Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ny ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  25-07-2015 22:21

Hej,

Jeg er ved at se på en ny ridehjelm da min vist er ved at være en 8-10 år gammel (jeg har ikke fået en flyvetur i al den tid - woo). Mit budget er ret begrænset (absolut ikke over 1000kr) er det overhovedet muligt at finde en hjelm der opfylder PAS015 (2011) til en ordentlig pris? Derudover, er der et sted hvor man nemt kan slå op hvilke ridehjelme der opfylder hvilke krav? Når jeg har kigget rundt i butikker står der ofte slet ikke hvad de opfylder og nogle gange står der bare at de er 'godkendt'.

Til sidst, er der nogen der har nogle anbefalinger? Min gamle er en af de store, tykke, ekstremt tunge så alt vil være bedre men jeg kunne nu godt tænke mig en lille, let en med lidt udluftning. (jeg er derimod ikke til pynt og sten og den slags)

På forhånd tak :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 00:04
Pt et der vidst ikke så mange hjelme med den nye godkendelse. Ihvertfald ikke af det "billige" udvalg...
Var jeg dig ville jeg se på en casco mistrall. Den er kommet med ny godkendelse og koster vist omkring 1000 kr. Plus/minus...
Den er luftig, let og super behagelig at have på. (Jeg har både casco og samshield men til hverdag er jeg mest glad for min casco)

Ellers må du nok give det et par måneder, så er udvalget med garanti større...
Rider du ikke stævner og kan dermed bruge en hjelm med den gamle godkendelse er der masser af vælge af, og pt mange gode tilbud da butikker og producenter skal have solgt ud..
Så skal du blot se efter en en1384 godkendelse... men husk de må ikke benyttes til stævner efter 1/1 2017...

Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 01:32

Jeg havde faktisk slet ikke tænkt over at købe med den gamle godkendelse men de er vel også pænt sikre? Jeg vil jo egentlig bare have det mest sikre/behaglige til pengene.

Ideelt vil jeg købe en inden jeg skal på rideferie om et par uger men det kunne selvfølgelig godt være at jeg skal leve med min varme hat lidt endnu. (jeg skal til Spanien, så en køligere hat lød som en super ide)

Jeg vil helt sikkert prøve at kigge på sådan en Casco Mistrall - mange tak :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 08:56

Hvis du ikke er stævnerytter kan du sagtens købe de gamle. Den skal jo alligevel helst udskiftes inden der går 10 år igen ;)

 

Nogle steder sælger de pt "gamle" modeller billigere, fordi de ikke er stævnegodkendt senere. Men tag ud i butikken og prøv, for hvad der sidder godt på mit hoved sidder måske frygteligt på dit :)

 

Jeg rider selv med en kep italy, fandt den et sted på nettet til langt under halv pris.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Findes flere
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 09:44

Der findes flere med den nye godkendelse ..

Her er en til ca. 500

 

www.abrideudstyr.dk/shop/ridehjelm- aspire-premium-11064p.html

 

Men ellers som der bliver skrevet så hvis du ikke rider stævner så må du jo gerne ride med en "gammel"

 


Mvh Mette Stelmach med alle de skønne Pletter
Følg Sartors Simply the Best på Facebook her

<3 <3 <3 I hjertet gemt, men aldrig glemt <3 <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider