Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Oplever i også sure jordbær i år?
Forfatter: 
Dato:  19-07-2015 21:35

 

Både min lillesøster og jeg har gang på gang købt fine røde og velduftende jordbær i diværse supermarkeder. Hver gang er vi blevet skuffet fordi de er så sure som citroner.

Det samme fik jeg hos svigermor for nogle uger siden. Jordbær både fra supermarked og hendes have. Virkelig flotte og med meget duft. Men så snart man får dem i munden, ligner man en baby der har fået citron for første gang.

 

Har i oplevet det samme? Er der bare nogle år hvor de ikke bliver gode?

Måske man virkelig selv skal ud på landet og selv plukke dem?

 

Nå men i må ihvertfald have en god aften.


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

1
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-07-2015 21:56

Desværre ja. Alle steder jeg har købt fra har de været en del sure. Det samme med hindbær :(


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sure bær
Forfatter: 
Dato:  19-07-2015 21:58

Sorten har noget at sige, men også, hvor meget sol og varme bærrene har fået. Ingen af delene har der været særligt meget af endnu i denne sommer, i hvert fald ikke i et omfang, der giver søde bær :-)


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej Altså
Forfatter: 
Dato:  19-07-2015 22:29

Jeg har tænkt det samme såsent som imorges da jeg spiste jordbær og besluttede at nu gad jeg ikke købe flere.......jeg har ikke fået et eneste bær som var sødt og lækker iår- Møj sommer

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-07-2015 22:57

Ingen problemer med sure jordbær her. Ved ikke om vi bare har været heldige, men vi har fået jordbær de første 20 gange i år. De fleste af gangene er min mor kommet med dem. Hun kører et eller andet sted hen hvor de har selvpluk. Idag købte min kæreste jordbær i Føtex og de var ligeså gode som de andre har været.

 

Men med det vejr nu her ser vi sikkert ikke mere til dem i år

0
0
Svar på denne tråd
 
 78789879
Forfatter: 
Dato:  20-07-2015 10:09

 

Okay så er det ikke bare mig der har været uheldig i år. Møg sommer. Kommer også lige i tanke om at jeg har købt jordbærtærter mange gange i år, og der har jordbærene også været sure.

 

Det kan godt være de har været bedre hvis man fandt et godt sted hvor man plukker selv.

Nå men bedre sommer og bedre bær til næste år.


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2015 17:30

nu har vi kun spist vores egne bær, og de har været lækre og søde som altid. De har til gengæld ikke været så store i år, men det er fordi jeg har været for dårlig til at få vandet

 

Den sort vi har, er en meget gammel sort, arvet fra min farmor, den kan ikke fåes mere, da den har nemt ved at få skimmel, men den smager bare fantastisk.

Det er endnu ikke lykkedes mig at finde en sort med samme søde lækre smag, så vi finder os foreløbig i det skimmel som uværgeligt kommer ( vi har et stort bed, så lidt spild gør ikke noget)

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2015 19:34

vores egne har været meget gode - desværre er det første år efter vi er flyttet så det har været begrænset hvor mange vi har fået

 

så har vi købt et sted hvor de bare var super gode

 

men ellers har resten været meget sure



1
0
Svar på denne tråd
 
 Det sure med det søde
Forfatter: 
Dato:  20-07-2015 21:09

Ingen sure jordbær her


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 både og..
Forfatter: 
Dato:  21-07-2015 07:18

mine jordbær i haven varierer noget.. men hvis de bare er godt røde, så er de også søde.. mine ananasjordbær er super gode :-)

MEEN de skal nu have lidt mere sukker end de plejer når der skal spises jordbær med fløde ..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Gamme sort
Forfatter: 
Dato:  21-07-2015 12:16

Hej nu bliver jeg nysgerrig. Ved du om det er Dybdahl? I min barndom havde naboens gartneri. De havde altid mange jordbær, men kun et lille bed med Dybdahl. De var særligt søde, men ikke nemme. Og det var en hel belønning at få lov at smage.......

1
0
Svar på denne tråd
 
 jordbær
Forfatter: 
Dato:  21-07-2015 20:11

Jeg arbejder i et af de store telte der både sælger jordbær i teltet og som selvpluk..
Jordbærene er sure og vandede i år pga manglende sol og varme Det er dog undtagelser hos nogle sorter. Så leder i efter søde jordbær skal man gå efter "Polka" eller "Malvina". Polkaen er dog ved at være forbi..

Til gengæld er hele jordbærsæsonen rykket ca 14 uger pga vejret

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 07:58

har selvfølgelig engang fået navnet på sorten at vide, men kan simpelthen ikke huske det. Jeg tror at jeg bare har slået den ud af hovedet efter en avler fortalte mig, at den ikke kunne købes mere.

 

Det kunne sagtens være Dybdahl, synes navnet får en lille klokke til at ringe

0
0
Svar på denne tråd
 
 78978989
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 21:53

 

Det er da sjovt så meget man kan lære om jordbær ved at oprette en sådan tråd her på HN

Mange af jer taler om jordbær som man ikke længere kan få, og det leder lige tankerne tilbage til barndommen.

 

Lidt som om at de bare smagte bedre i gamle dage. Glemmer aldrig min gamle nabos kæmpe jordbærbed som vi unger kunne få lov at smovse i os så meget vi kunne, og nøj hvor var de gode.

 

Tror i er inde på noget med sorter og selvfølgelig dette meget ubeslutsomme sommer-efterår år.

 


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sorter...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2015 07:46

selvfølgelig har sorter jo en del at sige..

 

de gamle sorter var sikker bedre i smagen men generelt så var de gamle sorter jo ikke så modstandsdygtige overfor "sygdomme", så derfor forædles også jordbærplanter.. ligesom alt andet..

 

mener nu at polka der stadig findes i stor stil (ude hvor vi har pluk selv) er en af de rimelige gamle sorter.. elsker polka :-) købte tre sorter i sin tid.. lavede hver deres rækker.. de to sorter smagte godt, den 3. virkede vandet og var ikke god.. skæbnen ville at de selvfølgelig kaster rundt med deres aflæggere, så da alt skulle flyttes valgte jeg planter jeg var sikker på ikke var den "trælse" men aner så ikke om jeg har polka eller den anden gode sort jeg ikke kan huske hvad var,..

men igen mine ananasjordbær er fantastiske men noget små og planterne klarer sig ikke super godt i "kampen" med de almindelige jordbær.. så de kommer i krukker til næste år..

jordbærplanter er geniale at bruge som bunddække..eneste ulempe er kampen mod sneglene.. så planlægger højbed med "sneglekant".


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jordbær
Forfatter: 
Dato:  23-07-2015 10:41

Jeg har kun fået gode jordbær i år :D


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-07-2015 20:52

har lige spurgt ekspertisen ( min mor) og det er dybdahl vi har

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider