ( som støder op til Dyrehavens nordside. Jeg ved, at jeg har haft et, men det var måske en af Naturstyrelsens små foldere med fodstier mm. snarere end et specielt kort over ridestier. Det må kunne skaffes. Men hvis du rider ad Rødebrovej mod nord over Mølleåen er der en god lang rute op gennem Jægersborg Hegn, tilbage ved Stampedammen og ind i Dyrehaven igen ved Hjortekæret.

Hvis du går helt amok, kan du ride videre nordpå til Høje Sandbjerg.

Som du sikkert ved, skal man have adgangskort, som medbringes på turen. Der kan sikkert købes gæstekort.

 

Hav en rigtig god tur!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 15:07

Er helt enig med Astrid. Hele Dyrehaven er bare skøn at ride i - både ved Ermelunden, Ulvedalene, stierne i nærheden af bakken og ned bag sletten mod vandet.

Her er et kort over Jægersborg hegn (som også har super ridestier): naturstyrelsen.dk/media/nst/67397/ 49_JaegerHegn.pdf


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjkllææø
Forfatter: 
Dato:  27-07-2015 23:14

Tusind tak for jeres hjælp, vi glæder os rigtig meget. Planen er at vi køre fra Falster lørdag morgen og parkere bed hvidegården. Derfra rider vi en god lang tur med madpakker og forbi bakken , mener der er en kro hvor man kan sætte hesten og få noget at drikke? Men det er så mange år siden jeg har redet på fortunens, jeg kan næsten ikke huske det ?. Når vi er færdige skal hestene i boks og sove , imens vi tager på bakken og spiser. Vi sover i bilen eller telt om natten. Næste morgen rider vi en ny god rute inden vi køre hjem til Falster igen . Det er en stor hjælp med jeres ideer , så vi får set det bedste af skoven. Jeg printer kortet ud imorgen og tegner en rute så i kan se den ?


Mange hilsner Ginnie.


Du må aldrig have så travlt at dine engle ikke kan følge dig.


 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Peter Liep har nedlagt hestebaren
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 07:10

Korrekt at peter Liep engang havde hestebaren hvor man kunen få noget at drikke til hest- men de nye ejere har nedlagt den.

 

Hvor har i fået bokse til mulerne for denne ene nat?

 

Dyrehaven er dejlig- bestemt. Og dejligt man nu kan købe dagskort der til for os der ikek bor lige rundt om hjørnet.

 

 

Jeg er der et par gange pr år med veninder- bor i Ringsted så ca 1 times kørsel hver vej, så overnatter aldrig derinde.

Men Tisvilde hegn er stadig no 1 på min "skovtursliste"

 

Karina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dfghjkllææ
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 07:50

vi har lejet to bokse på hvidegården. Vi sover nok bare i bilen, vi gider ikke og bakse med telt ? men tror da også lige jeg vil tjekke Tisvildelejehegn ud og se hvad det er. Vi har nemlig planer om og prøve lidt af hvert nu ?


Mange hilsner Ginnie.


Du må aldrig have så travlt at dine engle ikke kan følge dig.


 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjortekær sø
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 08:55

Dyrehaven er verdens bedste ridested og i kommer lige til den weekend, hvor det igen bliver "lovligt" at ride uden for ridestierne (pga. af de små kid må man ikke ride udenfor stierne i perioden 15. maj - 1. august).

Hvis i rider mod det nordvestlige hjørne af Dyrehaven kan i ride igennem Hjortkærssøen og forsætte op ad det gamle galopopløb - lige igennem golfbanen. Det er her Hurbertusjagten rider opløb - fed galopstrækning. Husk dog at det er dyrt at ride ind på golfbanen - ca. 500,- pr. hov.

God tur

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider