Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Christine Wels er død
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 16:51

Da hun været meget omtalt herinde grundet hendes hårde trænningsmetoder, ville jeg lige dele artiklen. Hun har tidligere opholdt sig i Danmark, hvor der også var flere opslag om hende herinde.

 

www.st-georg.de/news/pferde-und- leute/dressurreiterin-christine- wels-mit-toedlichen-folgen-vom- pferd-getreten/


Mvh Tina

med hestene: Viktor, Felix, Dawina og Diva

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 18:22

Hold da op, tænkt at få et så hårdt spark, at man ikke overlever. Hun må være blevet ramt i hovedet.

 

Mit tysk er lidt rustent - kalder de hende dyremishandler, eller er det fordi hun decideret er blevet dømt for dyremishandling? Det kan jeg ikke helt læse mig til.

 

Tragisk under alle omstændigheder. Jeg har ikke hørt om hende før, så jeg er egentlig neutral. Men hvis det der står i artiklen er sandt (dvs. hun er blevet dømt for det), puha.. Jeg læser det som åbne sår i flanke efter sporer osv?


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mishandling
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 18:39
Ja hun er kendt for bl.a at have pisket en hest 450 gange under træning. Det må være omkring 2008 hun har været i Danmark. Så man skal nok søge efter kl 24 herinde ? Hvis man vil se de gamle indlæg. Hun blev dømt i Tyskland, men ved ikke hvad det blevet til herhjemme. Her er et link fra omkring der hvor hun blev dømt.
https://youtu.be/VMrxRAE3sY0

(Håber det virker. Det er langt ind med min mobil)
Hvis man spoler lidt igennem filmen kan man se skaderne og træningsmetoderne på hestene

Mvh Tina

med hestene: Viktor, Felix, Dawina og Diva

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 video video
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 18:54

Jeg fik desværre set én af de videoer nu, hvor hun pisker og pisker den stakkels hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 18:54

Tak for informationen.

Den video husker jeg med al tydelighed - jeg kendte bare ikke hendes navn.

 

Den video har jeg aldrig glemt. Frygteligt at gense den.

 

Ja, nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige. Jeg håber hendes familie og pårørende kommer godt igennem denne svære tid, det var jo en ung alder hun døde i.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 19:17

Karma??!!

 

Men et par tanker til hendes familie.


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

5
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 19:20

Karma is a @!#$...

Hun er blevet meldt gentagende gange og er også dømt for dyremishandling,- så vidt jeg husker prøvede hun at gemme sig i DK for at undgå at skulle møde i retten i en af disse sager.

Hesten rejste sig og CW blev ramt i hovedet og døde efterfølgende af skaden,- bare lige til dem som ikke er så stærke ud i det tyske :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hun var.....
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 21:19

Hun blev 67 år, og er i Tyskland blevet dømt 1 år og 9 måneder for dyremishandling i 2008.

 

 

Mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 video?
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 22:25

Trist for familien, men det er vidst ikke et stort tab for hesteverdenen, tværtimod.

Jeg synes det er utroligt at der overhovedet var fiolk der var villige til at sætte heste i ridning hos hende, selv længe efter mishandlingen kom frem i lyset

 

Er der mon nogen der har mere held med google end jeg, og kan opstøve en video af hendes ridning? Altså ike af mishandlingen men af reel ridning...

Der skrives jo at hun har deltaget ved world cup mm. og hun kom under retssagen med nogen ret groteske udmeldinger (bl.a. at den slags træningsmetoder altså er nødvendige for at være med på det niveau mm.), så kunne virkeligt godt tænke mig at se hvordan hun så klarede sig på hesteryg...

 



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

2
1
Svar på denne tråd
 
 desværre
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 22:53

Jeg ledte også efter mere video af selve ridningen, men fandt kun disse omkring mishandling.. Det var vidst i hendes yngere dage at hun red på det plan.

til dem som vil læse mere omkring sagen:

www.heste-nettet.dk/nyheder/4573/

www.heste-nettet.dk/nyheder/4659/

www.heste-nettet.dk/nyheder/4687/

 

 

Der er en del flere, hvis man søger efter dem, men vil ikke lige spamme tråden


Mvh Tina

med hestene: Viktor, Felix, Dawina og Diva

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bibelens ord
Forfatter: 
Dato:  23-07-2015 10:11

...

retfærdighed?

...

3
1
Svar på denne tråd
 
 KARMA!
Forfatter: 
Dato:  23-07-2015 11:11

Karma karma karma! Ønsker selvfølgelig aldrig for nogen at de dør og ville da ønske for hende og hendes familie at hun havde overlevet. Men har IKKE ondt af hun blev ramt af en hest, der var nok en grund til det med den måde hun behandlede de stakkels dyr på. Så jeg synes ikke hun fortjente at skulle ende sit liv, men hun fortjente et spark der gjorde ondt. Hvis nogen behandlede mig på den måde hun behandlede de heste havde jeg også gjort modstand.


You cannot train a horse with shouts and expect it to obey a whisper.
- John Lyons

3
1
Svar på denne tråd
 
 Uha, ja det må være karma..
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 08:41

 

 

~ Anette

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Imponerende Welsh Cob vallak 5 år/160cm

Islænder hoppe sælges/byttes

1
0
Svar på denne tråd
 
 mmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 10:42

Jeg tør næsten ikke skrive det,men med alle de stakkels heste hun har mishandlet så...... ja retfærdighed Jeg kan ikke, og kommer aldrig til at forstå at mennesker kan behandle andre væsner sådan så jeg føler da med hendes familie men nu har en hest endelig sagt fra.jeg kan få nok så mange toms ned ,men jeg tænker at nu er der en mindre i hesteverdnen som ikke kan udøve slemmme overgreb på det dyr som alle os i hesteverdnen jo beundre og bør behandle med respekt og ydmyghed og tage det ansvar på os, som det er at uddannne heste så de ikke lider unødvendig overlast og smerte, de lider jo desværre tit i stilhed.


Stolt ejer af Gently Mr.Cody.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Træner
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 10:42

Jeg kom til at løfte øjenbrynene lidt, da jeg læste i dit link Anette, at ingen ved det præcise hændelsesforløb, "fordi de øjenvidner, der var til stede, kiggede nemlig den anden vej."

 

Det kan jo være et tilfælde, men set i lyset af hendes baggrund, var der måske en årsag til det...

 


 

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 14:49

Kirstine: jeg havde præcist samme tanke.

Først da jeg læste sætningen, troede jeg faktisk at det var en generel indrømmelse fra øjenvidnerne - altså at de mennesker her, som er i stald med hende til dagligt (går jeg ud fra?), ser væk.

Da jeg læste sætningen færdig kunne jeg forstå at de rent fysisk så væk i det splitsekund det skete..

Men for fanden da, nogen må da have set den anden vej længe og mange gange.

 

Jeg går lige ud af et sidespor:

Jeg bliver lidt træt, når TV2 (og andre) kun skriver om ridesporten, når noget grufuldt eller tragisk er sket. De skriver om denne mishandler, og om ponyen Tarzan.

Hvor er alle vores fantastiske, danske topryttere henne i medierne? Hvor skriver de om, at danske ryttere nu er udtaget til store turneringer?

 

Nej, det er da bedre at skrive om et eller andet fodboldhold på bunden spille en eller anden ukendt turnering. Altså hvad?

 

Det er som om alle medier lukker øjnene for, at hestesport faktisk ER stort i Danmark. Nej, der skal kun skrives om fodbold og tennis, på trods af vi har mange dygtige ryttere, der klarer sig godt på topniveau.

En skam at vores sport kun nævnes, når det omhandler mishandling.

 

Jeg fortalte min kæreste om hele denne sag og hendes død, og som han sagde: "det er vel bare poetic justice".

Ja, det er det vel. Jeg tror egentlig ikke på karma.. Og jeg kan heller ikke få mig selv til at frydes over et andet menneskes død. Men jeg giver andre ret i, at det var på tide en af hestene endelig sagde fra. De kræ kan finde sig i alt for meget.

At den så sagde fra med dødelig udgang og hun dermed ikke lærte noget af det, ja det er frygteligt synd for familie og pårørende..


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Timing.
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 15:32

 

Kirstine, det hæftede jeg mig også ved...

Syntes det var lidt vagt forklaret.

HVORFOR kikkede de væk?

 

På Ridehesten skriver de, selv om der var mennesker tilstede, så ingen ulykken ske

www.ridehesten.com/dk/Heste-nyheder/ SeNyhed/?ID=38664

Det er lidt mystisk. Blev de distraheret af en hund, kat, et barn, den nye smarte smedelærling eller... Fik de nok, fik de det dårligt?

 

For de tysk kyndige:

www.st-georg.de/news/pferde-und- leute/dressurreiterin-christine- wels-mit-toedlichen-folgen-vom- pferd-getreten/

 

Møg trist at slutte sit liv sådan! Uanset om man behandler heste godt eller ej, så er livet skrøbeligt. Hvis det var hvad der ventede alle heste (dyre) mishandlere så "pyt" men sådan hænger det ikke sammen.

 


 

 

~ Anette

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Imponerende Welsh Cob vallak 5 år/160cm

Islænder hoppe sælges/byttes

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider