Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Springsadel jagt...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2015 17:56

...når min lille røde prinsesse engang kommer ud af sin forsinkede teenageperiode med diverse skavanker (hun er jo 8 år nu ) - så er planen at tanten her skal til at ride lidt mere end hidtil...

 

Men - eftersom tanten jo netop er en tante - så skal hun have fundet noget som hun kan hænge fast i (ikke fordi Røde er vild - eller jeg ikke hidtil har kunnet holde mig på diverse ridedyr - men fordi jeg har et knæ der IKKE behøver at få flere stryg )

 

Så kommer problemet jo! For den lille røde er jo en - ja lille kompakt bred DV hoppe som ikke har jordens længste sadelleje. Hun har en rimelig lige ryg, og umiddelbart har sadler med kilepuder lagt bedst på hende.

 

SÅ! Hvad er HN´ernes bud på en sadel til sådan en - en kombineret hen imod spring kan også sagtens gå... Jeg bruger lidt afhængig af model enten 17 eller 17,5"

 

Pris - så tæt på gratis naturligvis - man er vel jyde

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2015 18:29

Jeg er meget glad for Tekna sine sadler. De vejer meget lidt, er superskønne at ride i, man kan skifte kopjern, de er syntetiske men ligner læder og de er billige. Samt den jeg har har en ret kort anlægsflade


 

Berta - Blandet hoppe 2003. Part søges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/325043/

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tekna...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2015 19:06

...se dem havde jeg slet ikke tænkt på

 

Må hellere lige tilføje at dybt sæde er et must - og at sadlen gerne må være brugt - så "gamle" udgåede modeller kan også være en mulighed...

 

Kunstlæder eller læder - det kommer sig ikke så nøje

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Baloo...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2015 21:06

... er vist i samme form - bred og ikke SÅ lang igen.

Jeg havde fornylig en sadelfitter ude der målte og kiggede - og anbefalede mig en Thorowgood Compact.

Den har en kort anlægsflade - og fås i flere modeller.

www.thorowgood.com/t4-saddles

jeg har købt en T4 der er rent kunststof - men den fås også med lædersæde og knæpuder (der hedder den T8). Jeg har tidligere haft en T4 Endurance, så jeg ved hvor dejlige de er at ride i, nemme at vedligeholde - og at den stadig var rigtigt pæn da den var nogle år gammel og jeg solgte den igen.

De er selvfølgelig med udskifteligt kopfjern. Og uldstoppede så de kan omstoppes og tilpasses.

Jeg valgte at købe på Ebay - og fik en der havde været demomodel og ligget 2 minutter på en hest. Det sparede jeg så 50£ på - og det kan IKKE ses på sadlen. Den er som ny.

men det kræver jo selvfølgelig at man ved præcis hvilken model man skal have og hvor bredt kopfjern der skal i.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 sid fast sadel
Forfatter: 
Dato:  20-07-2015 13:39

Jeg har købt en Passier PSL

www.passier.com/en/saddles/jumping- saddles/psl/

 

til min runde oldenborg med kort ryg. Den går med en optimum til hverdag i dressur.

 

Jeg er godt tilpas i denne sadel, det er en helt traditionel springsadel med fornuftige knæpuder og et relativt dybt sæde - ikke noget med flat-seat til mig. Den er indkøbt til skovturene, men vi har da siden indkøbet kastet os ud i lidt springtimer af typen "konespring".

 

Den er købt fra ny af, da jeg desværre ikke havde held med at finde en brugt - det er ikke den slags sadeltyper de inkarnerede springryttere bruger. Men jeg sidder fortrinligt i den.

 

Held og lykke med sadeljagten.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super fine forslag
Forfatter: 
Dato:  20-07-2015 21:58

1000 tak for forslagene, de er rigtig gode, og slet ikke nogle mærker jeg havde tænkt på!

 

Synes altså det er en jungel at finde rundt i - sidst jeg købte "seriøs" sadel var da man kunne vælge imellem Stübben og Kieffer i grove træk

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 Albion
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 09:19

Jeg har indtil du redet jagter i Albion sadler (kontrol og Legend) de har nemlig tilpas store puder til, at man kan blive ombord, når bølgerne går lidt højt og medium dybt sæde, der giver dig den støtte du skal bruge, men samtidigt kan komme op og stå i let sæde i galop repriserne Den er også udemærket til "konespring"

 

Billede

 


For at opdage nyt land, er man nødt til at miste kysten af syne et stykke tid

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadler
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 17:10
Albion og passier er jo fantastiske sadler, men ikke specielt korte. Jeg har en clincher kombi til min runde, ligeryggede, umarkerede pony. Den er superkort. Pony kunne kun passe 15,5 passier, men kan gå med en 16,5 clincher, og det er en dejlig sadel :-)

The cure for anything is salt water: sweat, tears or the sea.

Isak Dinesen

~

Lækker Saletsele str. Cob sælges, sort med brun foring

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider