Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp til forberedelse til rideferie
Forfatter: 
Dato:  23-07-2015 14:19

Hej,

jeg skal til Spanien på rideferie i uge 33. Jeg skal ride 2x2,5 time om dagen i 3 dage. Jeg rider ikke fast ellers så jeg er noget ude af træning. For at løse det problem har jeg lavet en del muskeltræning som skulle hjælpe (anbefalet af stedet jeg rejser med). Derudover har jeg forsøgt at komme ud og ride. Det et kun lykkes 1 gang indtil videre med nummer 2 i morgen.

Jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg skal gøre i den resterende tid. Jeg kan skrabe penge sammen til at ride tur og/eller undervisning nogle få gange (jeg kan samle 1000kr, 2 timers tur koster 500, 0,5 times eneundervisning koster 250). Tror i at det vil have nogen som helst effekt at ride de par gange jeg kan nå? Hvis ja, vil det så være bedst med tur, undervisning eller en blanding?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tænker, at et
Forfatter: 
Dato:  23-07-2015 15:11

par 2 timers ture vil være ideelt. Egentlig mest så du kan få testet dit ridetøj - bukser, støvler, etc. - og se, om det fungerer for dig i længere tid ad gangen. Ømme muskler kan man nok ikke slippe for, når man ikke er vant til at bruge "ridemusklerne" til daglig, og så skal ride mange timer om dagen flere dage i træk, meeen er sikker på det går Jeg ville som sagt prioritere at teste, om bukser og støvler generer/giver vabler efter et par timer - det kan være lidt af en dræber, når man skal ride langt, hvis man har sår/skavemærker/vabler.

 

Turistheste er ikke svære at ride normalt, så bare øv dig i at sidde behageligt i balance uden at genere hesten i alle gangarter og forskelligt terræn

 

God tur!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udstyr
Forfatter: 
Dato:  23-07-2015 16:15

Alt mit udstyr er testet over mange år og over længere ture undtagen mine nye sko som jeg jo får testet i morgen :) (og mine gamle duer stadig hvis det er)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Go tur
Forfatter: 
Dato:  23-07-2015 20:35
Jeg tænker, at du skal kontakte din lokale rideskole og gå til ridning. For 1000 kr kan du vel nå 2 måneder.
Så få du også vækket din teknik til live igen, selvom almindelige ridelektioner kun er 1 time.

Men er du grundlæggende en god rytter, så sidder det jo i dig, at du vil jo ride en hest. Og der er mange små muskler...

Jeg havde taget ipren eller burana med. (Jeg antager, at du ikke har nyresygdom, mavesår eller andre kontraindikationer) Lad være med at tænke, tag 400 mg før de lange ture hvis du tror du presser dig til ømme muskler bagefter.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Rideskole
Forfatter: 
Dato:  23-07-2015 20:40

vi havde tænkt os at træne os op på rideskole men samtlige rideskoler her i området har lukket hele sommeren og vi skal afsted i midten af august. Vi kontaktede dem endda for at høre om der kunne gøres noget men det eneste sted hvor det kan lade sig gøre er det ride/tur sted vi rider nu.

Der er ikke problemer med balance, kontrol eller noget som helst. Det eneste er bare at vænne mine muskler til at ride. Det er ikke sådan at jeg ikke har redet i flere år eller noget. Jeg rider mindst en gang om året og det sidste års tid har jeg nok redet 5-6 gange blandet tur og undervisning.

Jeg regner med at tage smertestillende med og derudover også muskelcreme (eller hvad sådan noget nu hedder) og plastre til vabler.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-07-2015 22:07

Nu skal du selvfølgelig ride langt 3 dage i træk...

 

Men jeg er ofte på disse enkelte turist-ture til hesteryg, på trods af jeg ikke har redet fast i mange år :) Det er dog kun 1 dag.

Jeg har været afsted i Portugal, Skotland, Østrig, Spanien, USA, alle mulige steder.

Mine ture har været fra 2 til 4 timer, og det er gået ganske godt alle gangene!

 

Jo, man er øm i numsem og lårerne, men jeg synes jeg fandt min "rideform" med det samme jeg satte mig i sadlen. Ret ryg, hælene ned, hænderne op på højkant, og så afsted ;)

 

Jeg har fint holdt til disse ture, engang var jeg afsted 2 dage i træk, den ene 4 timer, den anden 2,5.

Jeg havde ikke forberedt mig (det burde jeg nok)!

 

Alle de turist heste jeg har prøvet, har været søde, rolige og nemme at styre i alle 3 gangarter, samt over små forhindringer man møder på turen :)

 

Så vær ikke nervøs, hvis du kan komme ud at ride et par gange inden er det dog sikkert en god fordel, så du ligesom får følingen med det, og også forbereder dig psykisk, hvis det er længe siden du har redet.

 

God tur, jeg er super misundelig!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-07-2015 22:19

Som sagt er det bestemt ikke ridedelen jeg bekymrer mig over XD jeg kan saftens klare 2-3 timer og har da også klaret 4-5 uden træning før. Problemet jeg forudser er når jeg skal ud på 2. Og 3. Dagen hvor min krop kan nå at blive rigtig godt øm. Det er dér jeg overvejer om det overhovedet ville hjælpe at ride mere inden jeg skal afsted(har allerede været på tur en gang og skal afsted igen i morgen). Jeg ender nok end at tage ud og ride mindst en gang mere (det er jo også sjovt at ride for at ride ;) ) men spørgsmålet er så om mere er bedre i dette tilfælde :)

Det er selvfølgelig svært lige at svare på men jeg drømte lidt om at nogen havde været i min situation et par gange og derfor vidste præcis hvad der virkede bedst XD

0
0
Svar på denne tråd
 
 Næppe et problem.
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 23:31

For to års siden var jeg på Island.

 

Jeg havde ikke redet i flere måneder (skadet hest og jeg havde selv forstuvet foden seks uger inden afgang), så jeg var i alt andet end rideform. Med på turen var der en, der havde siddet på en hest én gang og en anden havde aldrig siddet på en hest.

 

Vi red 300km. på syv dage. Enkelte dage op til otte timer i sadlen.

 

Jo, det kunne da mærkes i kadaveret og vi sov prrragtfuldt om natten

 

Jeg ville ikke være den mindste smule bekymret. Du kan måske have glæde af at strække lidt ud bagefter, men det vigtigste er nok bare, at du stoler på den krikke, som du bliver sat op på, så du slapper bedst muligt af. Så undgår du til en vis grad spændinger i kroppen og problemet vil været nærmest ikke eksisterende.

 

God tur!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Wauwss
Forfatter: 
Dato:  25-07-2015 00:19

wauw det lyder fedt, Camilla! Og meget beroligende! Så tror jeg da bare jeg tager en lille hyggeundervisning og ellers bare glæder mig til turen ;) de har lovet at min kan skifte sit bæst ud hvis man ikke kan lide det så det burde ikke være mere end 2-2,5 timer man kommer til at ride på en træls en (medmindre flere af dem er træls) så det skulle nok gå. Jeg har også hørt rygter om at de har jacuzzi/boblebad/svømmepøl eller lignende så det skal også nok gøre godt.

Mit største problem (smerte der hvor Balle og lår mødes) er tilsyneladende afhjulpet meget af at korte mine bøjler 1-2 huller så nu er jeg vist ved at være klar! :D

mange tak for alle jeres svar og hjælp, det har virkelig hjulpet mig i hvad jeg ville gøre som forberedelse :D

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider